Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Kavat skrev 2010-04-23 15:46:08 följande:
    Jag tror fästena gått sönder. Alltså de små tunna som "krokarna" egentligen ska sitta på. Mitt ena på camen gjorde det men det gick på garantin!
    Det var min spontana tanke men de ser ju hela ut? Nåja, jag skall släppa det nu
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-04-23 17:56:32 följande:
    Ja ett helt annat årtusende.....hon missade säkert 2;an bara
    Nä, tror du? {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland
    bittersweeet skrev 2010-04-26 21:23:06 följande:
    Hej!Har efter att ha läst i eran tråd äntligen bestämt mig för en cam special black jag längtar nåt enormt tills den kommer nån gång i maj...Har en liten fundering kring hur många vagnar man eg "behöver" och känner redan innan jag skrivit ner frågan att jag redan vet vad jag kommer få för svar Jag har en dotter som fyller 2 år i aug och ett syskon på väg som är beräknad i juli. Har nu en bee som vi använder på helgerna nån gång, en brio sitty till dagis, en UJ syskonvagn till när bebis kommer och camen som kommer i maj... Så nu till frågan: Ska jag sälja been eller behålla?? Tänkte att stora tjejen får åka cam tills bebisen kommer... Eller? Svårt det här :-S
    Det låter ju som att du har nästan alla vagnar du behöver Om du har råd och plats att behålla Bee så gör det. Det är alltid trevligt att ha en liten vändbar sulky som fälls i en del vilket underlättar när man stuvar i bagaget.

Grattis till din All Black förresten! *grön av avund*
  • Fröken Småland
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-04-28 10:30:11 följande:
    Är det någon som vet hur man/varifrån man kan ladda ner Bugaboo "appén" till Iphone? Den som man kan mäta hur långt man gått osv. Har den kommit ännu?Nyinköpt Iphonehållare som ska testas, vore kul med "appén" då
    Om den inte finns i App Store så finns den inte. Det finns inga appar utanför Apples värld (om inte din enhet är jailbreakad vill säga).
  • Fröken Småland
    Noas mamma skrev 2010-04-28 23:14:52 följande:
    asså uppsydda parasoller ställer jag mig tveksam till. Jag gjorde det en gång med ett gammalt där själva tyget gått sönder i. Å ja visst... snyggt blev de ju men säkert? nä knappast. Jag kollade runt banne mig överallt efter tyg som var UV säkert. finns iaf inte att uppbringa på mina breddgrader. Tygaffären här borta som e gigantisk tittade på mig som om jag vore helt knäpp när jag bad om det Så mitt svar på de e, hittar du nån som syr upp så kommer det bli dyrt! och förmodligen så e de inte ett säkert parasoll heller!
    Fast det är väl inte värre med parasoller i vanligt tyg än suffletter i vanligt tyg? Snarare tvärtom tycker jag.
    Preggie skrev 2010-04-29 06:44:04 följande:
    Oj! Med de här fina tygerna börjar det lukta ny suflett va??www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50174700
    IKEA har bara så fina och prisvärda tyger
  • Fröken Småland
    tilde72 skrev 2010-04-28 23:08:45 följande:
    Tack för svar Mollan!Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
    Barn under ett år skall inte vara i solen alls. Överhuvudtaget inte alls. Om man vill använda solskydd på småbarn så rekommenderas fysikaliskt filter framför kemiskt. Fysikaliskt är det som blir vitt på kroppen när man smörjer på det och funkar som en sköld. Det kemiska går in i huden och kan mätas i barnets urin i lång tid efter användning *domedagsprofeten har talat*
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-29 08:53:04 följande:
    Nää den har jag lånat ut.. Så kan ju inte kräva tillbaka den bara så där. Hoppas jag får nytt till bee snabbt. Har någon av er haft problem med att den inte fastnar i mittenläget? Inte vart med om det innan, fören igår efter smällen.. på bbe+
    Aj då, det blir tungt med stora klumpen i ringsjal

Nej, min fastnar fint och går att fälla utan problem sedan Stargirl tipsade om hur man faktiskt skall göra Risken är att chassit blivit snett i kraschen
  • Fröken Småland
    Jessiicaa89 skrev 2010-04-29 08:53:55 följande:
    Hej hej tjejer, anslöt mig här för ett tag sedan men inte vart så aktiv, bara tjuvläst (fast det sa jag ju redan innan att jag skulle göra) Men igår hittade jag ÄNTLIGEN min bugga! En cameleon, 06, jätte fint skick, dubbar kvar på bakdäcken, nybytta framhjul (endast blekt sufflet), regnskydd, mygghållare, alla information med video osv, och vet ni priset??? 3500 kr :O Helt sjukt!! Trodde först ngt skulle vara fel och att ngn blåste oss, men sedan förstod vi varför! Familjen vara sjukt rika och ville bara bli av med den fort :PSå nu har jag vår fina vagn precis som jag ville ha den (ville inte ha det nya chassit) Ha det gött!!Funkar inte att bifoga en bild, men kan ta det senare ikväll :)
    Grattis och välkommen hit!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21