• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Boring
    Ann 29 skrev 2010-04-24 10:13:59 följande:
    Alla ni som har / har haft bugaboo cameleon: Hur funkar den under vintern? Jag är så oooerhört sugen på en sån, men efter den här j*a vintern så blir jag lite rädd att de små hjulen fram, även om man har "vinterdäcken" på fram, att de inte fixar snömodden om det blir likadant denna vinter... Jag väntar första barnet 12:e november, och då kanske första snön redan kommit!Ni som anväder / har använt camelon: Hur upplever ni att den funkar under vintern??? Har en förnumstig kompis som fnyser åt alla lattemorsor med bugaboos och hon menar på att med små hjul går det aaaldrig att överleva vintern... :) Suck.. Själv har jag ju ingen erfarenhet så jag vet inte om hon har rätt, jag vet bara att jag vill hitta rätt vagn som passar MIG!Jag bor i Nacka och rör mig mycket inne i stan i Stockholm, MEN MINST LIKA MYCKET i terrängspåren! Typ Nyckelviken, Hellas m m, så det är självklart att jag vill att vagnen ska funka där! Jag hatar dessutom att köra bil, (och även att parkera) i stan, så jag antar att det blir en hel del bussturer i vinter... Då vill man ju ha en smidig och lätt vagn, då har ju buggan sina fördelar om man ska ta sig fram i kollektivtrafiken utan att få arga blickar eller kommentarer om att man dragit på en "oljeplattform" på bussen! Har läst någonstans att olastad väger bugaboo cameleon 10 kg, vad brukar andra vagnar väga?? Är inte buggan ovanligt lätt? Men: viktigaste frågan jag skulle vilja ha svar på: HUR BRA FUNKAR VINTERHJULEN EGENTLIGEN? Sååå tacksam för svar från er buggaproffs :) Kram Ann
    Tänk på att du kan köpa en fin begagnad fyrhjuling för en tusenlapp också så har du en jättebra kombination av vagnar för lång tid framåt. Jag har kört min gamla Mistral hela vintern och hade inte velat vara utan den! Men alla vintrar är inte så snöiga. Ett par dagar skulle jag stå ut med buggans vinterhjul, men helst inte mer. Snöhjulen kostar nästan lika mycket som en beg fyrhjuling så jag hade valt fyrhjulingen
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara
    Ann 29 skrev 2010-04-24 10:13:59 följande:
    Alla ni som har / har haft bugaboo cameleon: Hur funkar den under vintern? Jag är så oooerhört sugen på en sån, men efter den här j*a vintern så blir jag lite rädd att de små hjulen fram, även om man har "vinterdäcken" på fram, att de inte fixar snömodden om det blir likadant denna vinter... Jag väntar första barnet 12:e november, och då kanske första snön redan kommit!Ni som anväder / har använt camelon: Hur upplever ni att den funkar under vintern??? Har en förnumstig kompis som fnyser åt alla lattemorsor med bugaboos och hon menar på att med små hjul går det aaaldrig att överleva vintern... :) Suck.. Själv har jag ju ingen erfarenhet så jag vet inte om hon har rätt, jag vet bara att jag vill hitta rätt vagn som passar MIG!Jag bor i Nacka och rör mig mycket inne i stan i Stockholm, MEN MINST LIKA MYCKET i terrängspåren! Typ Nyckelviken, Hellas m m, så det är självklart att jag vill att vagnen ska funka där! Jag hatar dessutom att köra bil, (och även att parkera) i stan, så jag antar att det blir en hel del bussturer i vinter... Då vill man ju ha en smidig och lätt vagn, då har ju buggan sina fördelar om man ska ta sig fram i kollektivtrafiken utan att få arga blickar eller kommentarer om att man dragit på en "oljeplattform" på bussen! Har läst någonstans att olastad väger bugaboo cameleon 10 kg, vad brukar andra vagnar väga?? Är inte buggan ovanligt lätt? Men: viktigaste frågan jag skulle vilja ha svar på: HUR BRA FUNKAR VINTERHJULEN EGENTLIGEN? Sååå tacksam för svar från er buggaproffs :) Kram Ann
    Jag tyckte man behövde nåt mer än en bugaboo med vinterhjul denna vinter så jag köpte en bégagnad hesba på blocket att ha som terräng-pansarvagn Köp dig en bugaboo och en begagnad Hesba eller emmaljuna city cross så har du att välja på helt enkelt
  • modestyclara
    Ell skrev 2010-04-24 10:57:02 följande:
    Verkar som att vi har samma problem, fick punka på min gecko idag jag med. Vet du om man kan byta till cameleons punkteringsfria foamhjul istället?
    det går utmärkt att använda foamhjulen
  • Frugan

Tacksam för snabb experthjälp!

Är det någon som vet om det går att laga ett Bugga-chassi som gått sänder i navet på ena sidan. Vart ska man vända sig (vagnen är begagnad) och vad kostar det?

Tack på förhand!!!

• Preggie
    Frugan skrev 2010-04-24 19:57:54 följande:
    Tacksam för snabb experthjälp! Är det någon som vet om det går att laga ett Bugga-chassi som gått sänder i navet på ena sidan. Vart ska man vända sig (vagnen är begagnad) och vad kostar det? Tack på förhand!!!
    Bonti vid Odenplan lagade min!
  • Frugan

Preggie: Kommer du ihåg vad det kostade? På vilket sätt hade din gått sönder?

• straw2008
    zasata skrev 2010-04-24 21:06:45 följande:
    Bara jag som tänk på att när man har större barn framåt i bee, ser det ut som en rullstrols liknande?
    Nja inte den gamla men väl den nya när man hissat upp ryggstödet:O) 
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • zasata
    straw2008 skrev 2010-04-24 22:06:04 följande:
    Nja inte den gamla men väl den nya när man hissat upp ryggstödet:O) 
    Ja jag tänkte pådet idag när stora tjejen också ville åka vagn.. Jaja jag älskar den i vilket fall :D
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21