• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Preggie
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 07:11:03 följande:
    IKEA har bara så fina och prisvärda tyger
    Ja, och jag är galen i prickar!! Nu återstår "bara" att välja färg... Det blir nog fler än 1 misstänker jag
  • S a C
    Noas mamma skrev 2010-04-28 23:14:52 följande:
    asså uppsydda parasoller ställer jag mig tveksam till. Jag gjorde det en gång med ett gammalt där själva tyget gått sönder i. Å ja visst... snyggt blev de ju men säkert? nä knappast. Jag kollade runt banne mig överallt efter tyg som var UV säkert. finns iaf inte att uppbringa på mina breddgrader. Tygaffären här borta som e gigantisk tittade på mig som om jag vore helt knäpp när jag bad om det Så mitt svar på de e, hittar du nån som syr upp så kommer det bli dyrt! och förmodligen så e de inte ett säkert parasoll heller!
    Fast man mäter solskyddsfaktor på vanligt tyg. Det beror på hur tätt vävda fibrerna är. Mörkläggningstyg skyddar bättre mot uv-strålning än vanligt bomullstyg osv.
    Kommer inte ihåg exakt, men till exempel en vit t-shirt har ca 10 i solskyddsfaktor.

Och som Fröken Småland skriver är det nog inte värre med ett tygparasoll än en tygsuflett.
  • Preggie

Har man alltid 2 års garanti på sin bugga? Min Bee har dels för kort sele mellan benen, jag mailade bugaboo och de sa att jag kunde gå tillbaka till butiken och visa upp felet. Sen går det inte att sätta ryggstödet i det översta läget på ena sidan. Köpte vagnen förra sommmaren.

• Fröken Småland
    tilde72 skrev 2010-04-28 23:08:45 följande:
    Tack för svar Mollan!Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
    Barn under ett år skall inte vara i solen alls. Överhuvudtaget inte alls. Om man vill använda solskydd på småbarn så rekommenderas fysikaliskt filter framför kemiskt. Fysikaliskt är det som blir vitt på kroppen när man smörjer på det och funkar som en sköld. Det kemiska går in i huden och kan mätas i barnets urin i lång tid efter användning *domedagsprofeten har talat*
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 07:54:49 följande:
    Barn under ett år skall inte vara i solen alls. Överhuvudtaget inte alls. Om man vill använda solskydd på småbarn så rekommenderas fysikaliskt filter framför kemiskt. Fysikaliskt är det som blir vitt på kroppen när man smörjer på det och funkar som en sköld. Det kemiska går in i huden och kan mätas i barnets urin i lång tid efter användning *domedagsprofeten har talat*
    *lärt mig något nytt*
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 08:45:39 följande:
    *viskar* Kör du Brio nu när Bee har kapsejsat?
    Nää den har jag lånat ut.. Så kan ju inte kräva tillbaka den bara så där. Hoppas jag får nytt till bee snabbt.

Har någon av er haft problem med att den inte fastnar i mittenläget? Inte vart med om det innan, fören igår efter smällen.. på bbe+
  • JessiWill

Hej hej tjejer, anslöt mig här för ett tag sedan men inte vart så aktiv, bara tjuvläst {#lang_emotions_tongue_out} (fast det sa jag ju redan innan att jag skulle göra) Men igår hittade jag ÄNTLIGEN min bugga! En cameleon, 06, jätte fint skick, dubbar kvar på bakdäcken, nybytta framhjul (endast blekt sufflet), regnskydd, mygghållare, alla information med video osv, och vet ni priset??? 3500 kr :O Helt sjukt!! Trodde först ngt skulle vara fel och att ngn blåste oss, men sedan förstod vi varför! Familjen vara sjukt rika och ville bara bli av med den fort :P
    Så nu har jag vår fina vagn precis som jag ville ha den (ville inte ha det nya chassit)
    Ha det gött!!

Funkar inte att bifoga en bild, men kan ta det senare ikväll :)

Våran Liten är beräknad 12 september 2o10 =)
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-29 08:53:04 följande:
    Nää den har jag lånat ut.. Så kan ju inte kräva tillbaka den bara så där. Hoppas jag får nytt till bee snabbt. Har någon av er haft problem med att den inte fastnar i mittenläget? Inte vart med om det innan, fören igår efter smällen.. på bbe+
    Aj då, det blir tungt med stora klumpen i ringsjal

Nej, min fastnar fint och går att fälla utan problem sedan Stargirl tipsade om hur man faktiskt skall göra Risken är att chassit blivit snett i kraschen
  • Fröken Småland
    Jessiicaa89 skrev 2010-04-29 08:53:55 följande:
    Hej hej tjejer, anslöt mig här för ett tag sedan men inte vart så aktiv, bara tjuvläst (fast det sa jag ju redan innan att jag skulle göra) Men igår hittade jag ÄNTLIGEN min bugga! En cameleon, 06, jätte fint skick, dubbar kvar på bakdäcken, nybytta framhjul (endast blekt sufflet), regnskydd, mygghållare, alla information med video osv, och vet ni priset??? 3500 kr :O Helt sjukt!! Trodde först ngt skulle vara fel och att ngn blåste oss, men sedan förstod vi varför! Familjen vara sjukt rika och ville bara bli av med den fort :PSå nu har jag vår fina vagn precis som jag ville ha den (ville inte ha det nya chassit) Ha det gött!!Funkar inte att bifoga en bild, men kan ta det senare ikväll :)
    Grattis och välkommen hit!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21