• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    rosenkind skrev 2010-04-19 17:24:58 följande:
    Det hade jag inte tänkt på... märks det bra när man kör? Stör det?Hur funkar Been till nyfödda? vet ju att det finns cocoon men hur funkar det i praktiken? Det är väl inte riktigt fullt liggläge?Jag blir bara så fundersam...borde jag köpa en Cam istället? Har redan en frog men det blev skadad på sista sista semestern så jag fick pengar på försäkringen...den _går_ att köra men är inte så snygg...så jag tänkte mig en Bee. Behöver ju bara vagn ibland...men hoppas på baby så småningom o har tänkt kunna använda den då genast. fast har en EL som sovvagn för en framtida baby också...
    Bee har liggläge som räknas som "fully reclined seat". Jag skulle köpa en Cam till en bebis men en Bee till ett större barn. Tänk inte för långt fram. Köp det du behöver JUST NU och fundera inte för mycket på en bebis i framtiden. Då kompromissar du på ngt som du egentligen behöver just nu.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Amorficlya

Miss Boring: Super läckra vagnar =)

Min Frog har fått nya hjul =) Det vart nya Cam hjul fram å bak iaf å jag är grymt mycke nöjdare.. Har gjort en riktig genom gång på vagnen med silicon spray å smörjt allt å sen tvättat alla tygdelar.. å den vart så fin så. Den glänser å är fin =)

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • daniels baby

om jag vill köpa en Cam/frog alltså frog chassi men allt annat från cam enligt säljaren, ny cam sittdel samt en frog basklädsel extra,sitter verkligen båda baserna bra oavsett om det är en frog eller cam ram? hoppas ni förstår min knäppa fråga.  å sen vilken liggdel köper jag då till den? förstår nu medans jag skriver att jag måste fråga säljaren vilken ram det är =) men ni kanske kan ge mig lite mer kött på benen!

• Miss Boring
    daniels baby skrev 2010-04-19 21:20:24 följande:
    om jag vill köpa en Cam/frog alltså frog chassi men allt annat från cam enligt säljaren, ny cam sittdel samt en frog basklädsel extra,sitter verkligen båda baserna bra oavsett om det är en frog eller cam ram? hoppas ni förstår min knäppa fråga.  å sen vilken liggdel köper jag då till den? förstår nu medans jag skriver att jag måste fråga säljaren vilken ram det är =) men ni kanske kan ge mig lite mer kött på benen!
    Frog basklädsel borde inte sitta bra på en camram!

Du ska ha en camliggdel
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Xst
    daniels baby skrev 2010-04-19 21:20:24 följande:
    Carmram = Camklädsel
    Frogram = Frogklädsel
  • Miss Boring
    Xst skrev 2010-04-19 22:25:09 följande:
    Carmram = CamklädselFrogram = Frogklädsel
    Camklädsel KAN ju användas på Frog men är lite för stor... Tvärtom är nog helt omöjligt?

Grundprincipen är ju som du skriver, klädseln följer vilken ram man har!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Xst
    Miss Boring skrev 2010-04-20 08:33:57 följande:
    Camklädsel KAN ju användas på Frog men är lite för stor... Tvärtom är nog helt omöjligt? Grundprincipen är ju som du skriver, klädseln följer vilken ram man har!
    Kan om man inte har smak Våga vägra hängig klädsel
  • Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-04-19 17:11:47 följande:
    Om du hade höga förväntningar på fjädringen så förstår jag att du är besviken. Varken Bee eller ngn annan sulky har mjuk fjädring. Det har med konstruktionen att göra. Vi kör Bee ofta på ojämna underlag och har aldrig tyckt att det är okörbart. Men jag hade inga förväntningar på fjädringen heller då jag vet att det är en sulky.
    Nja, jag hade inte så höga förväntningar på fjädringen men jag trodde allt att den skulle vara lite bättre..

Det värsta tycker jag är att den skallrar och skramlar så förbaskat så fort det är lite ojämnt. Låter som att man går med en konservburk full med stenar och skakar. Nu skäms jag ju nästan när jag går med vagnen för att den låter så..

Fjädringen kanske blir bättre om man har ett lite tyngre barn i vagnen? Min son är väldigt liten och lätt och sitter vänd mot mig. Tycker inte fjädringen verkar dämpa något alls..
  • Fröken Småland
    Xst skrev 2010-04-20 09:09:29 följande:
    Kan om man inte har smak Våga vägra hängig klädsel
     Jag vågar nog påstå att jag har smak och min klädsel hänger inte.
  • Fröken Småland
    Ellisizza skrev 2010-04-20 09:13:23 följande:
    Nja, jag hade inte så höga förväntningar på fjädringen men jag trodde allt att den skulle vara lite bättre..Det värsta tycker jag är att den skallrar och skramlar så förbaskat så fort det är lite ojämnt. Låter som att man går med en konservburk full med stenar och skakar. Nu skäms jag ju nästan när jag går med vagnen för att den låter så.. Fjädringen kanske blir bättre om man har ett lite tyngre barn i vagnen? Min son är väldigt liten och lätt och sitter vänd mot mig. Tycker inte fjädringen verkar dämpa något alls..
    Men det låter ju inte som en Bee med såna missljud? Kanske den är felmonterad?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21