Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

LillaG skrev 2010-05-11 22:11:31 följande:
    Visst finns det överdrag som är i frotté... har glömt vad de heter?
    Koeka säljer frottéöverdrag till Bugaboo.
  • Fröken Småland

Jag hade bestämt mig för en iPhonehållare men blev tveksam när jag såg den IRL och hoppade över. Glad är jag för det idag

• Fröken Småland

Stargirl har flyttat sufflettfästena, ja. Och det är en stor bidragande orsak till att femåringen faktiskt ser ut att sitta riktigt hyggligt i vagnen även om han självklart är för stor egentligen. Men att en två-åring inte skulle få plats tror jag inte ett dugg på.

• Fröken Småland
    sweetlina skrev 2010-05-12 11:55:20 följande:
    hur flyttar man dom har hon tagit "sönder" lite av gummit där då lr??
    Jupp.
  • Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-15 16:02:22 följande:
    Hörrni jag behöver lite hjälp med en fundering! När man fäller ihop buggan (har just köpt min beggade bugga, och har inte fällt ihop den så mkt) och då fäller man ju ner handtaget ner på golvet typ oc lyfter. Sen när man ska fälla ihop den igen så drar man upp handtaget och trycker med foten för att få den att bli som vanligt, ska det klicka elr nått för om man inte sätter på sitt/liggdel så är den ju lös, asså går att vicka ihop igen utan att behöva klicka in nått. Om ni förstår hur jag menar..
    Chassit är helt löst tills att det låses med ramen. Du kan vara lugn
  • Fröken Småland
    LillaG skrev 2010-05-16 14:34:16 följande:
    Säkert. Men kan jag då byta ett frog-fäste mot ett cam-fäste?
    De nyare parasollerna levereras med fyra olika fästen; dels för olika vagnar och dels för att man skall kunna fästa på olika ställen på vagnen. Det har aldrig gjorts något särskilt Frog-parasoll utan det gamla med fasta fästet passade lika bra till Gecko och Cameleon. De riktigt gamla parasollen (typ sex-sju år gamla) hade inget silvertyg under utan är bara enkelt bomullstyg.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-21 08:14:42 följande:
    Är det någon som använt Axel & Ida uv-nät på buggan? Passar det bra? Jag hade det till min UJ för ungefär 100 år sen och tyckte det funkade ok men det är ju en helt annan typ av vagn.Den nya solsuffletten Cloudy, någon som har testat den på bugga? Åsikter isf?Jag och parasoll lirar inte i samma liga, jag tycker verkligen inte om parasoll och behöver en annan lösning för vagnen och min tremånaders plutt.
    Jag har ingen erfarenhet av de solskydd du frågar om men jag har själv två andra varianter om det kan vara något att kolla upp? I know, tidernas fulaste, men är en höjdare en dag på stranden.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-21 08:46:14 följande:
    Teutonias och Aussies?Den senare hade jag till P&T:n och den var ju ok. Jag har ett liknande det första där men ett billigare märke. Är eg till bilbarnstol men funkar nog på vagnen också. Ska nog leta fram det från "bra att ha" skåpet. Funkar det inte perfekt får det funka tillsvidare iaf tills jag bestämt vad vi behöver, det vore ju bra om det är något jag kan använda både på happyn och på froggen.
    Teutonias stämmer men det andra var inte Aussies. Gaaah, minns inte namnet Något konstigt var det, något latin-klingande
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-05-21 09:27:16 följande:
    Jag ångrar att jag tvättade min klädsel . Varukorgen har blivit liten och plattan får inte plats och det blir fula veck på kanterna. PLUS att botten på varukorgen har blivit alleless bubblig och har liksom lossnat innuti. Sufletten har blivit helt sackig på den bakre väggen och sitter apdåligt!!!  Skulle jag hellre ha stått ut med att klädseln var lite fläckig...
    Men!

Står det 40 grader på tvättrådet? I så fall tycker jag att du skall reklamera varukorgen. Ett alternativ är att väta den lite igen och dra i den lite medan den är blöt, eventuellt sätta bottenplattan på plats när den är lite fuktig.

När det gäller suffletten tror (hoppas) jag att du har gjort generalfelet och satt sufflettfästena på fel sida. Prova att byta plats på dem och se om det hjälper.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21