• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa
    Paninaro skrev 2011-05-23 13:33:19 följande:
    Hej!
    Nu behöver jag lite experthjälp!
    Vi har precis köpt en begagnad Cameleon årsmodell 2009 och tänkte köpa nya framhjul.
    Vad är det för skillnad på hjulen på de olika länkarna? Är det bara så att den ena säljs/st och den andra/par? I så fall kan jag ju spara 1 kr genom att välja rätt länk... Flört Blir lite förvirrad!

kidzshop.jetshop.se/bugaboo-svirvelhjul-p-758...

kidzshop.jetshop.se/bugaboo-cameleon-framhjul...
    Du har redan fått svar men jag tänkte bara tipsa om att hjulen slits väldigt fort!
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-23 14:04:22 följande:
    Du har redan fått svar men jag tänkte bara tipsa om att hjulen slits väldigt fort!
    Oj, det måste bero på var och hur man kör i så fall. Tycker knappt mina på Camen slitits alls på ett år minus vintern, då vi använde terränghjulen.
  • AnPa
    annat82 skrev 2011-05-23 14:08:06 följande:
    Oj, det måste bero på var och hur man kör i så fall. Tycker knappt mina på Camen slitits alls på ett år minus vintern, då vi använde terränghjulen.
    Vi bor väldigt centralt och går mest på trottoarer, köpte nya hjul för ca 1 mån sen och de har slitits en del. Märkte verkligen skillnaden när jag köpte helt nya nu till frogen i jämförelse med hur de såg ut på camen, hade säkert slitits 1/2 cm på 8 mån på camen. Har/har haft flera vagnar ska tilläggas.
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-23 14:11:40 följande:
    Vi bor väldigt centralt och går mest på trottoarer, köpte nya hjul för ca 1 mån sen och de har slitits en del. Märkte verkligen skillnaden när jag köpte helt nya nu till frogen i jämförelse med hur de såg ut på camen, hade säkert slitits 1/2 cm på 8 mån på camen. Har/har haft flera vagnar ska tilläggas.
    Tycker mest det låter intressant på sitt sätt. Har absolut inte upplevt det så. Vi hade en cam från 07 först och det v ar ju ganska rejält slitna framhjul, men de funkade. Men nästa cam som köptes i juni förra året är den vagn som använts mest här, swiften växlades med under vintern framförallt och när det gällde terräng. Så den nya camen har ju mest gått på gator och grusvägar under då ca 8månader här också med swivelhjulen och så mycket har våra absolut inte slitits.
    Du kanske bara promenerar flitigare än jag Kortare sträckor blir det i princip alltid bärselen eller som nu då hon fått börja gå allt kortare själv
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-23 14:29:02 följande:
    Nu hittade jag priset: 650 kr. 
    Det är liggdelstyg, bottenplatta och de två plastpinnarna i ändarna. Madrass ingår ej.
  • Ellabay
    Fröken Småland skrev 2011-05-23 14:42:37 följande:
    Det är liggdelstyg, bottenplatta och de två plastpinnarna i ändarna. Madrass ingår ej.
    ok. :)
    då vet jag. funderar lite på om jag ska sälja en alldeles ny liggdel som jag får med i nya vagnköpet. syskon är nämligen väääldigt långt bort. kan man köpa lite annat roligt för de pengarna.
    va tror ni man kan ta betalt för den? 
  • AnPa
    Ellabay skrev 2011-05-23 14:50:56 följande:
    ok. :)
    då vet jag. funderar lite på om jag ska sälja en alldeles ny liggdel som jag får med i nya vagnköpet. syskon är nämligen väääldigt långt bort. kan man köpa lite annat roligt för de pengarna.
    va tror ni man kan ta betalt för den?
    Kolla och jämför på blocket med vad andra säljer för. Jag skulle aldrig betala mer än 500:-
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-23 14:52:56 följande:
    Kolla och jämför på blocket med vad andra säljer för. Jag skulle aldrig betala mer än 500:-
    *håller med*