• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Preggie
    Nikki S skrev 2010-04-26 22:08:05 följande:
    Hallå! Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.
    Har du olika fästen? Har för mig att det är olika till olika modeller om jag inte minns helt fel. Någon som vet vad jag pratar om?
  • straw2008
    Preggie skrev 2010-04-27 12:06:43 följande:
    Har du olika fästen? Har för mig att det är olika till olika modeller om jag inte minns helt fel. Någon som vet vad jag pratar om?
    Finns 4 olika samt ett paraply som man skruvar fast va?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Mumsi

Nu har jag precis hämtat min Bugaboo Cameleon Special Black Edition. Några tips innan jag börjar montera vagnen?

• Kavat

Tusen tack för alla inlägg om babyskydd! Inte för att det blev så mycket lättare egentligen , men ska gå och klämma på Maxi Cosi och känna hur mycket lättare det är.

• Billabong
    Kavat skrev 2010-04-27 15:09:03 följande:
    Tusen tack för alla inlägg om babyskydd! Inte för att det blev så mycket lättare egentligen , men ska gå och klämma på Maxi Cosi och känna hur mycket lättare det är.
    Menar du att Maxi Cosi kostar 3300!?
    Vi köpte en för mindre än 3 år sedan och då kostade den knappt 1400 - utan bas visserligen, men basen kostar väl inte 2000 spänn!?
  • Kavat
    Billabong skrev 2010-04-27 15:12:57 följande:
    Menar du att Maxi Cosi kostar 3300!? Vi köpte en för mindre än 3 år sedan och då kostade den knappt 1400 - utan bas visserligen, men basen kostar väl inte 2000 spänn!?
    Jag såg en uppgift på 1600 för basen och 1700 för skyddet.. Vet inte om det stämmer för jag litade på siffrorna.
  • Ms Kanga
    Kavat skrev 2010-04-27 15:14:58 följande:
    Jag såg en uppgift på 1600 för basen och 1700 för skyddet.. Vet inte om det stämmer för jag litade på siffrorna.
    Då skulle inte jag tveka på att beställa från www.pramworld.co.uk och komma undan med drygt hälften för samma, dessutom har de paketpris på Bugga + maxi cosi om det är så att du behöver en ny vagn också
    ♥Junior 071017♥ ♥Lillebror BF 100808♥
  • Billabong
    Kavat skrev 2010-04-27 15:14:58 följande:
    Ojdå! Ja, då var det ju bra att vi inte köpte en sådan (eftersom vi inte behövt en).
  • Leo och Elliots Mamma

Är det någon som vet hur man/varifrån man kan ladda ner Bugaboo "appén" till Iphone? Den som man kan mäta hur långt man gått osv. Har den kommit ännu?Nyinköpt Iphonehållare som ska testas, vore kul med "appén" då

• bittersweeet
    Fröken Småland skrev 2010-04-27 09:26:51 följande:
    Det låter ju som att du har nästan alla vagnar du behöver Om du har råd och plats att behålla Bee så gör det. Det är alltid trevligt att ha en liten vändbar sulky som fälls i en del vilket underlättar när man stuvar i bagaget. Grattis till din All Black förresten! *grön av avund*
    Tack för svar! Har nog kanske både råd och plats men sambon klagar på att vi har vagnar i hela hallen :-O kanske ska ställa i barnvagnsrummet vi har i huset som står tomt men vet inte om ja vågar :-S

Tror ni att andrahandsvärdet på bee har sjunkit mycket nu när bee+ har kommit?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21