• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Mumsi skrev 2010-04-26 17:57:18 följande:
    Hej Jag har beställt en Bugaboo Cameleon Special Black Edition som jag hoppas kommer inom närmsta veckorna. Vi har sedan tidigare en Acta Graco Logico S bilbarnstol och tänkte höra hur/var jag kan få tag i adapter för den. Kan jag be butiken där jag köpt vagnen beställa hem den eller ska jag köpa själv på nätet och var i sådana fall?
    Du kan beställa hem den från vilken åf som helst. Vissa har den på lager och andra får beställa in den. Vad avis jag blir på din vagn.....så snyggt med helsvart.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Mumsi

Tack för svaret, då ska jag höra med affären imorgon om de kan beställa in adaptern. Beställde vagnen för ett antal månader sedan och den skulle komma in i slutet av april. Hoppas den inte blir försenad, syskonet kommer senast om ca. 2 veckor. 

• modestyclara
    Kavat skrev 2010-04-26 18:12:53 följande:
    Jaha, 1-1! Tack för input!  Någon mer?
    maxi cosi, har ahft actas innan men tycker maxi cosin är smidigare...
  • mollan nu

har akta graco även till 2an. Jag gillar den. Lätt och smidig. Både dottern och sonen skrek som galningar så fort man satte dem i den så den måste vara grymt oskön att sitta i eller full med spikar i botten....

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • LillaG
    Kavat skrev 2010-04-26 18:12:53 följande:
    Jaha, 1-1! Tack för input!  Någon mer?
    Vårt Maxi Cosi skydd har servat tre barn och vi har haft det till både Quinny och Cam. Har inget jag är missnöjd med iaf. Köpte ett regnskydd till det i höstas, vilket var bra att ha när det regnade. {#lang_emotions_smile}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • sara1981
    Kavat skrev 2010-04-26 16:21:22 följande:
    Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat? Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung... Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450 Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare). Vad väljer man? Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?
    Vi hade Maxi Cosi, beställde från tyskland, vilket gick på ungefär 2200kr totalt, inklusive frakt...
    Amilia 2006 Max 2008
  • Pepparkaksdeg

JIHOOO!{#lang_emotions_laughing}
    All White just bokad av Bontis få ex,som kommer nu i veckan!{#lang_emotions_cool}

Det är så typiskt mig! det är just det att den inte är så vanlig som gör att jag vill ha den!
    Ju ovanligare en grej är,desto mer vill jag ha just den!
    Fast sen är den ju galet fin också och passar så himla bra till sommaren!

Alltså fatta den vagnen med den svarta skötväskan i skinn till! *slurp*

Tack ännu en gång Stargirl för tipset om Bonti! Löv ya{#lang_emotions_heart}

• Kajsan
    Pepparkaksdeg skrev 2010-04-26 19:10:20 följande:
    JIHOOO! All White just bokad av Bontis få ex,som kommer nu i veckan! Det är så typiskt mig! det är just det att den inte är så vanlig som gör att jag vill ha den! Ju ovanligare en grej är,desto mer vill jag ha just den! Fast sen är den ju galet fin också och passar så himla bra till sommaren! Alltså fatta den vagnen med den svarta skötväskan i skinn till! *slurp* Tack ännu en gång Stargirl för tipset om Bonti! Löv ya
    Åh vad jag blir avundsjuk! Den ser ju galet snygg ut!{#lang_emotions_flower}
    Jo just det!
  • thj
    Pepparkaksdeg skrev 2010-04-26 19:10:20 följande:
    JIHOOO!All White just bokad av Bontis få ex,som kommer nu i veckan!Det är så typiskt mig! det är just det att den inte är så vanlig som gör att jag vill ha den!Ju ovanligare en grej är,desto mer vill jag ha just den!Fast sen är den ju galet fin också och passar så himla bra till sommaren!Alltså fatta den vagnen med den svarta skötväskan i skinn till! *slurp*Tack ännu en gång Stargirl för tipset om Bonti! Löv ya
    Oh den är ju så fin{#lang_emotions_heart}
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Bellbox

Vi var/är supernöjda med vår Acta Graco Logico S Toppenbra & smidig!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21