Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Tja, vindskydd finns ju hos babyattitude men jag tycker inte de är fina. Har heller aldrig saknat ett vindskydd utan alltid använt åkpåsen som det eller en filt.

• Fröken Småland

Grrr, jag beställde en sittdyna från Fruugo som de in sin tur köper av Babyhuys och idag fick meddelande om att de annullerat min order pga att de (Babyhuys) inte får tillräcklig vinst med tanke på frakten. Que liksom? Skulle de inte varit överens om det innan de drog pengar från mitt konto?

Det skall inte ses som en varning på något sätt för Fruugo är säkert OK, men det är irriterande när de skriver att pris och sen inte kan leverera till det priset

• Fröken Småland

Stargirl: Aj du, det har jag inte ens tänkt på. När det gäller en sittdyna så vågar jag chansa men det förändrar ju onekligen läget för att köpa en hel vagn därifrån om det är så. Kolla upp det ni som tänker köpa därifrån!

För övrigt så skrev jag ett syrligt meddelande till Fruugo och berättade vad jag tyckte om deras metoder och självklart säljer de nu dynan till mig ändå, trots förlusten

• Fröken Småland
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-03 08:00:53 följande:
    Jag skulle aldrig sälja ett solblekt parasoll, känns inte så snällt...vem vill köpa det känns det lite som... Kanske reklamera det ist om du inte haft det så jätte många säsonger...
    Men om man beskriver varan ärligt så är allt säljbart och schysst enligt min mening.
  • Fröken Småland
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-03 09:42:13 följande:
    Alla är vi olika.
    Visst är vi det. Men inte menar du väl att jag inte är snäll om jag säljer en vara med en fläck om jag tydligt redovisat för fläckens omfattning?
  • Fröken Småland
    november09 skrev 2010-06-03 10:08:54 följande:
    hej alla kunniga!
    Jag undrar om bugaboo frog.. är det en bra modell även om de har kommit 2 efter den? Att köpa en BB frog 05 är de dumt? eller är det bra? Vad är den värd?
    Frog är en jättetrevlig modell, min favorit om jag bara fick välja en Bugaboo Drömmer. Åldern på vagnen är ganska ointressant utan det är skicket du skall kolla på. Beroende på skick skulle jag säga att en Frog skall kosta mellan 2.000 och 3.000 kr.
  • Fröken Småland
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 00:05:30 följande:
    Hej
    Köpte en begagnad basklädsel till min Cameleon på blocket för ett tag sedan.På liggdelen fanns det inga fickor på sidorna där man kunde gömma remmarna,så jag antar att det är en USA variant av basklädseln,rätta mig snälla om jag har fel.
    Men nu när jag ska trä på sittdelstyget så går det inte.Det tar stopp,dem svarta remmarna som ska in i hålen på sidorna kommer inte ner hela vägen.
    Blir så arg,att folk inte berättar sådant när dem säljer prylar.
    Är det någon som rädda mig??
    Har ringt runt överallt för att få tag på just denna färg på sittdelen,men dem har slutat tillverka just denna blåa färg.
    Tror ni att det går att rädda klädseln?

Tacksam för svar!
    Vad surt att inte säljaren berättar att den är USA-såld Fast i och för sig kan det mycket väl vara så att det var i god tro, då det bara är Bugaboo-nördarna som vet att det är skillnad. Om man köpt en vagn och inte bytt klädsel på den så finns det ingen anledning alls att gissa att den modellen är annorlunda än den europeiska.

Jag är lite osäker på vad det är du menar när det gäller att remmarna inte når hela vägen? De sitter fastsydda i ryggdelen, motsvarande barnets svank eller hur? I så fall skall du ha även en amerikansk toppklädsel för att selhålen skall passa. Man kan inte dra dem från svanken, ut i sidorna, och sen tillbaka till barnet, jag antar att det är det du har gjort. Om du däremot har ett amerikanskt sittdelsöverdrag så sitter selhålen precis på samma ställe. Jag vet inte varför Bugaboo har valt att göra skillnad på just selen men så är det i alla fall. Suffletten och liggdelslocket är precis de samma så där ställer det inte till något. Mitt tips till dig är att klippa och sick-sacka (fast helst i omvänd ordning ) två hål i sittdelsöverdragets rygg så att du kan använda dina klädslar. Det är klart att det påverkar andrahandsvärdet på toppsetet sen men det skall man inte tänka för mycket på när man har sina grejor utan använda dem som man behöver använda dem. Mycket riktigt så finns den äldre ljusare klarblå basfärgen inte kvar i produktion och har inte gjort på några år nu men någon enstaka gång så ser man dem på Blocket även om det inte är ofta.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-06-04 07:55:53 följande:
    Du är så himla klok å man får så bra svar av dig.. Kul att man hittat denna tråd. =)
    Så sant som det är sagt!

• Fröken Småland
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 08:31:02 följande:
    Tack för svaret.
    Vi har märkt att man verkligen måste ta i för att få över ringarna över dem små piggarna.
    Med min"vanliga" basklädsel så har jag inga problem att få på den.Men den jag köpte på blocket är kortare i längden överallt känns det som.När jag trär på den och ska dra ner den tillräckligt för att få över ringarna över piggarna så går det inte ner till piggarna.
    Kan den ha krymt i tvätten?Den känns precis som ett vanligt sittdels klädsel,men bara några cm mindre,överallt.T o m banden på sidorna för ringarna där piggarna ska vara känns som att det har krympt..
    Om man nu skulle tvätta tyget och tvättar den fel, kan tyget krympa så mkt?Jag har själv inte tvättat sittdelstyget pga att den inte har varit aktuell än.Jag har bara användt mig av liggdelen.
    Har inte kommit så långt för att se hur selen går ihopp med topptyget.

Känns så surt att jag inte får på klädseln.Är så desperat att jag kan till och med betala för att någon ska komma hit och försöka få på klädseln!
    Hjäääääääääääääääääääääääälp!
    Aj, det låter som att den har krymt Alternativt att det skulle kunna vara en Frogklädsel, vilken färg är den?

Det är jättesvårt att få på klädseln även när den är rätt storlek, trixet är att fästa den ena öglan och sedan lägga ramen på högkant på golvet. Sätt gärna en fot under ramen vid öglan så att inte piggen blir skadad eller skadar golvet. Sen sätter du ett knä i ramens långsida och trycker till den ordentligt. Ramen tål det, du tar ju inte i mer än du behöver men det behövs ganska mycket. Lycka till!

Och om det inte funkar så lägg in bild på klädseln så att vi är helt säkra på att det är en Cameleonklädsel.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21