• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Xst skrev 2010-04-27 20:35:44 följande:
    annars kan jag ta den för samma pris
    jag bjuder isf högre!!
  • Noiis
    Nikki S skrev 2010-04-26 22:08:05 följande:
    Hallå!Jag är en nybliven ägare av en bugga och skulle behöva lite hjälp av er.Jag skulle idag lyckas klura ut hur jag skulle sätta dit ett parasoll på min bugaboo cameleon men det gick verkligen inte bra. Någon som kan förklara för mig hur man sätter dit det och vart det ska sitta? Jag har en beskrivning men får inte riktigt ihop det i mitt huvud.
    Har du klurat ut det ännu?
    annars så, vilken modell på paraply har du? den med bara ett fäste som e rätt bred eller fick du flera till ?
    Om du har den breda med bara ett fäste så ska den sitta på skumgummit på själva ramen. Böj lixom på den, ena sidan under å böj den över. den ska sitta tajt så man får ibland ta i!
    Om du har flera andra spännen så får du välja först vart på vagnen den ska sitta för att välja spänne.
    Den bredaste fästes på skumgummit som sagt ovan, de spännet är numrerat med nr 3
    nr 1 är till för den bredaste delen på chassit.
    Nr 2 är till för den smala delen på chassit (alltså den delen som man höjer upp)
    Nr 4 är till Bee!

för att byta spännet så har spännet en liten svart "pinne som sticker ut i mitten på fästet. den böjer man försiktigt uppåt och drar loss fästet. för att sätta dit fästet så drar du bara på den tills den klickar till. man kan behöva ta i!
  • Noiis
    lillaknytet skrev 2010-04-27 23:35:38 följande:
    Någon av er som vet någon som syr om suflett och annat till cameleon?
    vi e rätt många som syr i tråden. men dom som säljer e väl mammapåvift å sen finns det en hel del till.
    googla så får du nog upp en del sidor och bloggar
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:37:19 följande:
    vi e rätt många som syr i tråden. men dom som säljer e väl mammapåvift å sen finns det en hel del till. googla så får du nog upp en del sidor och bloggar
    Känns som det är mkt pill för att få till om man syr själv.
  • Noiis
    lillaknytet skrev 2010-04-27 23:38:44 följande:
    Känns som det är mkt pill för att få till om man syr själv.
    Nä det tycker jag inte är förvånandsvärt lätt när man väl testat och får till det. Jag fick iof test göra 2 gånger innan jag fick till det! sen går det av bara farten. Titta på cam sufletten och studera den så ser man rätt lätt att den inte e så svår konstruerad. rita av sufletten gör man enklast när den sitter på vagnen! mammapåvift hade iaf förut en instruktion på hur man syr själv.
    Om man vill förstås
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:41:23 följande:
    Nä det tycker jag inte är förvånandsvärt lätt när man väl testat och får till det. Jag fick iof test göra 2 gånger innan jag fick till det! sen går det av bara farten. Titta på cam sufletten och studera den så ser man rätt lätt att den inte e så svår konstruerad. rita av sufletten gör man enklast när den sitter på vagnen! mammapåvift hade iaf förut en instruktion på hur man syr själv. Om man vill förstås
    Åh tack för tipset. ska väl försöka mig på att sy till en. 
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:51:49 följande:
    ja pröva kan man ju alltid göra men varnar för att när man väl får till det så blir det en hel del sufletter man tillslut sitter och syr upp
    Det gör absolut ingenting, jag har blivit beroende på att sy, syr en hel del Kalikå, väldigt kul
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21