Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Preggie skrev 2010-04-29 09:00:53 följande:
    Hur då "inte fastnar i mittenläget"? Jag måste ha missat något
    Viloläget är ur funktion.
  • Fröken Småland
    Candra skrev 2010-04-29 21:59:42 följande:
    Eftersom jag så vitt jag sett inte fick nåt svar förra gången, så provar jag igen!Är det någon som vet vad som händer på syskonvagnsfronten?
    Nej, ingen mer information bland oss vanliga döda i alla fall.
  • Fröken Småland
    emiliasmamma skrev 2010-05-04 19:36:04 följande:
    ja jag försökte hitta det där, men lyckades inte. Jag får heller inte fast sittdelen på chassit. det måste ju kunna gå... kan ju inte vara olika på samma vagn... hmmm märkligt. ska gå in o kolla igen.
    Så här ser vagnen ut i buggyläge om det kan vara till någon hjälp

• Fröken Småland
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster!Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd.Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi.Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Grattis till den kommande bebisen och välkommen hit! Och framför allt grattis till ett gott val av vagn

Jag har själv inte haft babyskydd på chassit men aldrig i livet att jag skulle göra det misstaget igen om jag fick flera barn. Med första barnet kanske inte finessen genererar lika många fördelar som när man skall "hänga med" på äldre syskonens aktiviteter och dagislämningar med en liten spädis. Men jag skulle ändå inte chansa

Ett babyskydd med fast bas i bilen, bara att klicka i och så adaptrar till vagnen. Det är livet på en pinne det
  • Fröken Småland
    Vädur 78 skrev 2010-05-08 16:07:01 följande:
    Fröken småland: ja vi har köpt i butik för 10250:- då ska jag ringa dit och fråga. Men hur funkar regnskyddet på liggdelen???
    Regnskyddet fungerar enligt exakt samma princip. Man sätter det på ramen men det täcker såklart bara det som är ovanför ramen; själva liggdelens tyg räcks inte av regnskyddet. Dock regnar det väldigt sällan från sidan så jag tycker inte det gör så mycket. Fast jag köpte ett Tullsa regnskydd av sopsäcksmodell som var fult som stryk men funkade kanon.
  • Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-08 16:22:19 följande:
    Hallå! Jag funderar på att köpa mig en begagnad Bugga Cameleon och nu vill jag ha lite råd av er experter! Det är en brun bugga från hösten 2008, har hört nått om glidande chassi, vilka årsmodeler gäller det? Här är länken till den jag ska köpa om ni orkar kolla, www.blocket.se/vasterbotten/Bugaboo_Cameleon_.... Vad tror in? Blir det ett bra köp? Brister och sånt får ni gärna tala om, jag har ju blivit kär! :) Har en emmaljunga city cross annar men kmr behålla båda vagnarna :)
    Den vagnen som du länkar till har ett chassi med glid-risk. Så som andre ägare så har du inga garantier och det är alltid en risk man tar. Ser fin ut annars.
  • Fröken Småland
    Bubbibalubbi skrev 2010-05-10 12:05:55 följande:
    Kan ni hjälpa mig lista ut vad det var jag såg för vagn idag? Såg en tvilling/syskonvagn som såg exakt ut som en bugga. (Har både en cam och ett bee). Den hade inte delarna bredvid sig utan var långsmal. Den främre delen var lite lägre än sittdelen. Och det knäppaste var att den hade stora runda vita knappar precis som buggan. Helskumt.Och jag hittar inget när jag googlar.
    Uppababy eller iCandy?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21