• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Preggie
    Frugan skrev 2010-04-24 21:02:09 följande:
    Preggie: Kommer du ihåg vad det kostade? På vilket sätt hade din gått sönder?
    Kommer inte ihåg vad det kostade... några hundra tror jag. Den gick söner ett par gånger då jag gick ner för en trottoarkant bland annat. Det bara klickade till inuti navet och någonting därinne sprack. Det ledde till att det inte gick att fälla styret.
  • Leo och Elliots Mamma
    signea skrev 2010-04-24 07:40:31 följande:
    Behöver man köpa Bugaboos egna mugghållare eller passar den andra också?
    Skulle inte vilja ha ngn annan mugghållare än Bugaboos egna. Den e kanon :) Passar att ha alltifrån nappflaskor till drickaflaskor å burkar i, super!
  • Noiis
    signea skrev 2010-04-24 07:40:31 följande:
    Behöver man köpa Bugaboos egna mugghållare eller passar den andra också?
    Jo då det finns andra som passar till bugaboos vagnar, som regel alla dom som har ett "band" som man spänner åt runt chassit för att den ska fastna passar på bugaboos vagnar. men då får man fästa dom uppe på handtaget vid skumgummit. ett ex. på en sån mugghållare är Valcobaby!

Sen tycker iof jag att bugaboos e snyggare! och mer praktisk. men det finns andra alternativ om man inte vill ha bugaboos egna.
  • Noiis
    zasata skrev 2010-04-24 21:06:45 följande:
    Bara jag som tänk på att när man har större barn framåt i bee, ser det ut som en rullstrols liknande?
    Japp de har jag tänkt på flera gånger speciellt som en på Noas dagis har just en bee istället för en rullstol. samma sak en på sjukhusavdelningen använder oxå en bee!
    Sen har dom säkert rullstol oxå! de ska ju inte jag svara för. men tjejen på avdelningen menade på att been är både smidigare och lättare att hantera än en rullstol, så sålänge dom kan sitta i dom så är det ett bättre alt.
  • Delira

Någon som vet om bee + går att köpa billigare utomlands, via nätet? Var inne på babytrader, men där verkade de inte säljas ännu iallafall.

• Stargirl
    Delira skrev 2010-04-25 14:24:12 följande:
    Någon som vet om bee + går att köpa billigare utomlands, via nätet? Var inne på babytrader, men där verkade de inte säljas ännu iallafall.
    Nej, inte vad det framkommit. Tryggast är det att köpa här hemma i din lokala butk.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Ms Kanga
    Delira skrev 2010-04-25 14:24:12 följande:
    Har du kollat www.pramworld.co.uk? De brukar ha bra priser särskilt nu när pundet står lågt.
    ♥Junior 071017♥ ♥Lillebror BF 100808♥
  • Bellbox

Får jag fråga?
    Hur länge sen är det GRÖN Cam-åkpåse fanns att köpa? {#lang_emotions_apple}
    & någon som har en BILD av en Cameleon med grön åkpåse möjligtvis? {#lang_emotions_dreamer}

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Noiis
    Bellbox skrev 2010-04-25 17:13:01 följande:
    Får jag fråga? Hur länge sen är det GRÖN Cam-åkpåse fanns att köpa? & någon som har en BILD av en Cameleon med grön åkpåse möjligtvis?
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleone__gron_26690292.htm?ca=11&w=1&last=1

där finns det iaf en bild på en cameleon med grön åkpåse den är absolut inte min! när den såldes kan jag inte heller svara på, men jag har för mig att den hade utgått redan innan jag köpte min cam 2008. så 2007 kanske?!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21