Ann 29 skrev 2010-04-24 10:13:59 följande:
Alla ni som har / har haft bugaboo cameleon: Hur funkar den under vintern? Jag är så oooerhört sugen på en sån, men efter den här j*a vintern så blir jag lite rädd att de små hjulen fram, även om man har "vinterdäcken" på fram, att de inte fixar snömodden om det blir likadant denna vinter... Jag väntar första barnet 12:e november, och då kanske första snön redan kommit!Ni som anväder / har använt camelon: Hur upplever ni att den funkar under vintern??? Har en förnumstig kompis som fnyser åt alla lattemorsor med bugaboos och hon menar på att med små hjul går det aaaldrig att överleva vintern... :) Suck.. Själv har jag ju ingen erfarenhet så jag vet inte om hon har rätt, jag vet bara att jag vill hitta rätt vagn som passar MIG!Jag bor i Nacka och rör mig mycket inne i stan i Stockholm, MEN MINST LIKA MYCKET i terrängspåren! Typ Nyckelviken, Hellas m m, så det är självklart att jag vill att vagnen ska funka där! Jag hatar dessutom att köra bil, (och även att parkera) i stan, så jag antar att det blir en hel del bussturer i vinter... Då vill man ju ha en smidig och lätt vagn, då har ju buggan sina fördelar om man ska ta sig fram i kollektivtrafiken utan att få arga blickar eller kommentarer om att man dragit på en "oljeplattform" på bussen! Har läst någonstans att olastad väger bugaboo cameleon 10 kg, vad brukar andra vagnar väga?? Är inte buggan ovanligt lätt? Men: viktigaste frågan jag skulle vilja ha svar på: HUR BRA FUNKAR VINTERHJULEN EGENTLIGEN? Sååå tacksam för svar från er buggaproffs :) Kram Ann
Jag tyckte man behövde nåt mer än en bugaboo med vinterhjul denna vinter så jag köpte en bégagnad hesba på blocket att ha som terräng-pansarvagn

Köp dig en bugaboo och en begagnad Hesba eller emmaljuna city cross så har du att välja på helt enkelt