• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 08:55:16 följande:
    Aj då, det blir tungt med stora klumpen i ringsjal Nej, min fastnar fint och går att fälla utan problem sedan Stargirl tipsade om hur man faktiskt skall göra Risken är att chassit blivit snett i kraschen
    Har ergon med som tur är. men jobbigt med Ebbis också.. Jaja jag hoppas jag får nytt snabbt! I alla fall om dom vill ha kvar mig som kund

Ah, jag mistänker det blviit det. Men är svårt att se utan hjul. 
  • JessiWill
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 08:56:26 följande:
    Grattis och välkommen hit!
    Tack så mkt
    Våran Liten är beräknad 12 september 2o10 =)
  • Preggie
    zasata skrev 2010-04-29 08:53:04 följande:
    Nää den har jag lånat ut.. Så kan ju inte kräva tillbaka den bara så där. Hoppas jag får nytt till bee snabbt. Har någon av er haft problem med att den inte fastnar i mittenläget? Inte vart med om det innan, fören igår efter smällen.. på bbe+
    Hur då "inte fastnar i mittenläget"? Jag måste ha missat något
  • zasata
    Preggie skrev 2010-04-29 09:00:53 följande:
    Ja, alltså när du fäller vagnen upp och ner, så fasnar den liksom inte i mittenläget alltid... förstår du?
  • Fröken Småland
    Preggie skrev 2010-04-29 09:00:53 följande:
    Viloläget är ur funktion.
  • Preggie

Förstår precis! Min fastnar inte högst upp på ena sidan...

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 07:11:03 följande:
    Fast det är väl inte värre med parasoller i vanligt tyg än suffletter i vanligt tyg? Snarare tvärtom tycker jag. IKEA har bara så fina och prisvärda tyger
    fast om man som i detta fallet har ett barn som e så pass känslig att parasoller inte skyddar så skulle inte jag köpa ett parasoll som var i vanligt tyg!
  • LillaG
    tilde72 skrev 2010-04-28 23:08:45 följande:
    Tack för svar Mollan!Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
    Jag har oxå en bebis... ganska stor, men ändå bebis {#lang_emotions_sunny}

Jag kollade upp vad Buggans grejer ger för solskydd och sommarsufflett, parasoll & silverkondomen ({#lang_emotions_laughing}) tar alla bort 65% av solens uv-strålning. Det uppfyller spf 50+ om man jämför med krämer/solskyddskläder mm. Eftersom vi åker till Rhodos i juni tänkte jag köra på alla tre varianter + en solskyddsdräkt. Och hålla honom i skuggan så mycket som möjligt...

En helt annan fråga... nån som har tips på någon bra webbutik i USA som säljer bugga-grejer i "löspack"? Jag är ute efter en off white sittdyna nämligen, men det verkar inte så vanligt att sälja lösa sittdynor i USA. Hela toppset finns det dock gott om.  
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Candra

Till nya bee, varför gjorde de den bara anpassad för att vara framåtvänd? Tänker på fotstödet.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21