• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    LillaG skrev 2010-04-25 22:21:06 följande:
    Hej! Har haft min -Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande...Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa? Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset? Supertacksam för input!!
    Denim bas med offwhite + off white parasoll det tycker jag att du ska köpa. Jag är inte jätte förtjust i UV skyddet....sommarsufletten är bra att ha men inte nödvändig som parasoll.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Leo och Elliots Mamma
    Hej! Har haft min -Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande...Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa? Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset? Supertacksam för input!!
    Nu till maj kör jag denimbas, offwhite suflett å offwhite parasoll. Super snyggt tycker jag, så det blir min rekomendation
  • Kavat
    Hej! Har haft min -Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande... Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa? Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset? Supertacksam för input!!
    Off white så klart! (Hej föresten! )
  • LillaG
    Kavat skrev 2010-04-26 11:17:40 följande:
    Off white så klart! (Hej föresten! )
    Hello! {#lang_emotions_smile} 
    Det verkar bli off white alltså... Tänk, jag som ens övervägde Paul Frank... men jag är ju lite kär i apan... {#lang_emotions_cool}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Kavat

Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat?

Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung...

Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450
    Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare).

Vad väljer man?

Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?

• Stargirl
    Kavat skrev 2010-04-26 16:21:22 följande:
    Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat?Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung...Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450 Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare).Vad väljer man?Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?
    Jag hade valt Maxi cosi. Det är min favorit babyskydd. Smidig och lätt och barnet sitter bäst i den enligt mig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • thj
    Kavat skrev 2010-04-26 16:21:22 följande:
    Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat?Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung...Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450 Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare).Vad väljer man?Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?
    Jag har haft
    Först hade jag med Besafe men den är som sagt ganska tung,annars är den otrolig i comforten för barnet tycker jag.
    Efter ett tag byte jag över till akta´gracos som jag tycker är lätt smidig och perfekt.
    Vill man ha lite mer design än vad aktagraco har så kan man ta en teutonia tario,den exakt likadan som aktas i modellen.

Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Mumsi

Hej

Jag har beställt en Bugaboo Cameleon Special Black Edition som jag hoppas kommer inom närmsta veckorna. Vi har sedan tidigare en Acta Graco Logico S bilbarnstol och tänkte höra hur/var jag kan få tag i adapter för den. Kan jag be butiken där jag köpt vagnen beställa hem den eller ska jag köpa själv på nätet och var i sådana fall?
  • Kavat
    Mumsi skrev 2010-04-26 17:57:18 följande:
    Hej Jag har beställt en Bugaboo Cameleon Special Black Edition som jag hoppas kommer inom närmsta veckorna. Vi har sedan tidigare en Acta Graco Logico S bilbarnstol och tänkte höra hur/var jag kan få tag i adapter för den. Kan jag be butiken där jag köpt vagnen beställa hem den eller ska jag köpa själv på nätet och var i sådana fall?
    Kidzshop har. Men det går säkert att köpa/beställa där de säljer buggor.
  • Kavat
    thj skrev 2010-04-26 17:10:45 följande:
    Jag har haft Först hade jag med Besafe men den är som sagt ganska tung,annars är den otrolig i comforten för barnet tycker jag. Efter ett tag byte jag över till akta´gracos som jag tycker är lätt smidig och perfekt. Vill man ha lite mer design än vad aktagraco har så kan man ta en teutonia tario,den exakt likadan som aktas i modellen.  
    Stargirl skrev 2010-04-26 16:53:10 följande:
    Jag hade valt Maxi cosi. Det är min favorit babyskydd. Smidig och lätt och barnet sitter bäst i den enligt mig.
    Jaha, 1-1! Tack för input!
     Någon mer?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21