Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    han skrev 2010-05-29 00:06:41 följande:
    haha jag vill diskutera sufletter nu om det går bra...vart beställer man en cam suflett? alltså inte hela topset utan bara suflett. så undrar jag om någon har haft denna från frankofant? om ni tycker de är bra i kvaliten o så ? tacksam för svar
    Jag tror inte att någon här i tråden har en sufflett från Frankofant. Personligen tycker jag att några av dem är jättesnygga, bl a den du länkade till. Originalsuffletter kan man köpa från vilken bugaboo-återförsäljare som helst som är lite serviceinriktad men det kommer antagligen att ta lite tid då den beställs som en reservdel. Kidzshop brukar ha en del lösa suffletter på lager så där kanske du kan ha tur. Annars om du vill ha hemmasytt för en billig penning så kan jag rekommendera "mamma på vift" här på FL. Duktig, snabb och billig är hon. Kolla in i bildtråden (adress i TS) så ser du en del som hon har sytt
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-29 16:25:16 följande:
    De här säljer också suffletter till bugaboo och syr på beställning. www.32ga.se/Har inte handlat själv men har sprungit på annonser både på blocket och tradera. Synd att de sålt den här för den hade jag gärna köpt. www.32ga.se/4532.gif
    Den var gullig Men lite dålig passform tycker jag då sufflettspännena syns så tydligt {#lang_emotions_undecided}
  • Fröken Småland

Igår eller häromdagen så var det en stackare som undrade över vinterhjulen men nu kan jag inte hitta inlägget Det gällde om det var något fel på hennes vinterhjul eftersom de vobblade när hon knäppte loss dem. Svaret är att det inte är något fel; de skall vara helt fastspända när man kör med vagnen, anledningen till att man kan spänna loss och vinkla dem är för att chassit skall kunna gå att fälla ihop på ett tillfredsställande sätt.

• Fröken Småland

Steph: Jag lägger mig i lite också Alla Bugaboovagnar (utom Bee) har handtag som är ruckbara några centimeter, även ramen går att rucka lite. Det är en del av fjädringen och skall vara så

• Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-30 13:01:02 följande:
    Hej har ett problem jag skulle behöva en ny sele till min frog alltså allt ihopa inklusive de som sitter på ramen. Är det något man kan köpa någonstans? Tacksam om någon kan hjälpa mig.
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten

Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-30 13:01:02 följande:
    Hej har ett problem jag skulle behöva en ny sele till min frog alltså allt ihopa inklusive de som sitter på ramen. Är det något man kan köpa någonstans? Tacksam om någon kan hjälpa mig.
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten

Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-31 19:54:37 följande:
    Jaha attans då. Det är så att jag har en rödfrog klädsel fick av min vännina men med den så matchar inte mina spänngrejer som sitter runt ramen i den som sitter på själva klädseln så ja vette fan varför de är så. Det är liksom olika. På den som sitter i röda klädseln så är det en mittgrej i sjäälva spänngrejer men på min svarta klädsel är det inte någon mitt grej. Ååå ja å förklaa.. Blir tokig nu när ja fått en ny klädsel ska ja inte kunna använda den då? =(
    Jag skulle absolut tro att det funkar med reservdelsremmarna med kardborreband. Bifogar bild, kanske du kan bedöma utifrån den om de liknar de du har på din svarta klädsel för då passar de sannolikt inte till den röda. Du kan ju inboxa mig om du *host* vill diskutera saken vidare

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21