• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    signea skrev 2010-04-24 07:40:31 följande:
    Behöver man köpa Bugaboos egna mugghållare eller passar den andra också?
    Jag tror inte ngn annan passar faktiskt....vad jag vet.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Bölja

Hej!

Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak??
    Jag har en gecko som nu verkar ha punktering...
    Vilken storlek är det på däcken så jag vet vilken storlek jag ska köpa på slangen...
  • Ann 29

Alla ni som har / har haft bugaboo cameleon: Hur funkar den under vintern? Jag är så oooerhört sugen på en sån, men efter den här j*a vintern så blir jag lite rädd att de små hjulen fram, även om man har "vinterdäcken" på fram, att de inte fixar snömodden om det blir likadant denna vinter... Jag väntar första barnet 12:e november, och då kanske första snön redan kommit!

Ni som anväder / har använt camelon: Hur upplever ni att den funkar under vintern??? Har en förnumstig kompis som fnyser åt alla lattemorsor med bugaboos och hon menar på att med små hjul går det aaaldrig att överleva vintern... :) Suck.. Själv har jag ju ingen erfarenhet så jag vet inte om hon har rätt, jag vet bara att jag vill hitta rätt vagn som passar MIG!

Jag bor i Nacka och rör mig mycket inne i stan i Stockholm, MEN MINST LIKA MYCKET i terrängspåren! Typ Nyckelviken, Hellas m m, så det är självklart att jag vill att vagnen ska funka där! Jag hatar dessutom att köra bil, (och även att parkera) i stan, så jag antar att det blir en hel del bussturer i vinter... Då vill man ju ha en smidig och lätt vagn, då har ju buggan sina fördelar om man ska ta sig fram i kollektivtrafiken utan att få arga blickar eller kommentarer om att man dragit på en "oljeplattform" på bussen! Har läst någonstans att olastad väger bugaboo cameleon 10 kg, vad brukar andra vagnar väga?? Är inte buggan ovanligt lätt? Men: viktigaste frågan jag skulle vilja ha svar på: HUR BRA FUNKAR VINTERHJULEN EGENTLIGEN? Sååå tacksam för svar från er buggaproffs :) Kram Ann

• Ell

Hej! Behöver snabbt hjälp här, min Bugaboo Gecko har fått punktering på det ena bakdäcket, hur gör man för att fixa det? Gärna tips på verkstad söder om Sthlm i så fall. Kan man byta till Cameleons punkteringsfria bakdäck?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ell
    Bölja skrev 2010-04-24 09:23:35 följande:
    Hej! Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak?? Jag har en gecko som nu verkar ha punktering... Vilken storlek är det på däcken så jag vet vilken storlek jag ska köpa på slangen...
    Verkar som att vi har samma problem, fick punka på min gecko idag jag med. Vet du om man kan byta till cameleons punkteringsfria foamhjul istället?
  • Ell
    Bölja skrev 2010-04-24 09:23:35 följande:
    Hej! Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak?? Jag har en gecko som nu verkar ha punktering... Vilken storlek är det på däcken så jag vet vilken storlek jag ska köpa på slangen...
    Däcken är 12 tum.
  • Pepparkaksdeg
    Stargirl skrev 2010-04-24 06:50:37 följande:
    Ring och hör med dem, testa även Bonti och NK. Jag tror dessa butiker får så få att de inte lagt upp dem på nätet. Men testa att ringa och fråga.
    Tack snälla för tipsen!{#lang_emotions_heart}

Ska ringa runt till dom.

Har av någon outgrundlig anledning ingen täckning på mobilen bara!{#lang_emotions_yell}
    Aldrig varit med om,fattar ingenting
  • Pepparkaksdeg

Ringde Barnbutiken från sonens mobil och det gick,men den stänger av sig hela tiden istället. BLÄ! Vadfan är det här???

• HA82
    Ska änligen bli bugga ägare!!
    Igår beställde vi en cameleon med grå bas och rött topptyg från babytrader. Är så glad!! Nu får vår emmaljunga cc stor konkurrens  hehe. dottern har provåkt buggan och hon verkade trivas som fisken i vattnet {#lang_emotions_smile}
    Stod att den skulle levereras inom 2-5 arbetsdagar men i vulkanutbrottet e jag rädd att det tar längre tid, vet någon om dom skickar med flyg??
  • Duntoffla
    HA82 skrev 2010-04-24 13:02:19 följande:
    Ska änligen bli bugga ägare!! Igår beställde vi en cameleon med grå bas och rött topptyg från babytrader. Är så glad!! Nu får vår emmaljunga cc stor konkurrens  hehe. dottern har provåkt buggan och hon verkade trivas som fisken i vattnet  Stod att den skulle levereras inom 2-5 arbetsdagar men i vulkanutbrottet e jag rädd att det tar längre tid, vet någon om dom skickar med flyg??
    Jag har för mig att den kom med lastbil men jag kan minnas fel. Köpte min 08
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21