• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Candra skrev 2010-04-29 11:41:21 följande:
    Till nya bee, varför gjorde de den bara anpassad för att vara framåtvänd? Tänker på fotstödet.
    Tanken är att man ska förlänga sittytan så att barnet sitter med raka ben tills man blivit runt 2 år och sedan vända och korta ner sittytan. Så gjore vi.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • tilde72
    LillaG skrev 2010-04-29 11:19:03 följande:
    Jag har oxå en bebis... ganska stor, men ändå bebis Jag kollade upp vad Buggans grejer ger för solskydd och sommarsufflett, parasoll & silverkondomen () tar alla bort 65% av solens uv-strålning. Det uppfyller spf 50+ om man jämför med krämer/solskyddskläder mm. Eftersom vi åker till Rhodos i juni tänkte jag köra på alla tre varianter + en solskyddsdräkt. Och hålla honom i skuggan så mycket som möjligt... En helt annan fråga... nån som har tips på någon bra webbutik i USA som säljer bugga-grejer i "löspack"? Jag är ute efter en off white sittdyna nämligen, men det verkar inte så vanligt att sälja lösa sittdynor i USA. Hela toppset finns det dock gott om.  
    Finns det alltså någon specialare när det gäller suffletten på sommaren?
  • Diana och Thea
    Candra skrev 2010-04-29 11:41:21 följande:
    Till nya bee, varför gjorde de den bara anpassad för att vara framåtvänd? Tänker på fotstödet.
    Det är den väl inte? Min son sitter emot mig med sittdelen utdragen till max.
    Thea & Max
  • Candra
    Stargirl skrev 2010-04-29 11:46:47 följande:
    Tanken är att man ska förlänga sittytan så att barnet sitter med raka ben tills man blivit runt 2 år och sedan vända och korta ner sittytan. Så gjore vi.
    Ah, ok.

Var inne och provade en igår, hon i affären sa just att det är tänkt att den ska vara framåtvänd, MEN att det går att ha den bakåt om man vill.
  • Nilam 84

Hej!
    Har en liten fråga bara, var kan man köpa alla tillbehör till en cameleon? Saknar hjul, ram, suflettpinnar + fästen.

Hade en förut, sålde den med nya chassit, behöll det gamla och håller nu på och plockar ihop den.

Hur länge har ni använt er cameleon? till vilken ålder?

• Asereht
    Nilam 84 skrev 2010-04-29 12:14:03 följande:
    Hej! Har en liten fråga bara, var kan man köpa alla tillbehör till en cameleon? Saknar hjul, ram, suflettpinnar + fästen. Hade en förut, sålde den med nya chassit, behöll det gamla och håller nu på och plockar ihop den. Hur länge har ni använt er cameleon? till vilken ålder?
    kidzshop.jetshop.se/ 
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • FridaLee
    Nilam 84 skrev 2010-04-29 12:14:03 följande:
    Hej!Har en liten fråga bara, var kan man köpa alla tillbehör till en cameleon? Saknar hjul, ram, suflettpinnar + fästen.Hade en förut, sålde den med nya chassit, behöll det gamla och håller nu på och plockar ihop den. Hur länge har ni använt er cameleon? till vilken ålder?
    Jag har handlat från kidz shopen de hade allt jag behövde.
  • Diana och Thea
    Candra skrev 2010-04-29 11:56:59 följande:
    Ah, ok.Var inne och provade en igår, hon i affären sa just att det är tänkt att den ska vara framåtvänd, MEN att det går att ha den bakåt om man vill.
    Näe, den är ju tänkt att kunna användas åt båda hållen men genrellt sitter ju större barn framåtvända och då är det kanske inte i Bugaboos intresse att utveckla ngt som inte används så mycket. Bee har vi använt emot oss tills barnen varit runt 2 år. Sen vänt sitsen. Samma med Cameleon....Thea satt iofs längre emot oss i sin Cameleon vill jag minnas medan Max är mer nyfiken.
    Thea & Max
  • LillaG
    tilde72 skrev 2010-04-29 11:52:25 följande:
    Finns det alltså någon specialare när det gäller suffletten på sommaren?
    Den som kallas för sommarsuflett är det som har uv-skydd. Inte den vanliga fleece- eller canvas suffletten. De är väl inte helt oskyddande de heller, men jag har inte sett att de går ut med att de har skydd mot uv-strålar.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • mamma på vift

Hur tvättar man en Ju Ju Be skötväska bäst? Går det att köra den i tvättmaskinen?

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21