• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    jakthustru skrev 2011-08-22 13:36:19 följande:
    Ännu en fråga: Vad har ni för skötväskor till era singelvagnar? Har bestämt mig för en cam lim.ed deep purple och vill såklart ha en snygg skötväska till. Med förra ungen hade vi EL original-väska som medföljde, men nu blir det att handla en separat. Skip hop, Petunia, OiOi? Hjääälp
    Håller med Lindadjo, ta en du tycker om som funkar för dig. Jag har Oioi, Jujube, Petunia, SkipHop och säkert någon annan också. SkipHop tycker jag sitter sämst på vagnen och används främst när vi vill ha med mer saker eller sambon är hemma
    Tycker också de som sätts med krokar sitter bäst.
  • LHUF

Passar alla mugghållare på buggan? Eller sitter dom mer eller mindre bra?

• imaj

Bara Bugaboos egna mugghållare passar på vagnarna pga av chassits form.

• annat82
    LHUF skrev 2011-08-23 09:29:13 följande:
    Passar alla mugghållare på buggan? Eller sitter dom mer eller mindre bra?
    Buggans egna är verkligen bäst.
    Hade en sån där universal, som spänns fast, i början eftersom jag ändå hade en, men bytte väldigt snabbt till buggans egen och har inte ångra mig
    Den är även enkel att ta bort när man inte vill ha den
  • mini75
    annat82 skrev 2011-08-23 09:27:26 följande:
    Håller med Lindadjo, ta en du tycker om som funkar för dig. Jag har Oioi, Jujube, Petunia, SkipHop och säkert någon annan också. SkipHop tycker jag sitter sämst på vagnen och används främst när vi vill ha med mer saker eller sambon är hemma
    Tycker också de som sätts med krokar sitter bäst.

Vad är det för krokar ni pratar om? HAr funderat på att köpa bagclips till min frog utomlands men finns det nåt annat alternativ i sverige är det lättare känns det som.....
  • annat82
    mini75 skrev 2011-08-23 10:10:21 följande:
    Vad är det för krokar ni pratar om? HAr funderat på att köpa bagclips till min frog utomlands men finns det nåt annat alternativ i sverige är det lättare känns det som.....

Tex jujubes krokar. http://www.mylittlestar.se/ju-ju-be-standard/beconnected/87
    Jag har framförallt Petunias, väldigt lika dock, men de kom med väskan. Och så har jag ett par tinkafu-krokar också. Alla har ju samma funktion.

Bagclipsen till frog är ju inte på samma sätt, däremot funkar de utmärkt att hindra skötväskan från att åka ned
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-23 10:10:21 följande:
    Jag har jujube krokar, såna som annat82 länkar till. De sitter jättebra, och passar alla väskor som har något att fästa de i.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • annat82
    mini75 skrev 2011-08-23 14:13:09 följande:
    Snällt att ni länkade! Glider de inte ner då?
    Vet inte exakt hur jujubes ser ut, men man spänner fast dem runt chassit. De andra jag har spänns med kardborreband, men tror det är annorlunda på jujubes, och har aldrig varit med om att de glidit ned så jag märkt det.
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-23 14:13:09 följande:
    Snällt att ni länkade! Glider de inte ner då?
    Jag har spännt mina runt gummit längst ner på handtaget. De har typ spännbandsmaterial på utsidan, men en insida av gummi, så de glider ingenstans.
    2010 blev ett bra år! Har +:at