• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bittersweeet

Hej!

Har efter att ha läst i eran tråd äntligen bestämt mig för en cam special black
    jag längtar nåt enormt tills den kommer nån gång i maj...

Har en liten fundering kring hur många vagnar man eg "behöver" och känner redan innan jag skrivit ner frågan att jag redan vet vad jag kommer få för svar

Jag har en dotter som fyller 2 år i aug och ett syskon på väg som är beräknad i juli. Har nu en bee som vi använder på helgerna nån gång, en brio sitty till dagis, en UJ syskonvagn till när bebis kommer och camen som kommer i maj...

Så nu till frågan: Ska jag sälja been eller behålla?? Tänkte att stora tjejen får åka cam tills bebisen kommer... Eller? Svårt det här :-S

• Nikki S

Hallå!
    Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.

• Pepparkaksdeg
    thj skrev 2010-04-26 20:39:11 följande:
    Oh den är ju så fin
    Kajsan skrev 2010-04-26 19:52:29 följande:
    Åh vad jag blir avundsjuk! Den ser ju galet snygg ut!
    Hihi!
    Tack,Tack!
  • livet från ljusa sidan

Lite tankar bara som jag känner att jag bara kan diskutera med er :)

Jag har en red edition men har haft en röd fleece sufflett men bytte till orginaltyget idag...men det blev ju typ kolsvart därinne i vagnen, kanske helt enkelt får köpa en offwhite sufflet istället ;)
    Åhh offwhite sufflett och parasoll!
    Hur bäddar ni i vagnen nu ni som har liggdel? 
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-04-26 23:08:00 följande:
    Lite tankar bara som jag känner att jag bara kan diskutera med er :) Jag har en red edition men har haft en röd fleece sufflett men bytte till orginaltyget idag...men det blev ju typ kolsvart därinne i vagnen, kanske helt enkelt får köpa en offwhite sufflet istället ;) Åhh offwhite sufflett och parasoll! Hur bäddar ni i vagnen nu ni som har liggdel? 
    För ungefär 2 år sedan köpte jag min första bugaboo en gecko
    Noa var ett varmt barn så han låg för det mesta med bara vanliga kläder och i en åkpåse.
    Jag fick åkpåsen med på köpet och tyckte att den var så himlans mysig.
    Den användes rätt länge faktiskt då det var rätt kalt den vårn/försommaren och vi var mycket ute på landet nära sjön.
    Innan jag hade geckon låg noa med ett baby täcke och en kudde med en overall! 
    En åkpåse i liggdelen e väl kanske lite över kurs! den behövs ju egentligen inte då man kan göra de väldigt mysigt med filt/täcke. men man behöver ju endå åkpåsen senare iaf!  
  • Stargirl
    Nikki S skrev 2010-04-26 22:08:05 följande:
    Hallå!Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.
    Har du testa att sätta det på skumgummit på ramen? Det är där den ska sitta om parasollet har ett fast fäste. Man får inte vara rädd.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Lite tankar bara som jag känner att jag bara kan diskutera med er :) Jag har en red edition men har haft en röd fleece sufflett men bytte till orginaltyget idag...men det blev ju typ kolsvart därinne i vagnen, kanske helt enkelt får köpa en offwhite sufflet istället ;) Åhh offwhite sufflett och parasoll! Hur bäddar ni i vagnen nu ni som har liggdel? 
    Ja mörk suflett gör ju att det blir mörkt i sufllan. Köp en offwhite suffla....det är mysigt på sommaren.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Kajsan
    Jag skulle köpa till en offwhite sommarsuflett att byta med under sommaren!
    Jo just det!
  • Fröken Småland
    bittersweeet skrev 2010-04-26 21:23:06 följande:
    Hej!Har efter att ha läst i eran tråd äntligen bestämt mig för en cam special black jag längtar nåt enormt tills den kommer nån gång i maj...Har en liten fundering kring hur många vagnar man eg "behöver" och känner redan innan jag skrivit ner frågan att jag redan vet vad jag kommer få för svar Jag har en dotter som fyller 2 år i aug och ett syskon på väg som är beräknad i juli. Har nu en bee som vi använder på helgerna nån gång, en brio sitty till dagis, en UJ syskonvagn till när bebis kommer och camen som kommer i maj... Så nu till frågan: Ska jag sälja been eller behålla?? Tänkte att stora tjejen får åka cam tills bebisen kommer... Eller? Svårt det här :-S
    Det låter ju som att du har nästan alla vagnar du behöver Om du har råd och plats att behålla Bee så gör det. Det är alltid trevligt att ha en liten vändbar sulky som fälls i en del vilket underlättar när man stuvar i bagaget.

Grattis till din All Black förresten! *grön av avund*
  • straw2008
    Nikki S skrev 2010-04-26 22:08:05 följande:
    Hallå!Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.
    Alltså på ramen, hur kan du INTE få fast det {#lang_emotions_tongue_out}
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21