• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • livet från ljusa sidan

Är det exakt samma färg på offwite parasoll och sufletten?

Något helt OT, är det någon som har swedbank och mac? Jag försöker göra ett köp på kidzshoppen men mitt visa kort måste verifieras på min banks hemsida men det verkar bara fungera med pc?? 
    Jag är lite kass på detta med datorer....
  • mollan nu
    tilde72 skrev 2010-04-28 22:57:18 följande:
    Till experterna här på tråden!Tänkte på barnets hälsa...någon med en bugaboo som vet vilket solskydd till vagnen som är det bästa? Parasoll är ju värdelöst...hon blir röd ändå.
    Tror det ända som gäller är ett bra solskydd på barnet. Den där silverkondomen som ska vara uv-skydd på vagnen funkar bara att ha på bebisar. Sen är den ju i vägen för barnet. Vi har uv-skyddet till bee som myggnät när det sovs i den.

Jag kör solskydd på barnet, parasoll och sufletten uppe. Tycker om parasollet trots att det guppar runt och är ivägen
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    Noas mamma skrev 2010-04-28 23:00:31 följande:
    Jo fast man har kanske en bas koster som samlar damm hemma och ville snygga till sin andra bugaboo vagn eller göra den mer egen! alt. köpt en ny bugaboo med dåliga hjul och använder dom man fick med till bas koster'n.Eller så har man fyndat hjulen av nån galning på ebay eller liknande
    ja något roligt har man allafall haft för sig
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • tilde72
    mollan nu skrev 2010-04-28 23:02:44 följande:
    Tror det ända som gäller är ett bra solskydd på barnet. Den där silverkondomen som ska vara uv-skydd på vagnen funkar bara att ha på bebisar. Sen är den ju i vägen för barnet. Vi har uv-skyddet till bee som myggnät när det sovs i den. Jag kör solskydd på barnet, parasoll och sufletten uppe. Tycker om parasollet trots att det guppar runt och är ivägen
    Tack för svar Mollan!
    Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-04-28 23:02:08 följande:
    Är det exakt samma färg på offwite parasoll och sufletten? Något helt OT, är det någon som har swedbank och mac? Jag försöker göra ett köp på kidzshoppen men mitt visa kort måste verifieras på min banks hemsida men det verkar bara fungera med pc??  Jag är lite kass på detta med datorer....
    Det är nya regler på betalningar via internet. dom har inte gått i kraft ännu (minns inte datum) swedbank e iaf först med att alla deras kunder ska använda denna form av verifiering. mer info finns på deras hemsida! jag fick upp detta redan för nån månad sedan när jag skulle handla hos kidz. men då kom det upp som en påminnelse om att skaffa det och erbjudande att gå direkt å göra det!
    Iom att det inte gått i kraft ännu så kan de vara därför de blir olika när du testar olika gånger.

När det gäller färger så är alla färger olika. mao köper man en sandbas, ett sand topset och ett sand parasoll så ser man rätt tydligt att färgerna inte stämmer helt hundra överens! men de e ju om man granskar. gällande offwhite har jag för mig att sufletten e mer åt det "grå/kräm"aktiga hållet medans parasollet e mer kritvitt. dom matchar ju! men nej det är inte exakt samma färg 
  • Noiis
    tilde72 skrev 2010-04-28 23:08:45 följande:
    Tack för svar Mollan!Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
    asså uppsydda parasoller ställer jag mig tveksam till. Jag gjorde det en gång med ett gammalt där själva tyget gått sönder i. Å ja visst... snyggt blev de ju men säkert? nä knappast. Jag kollade runt banne mig överallt efter tyg som var UV säkert. finns iaf inte att uppbringa på mina breddgrader. Tygaffären här borta som e gigantisk tittade på mig som om jag vore helt knäpp när jag bad om det
    Så mitt svar på de e, hittar du nån som syr upp så kommer det bli dyrt! och förmodligen så e de inte ett säkert parasoll heller!
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-04-28 23:29:42 följande:
    Tack för svar noas mamma :) Hrrm är det så olika att man stör sig på det tror du ;)
    Beror ju på om tänker störa dig på det
    nej jag tror inte att man gör det, jag har aldrig stört mig på färg skillnaderna iaf. Det blir ju så iom att tygen e olika!
    Man ser det inte heller om man inte verkligen tittar noga! dom e ju gjorda för att matcha varandra! även fast dom inte gör det till 100%
  • Fröken Småland
    Noas mamma skrev 2010-04-28 23:14:52 följande:
    asså uppsydda parasoller ställer jag mig tveksam till. Jag gjorde det en gång med ett gammalt där själva tyget gått sönder i. Å ja visst... snyggt blev de ju men säkert? nä knappast. Jag kollade runt banne mig överallt efter tyg som var UV säkert. finns iaf inte att uppbringa på mina breddgrader. Tygaffären här borta som e gigantisk tittade på mig som om jag vore helt knäpp när jag bad om det Så mitt svar på de e, hittar du nån som syr upp så kommer det bli dyrt! och förmodligen så e de inte ett säkert parasoll heller!
    Fast det är väl inte värre med parasoller i vanligt tyg än suffletter i vanligt tyg? Snarare tvärtom tycker jag.
    Preggie skrev 2010-04-29 06:44:04 följande:
    Oj! Med de här fina tygerna börjar det lukta ny suflett va??www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50174700
    IKEA har bara så fina och prisvärda tyger
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21