• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Pepparkaksdeg
    thj skrev 2010-04-23 21:50:05 följande:
    Tror det finns ett par kvar som kommer med leveransen i juli/aug
    Hmmm...
    Har Bf 25/6.
    Bära bebis i sele innan?
  • Stargirl
    Pepparkaksdeg skrev 2010-04-23 20:08:09 följande:
    Jag prövade,men lyckades inte!Man kunde bara betala 9500 rakt av och då ge sitt bokningsnr.Så antaglien är de slut.Däremot är det skumt att de har annons ute på Blocket!Hade det varit en annan ÅF så hade jag utgått att den fanns kvar om jag hittade en annons. Men jag beställde ju och betalade förut för en bas som för länge sedan utgått från Kidzshop,så jag vet ju att de är dåliga på att plocka bort grejer som inte längre går att köpa
    Det finns att köpa hos barnbutiken.net om du är sugen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Joddan

Såg en livs rullande Bee+ idag. Hon som körde måste tycka jag var knäpp som jag glodde {#lang_emotions_dreamer}

Silas 2009-03-03
  • Pepparkaksdeg
    Stargirl skrev 2010-04-23 22:30:41 följande:
    Det finns att köpa hos barnbutiken.net om du är sugen.
    Hittar bara All Black hos dom
  • Kajsan
    Joddan skrev 2010-04-23 22:38:32 följande:
    Såg en livs rullande Bee+ idag. Hon som körde måste tycka jag var knäpp som jag glodde 
    Jag glor också (avundsjukt) när jag ser nån.
    Men jag inbillar mig att det är smickrande
    Jo just det!
  • Allic

Undrar om nån här kan hjälpa mig med en fundering. Har en Bugaboo inköpt våren 2008. Mer än 2 års sen så garantin är inte aktuell längre. Jag har inte använt vagnen mycket alls det senaste året då vi fick tvillingar i maj. Senast jag använde vagnen till storasyster märkte jag att hantaget gled. Ett problem jag känner till, men som jag trodde jag sluppit. Känns trist.

Frågade i affären idag där jag köpt vagnen, men hon trodde inte att det gick att göra något. Eftersom garantin är slut så kan inte Bugaboo göra något (dvs byta chassit). Hon skulle prata med dem på måndag och se om vi kunde få nya skruvar att försöka med.

Nån som vet om det går att lämna in och få lagat? Jag betalar gärna en reparation, men köper inte ett nytt chassi. Det är för dyrt med tanke på hur lite vi använder och kommer att använda vagnen. Läste i FAQ:en att det går att popnita så hantaget stannar i ett läge. Men är det det enda alternativet eller går det att laga "på riktigt"?

• Duntoffla

Hej!

Det var evigheter sen jag var här inne i denna tråd. Har helt kommit ur fas

Men nu en fråga då vi väntar syskon till N, hur funkar ståbrädor? Hur är de att köra på grusvägar? Är det tvärkört eller?

Vi är i valet och kvalet om vi ska köpa ståbräda till sonen som kommer vara 3 när nästa kommer. Vet inte om han kommer vara intresserad av att sitta i en syskonvagn eller om man ska testa ståbräda. Men där vi bor är det en del grusvägar och då undrar jag hur en ståbräda funkar? Får för mig att det kanske inte är en lyckad kombo. Någon som har några erfarenheter?

Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Stargirl
    Pepparkaksdeg skrev 2010-04-23 22:42:12 följande:
    Hittar bara All Black hos dom
    Ring och hör med dem, testa även Bonti och NK. Jag tror dessa butiker får så få att de inte lagt upp dem på nätet. Men testa att ringa och fråga.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • signea

Behöver man köpa Bugaboos egna mugghållare eller passar den andra också?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21