• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Dunderklumpen
    TinkyWinky skrev 2011-06-15 13:10:41 följande:
    Ngn som vet va affärerna/affären heter i kungsbacka som säljer bugaboo? 
    Har hittat ett företag innan men nu hittar jag ej det.. 
    Baby Best har mycket och tar gärna in mer om det du söker inte finns inne

BabyProffsen säljer vagnarna men inte ett enda tillbehör
    Julia 2010-08-08
  • imaj

Peak: Vet att jag sett en bild på det för flera år sedan men kommer inte ihåg vem som hade det. Kanske finns hos Fröken Småland...? Sen testade jag och googla på "maxi cosi Bugaboo" och det fanns några bilder men kan tyvärr inte länka från telefonen. Dock hittade jag inga på Akta Graco på Cameleon om det var det du letade. Själv kommer jag köra på den kombon mot hösten när bebisen börjar väga lite mer...

• LHUF
    standby skrev 2011-06-15 13:36:28 följande:
    smint - det blir helt klart ljusare i vagnen. Solen kommer in men stör inte min 10-veckors som annars blir väldigt störd av solen.
    Jag kör sommarsufflan ihop m UV-skyddet och tycker det känns luftigt och bra.
    Gillar inte att täcka m filt, blir för tätt o instängt lätt tycker jag.
    tack för svar. Tycker det blir så varmt i vagnen nu när det steker på.. uv skyddet har jag inte köpt, för solen borde ju skina in i det också?  har haft en tunn filt hängandes på vagnen. så det inte blir tätt..
    Tilde 080319
  • magicadespell

Jag har en sittdelsklädsel i marinblått till bugaboo frog. Något sliten på suffletten men annars i väldigt fint skick.
    sittdel + varukorg + sufflett - vad ska man ta för den? Någon som vill köpa? =) 

• imaj

Ni som har sommarsuflett och uv skyddet tänk på att det inte ger så mycket skydd som det borde utan motsvarar ungefär samma som en vanlig vit t-shirt. Tänkte just till er som har småbebisar. Det var ett test som visade det för något år sedan, vill man vara helt säker är det parasoll som räknas.

• standby

imaj - hur mkt motsvarar det, vet du? (el ngn annan)
    Att det inte är supermkt märker man ju då det är så pass genomskinligt. Hade nog inte köpt vare sig skyddet eller sommarsufflan själv men det följde med när jag köpte beg.

• imaj
    standby skrev 2011-06-15 16:17:40 följande:
    imaj - hur mkt motsvarar det, vet du? (el ngn annan)
    Att det inte är supermkt märker man ju då det är så pass genomskinligt. Hade nog inte köpt vare sig skyddet eller sommarsufflan själv men det följde med när jag köpte beg.
    Tror det motsvarar en solskyddsfaktor på max 10, d.v.s. väldigt lite. Jag har själv aldrig haft något av dem men vet att det pratades om det i den här trådens föregångare för typ två år sedan, var det testet fanns har jag dock ingen aning om vilket innebär att man kanske ska vara lite källkritisk men samtidigt ha det i bakhuvudet om det stämmer
  • Armani

Är det någon av er Frog-ägare som har en ståbräda med pall? Funderar på att byta ståbräda nämligen, har en från Lascal just nu, men funderar på att sälja syskonvagnen som inte används och ist ha en pall på brädan som stora kan slå sig ner på om hon skulle bli allt för trött i benen.... Tror ni att det skulle funka med en sån till Frog, eller blir det för tight om plats för barnet som står/sitter?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • standby

Bra att veta! Då blir det till att slänga tunn filt över uv-skyddet vid direkt sol, det blir iaf luftigare med det på :)

imaj skrev 2011-06-15 17:13:20 följande:
    Tror det motsvarar en solskyddsfaktor på max 10, d.v.s. väldigt lite. Jag har själv aldrig haft något av dem men vet att det pratades om det i den här trådens föregångare för typ två år sedan, var det testet fanns har jag dock ingen aning om vilket innebär att man kanske ska vara lite källkritisk men samtidigt ha det i bakhuvudet om det stämmer