• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1
    Bellbox skrev 2011-08-24 15:43:41 följande:
    Orkar inte bläddra, kanske har ni redan läst detta, men som tidigare Bugga-ägare så tycker man ju det är trist med denna info om de senaste =

Från Pramworld i England

"An issue has been identified with the finish of the Bugaboo All Black Bees and Cameleons. This finish is very susceptible to scratching - even during normal use. This is not considered to be a fault, but is due to the nature of the painted finish. We at Pramworld feel that this should be an anodised, hardened paint, which is why, now this issue has come to light, we are highlighting this to all of our potential customers. Glyn, Pramworld"  

Ni kanske redan läst som sagt, men så tråkigt... 
    Åhh jag är sååå dålig på engelska ! Någon som kan översätta ??
  • thj
    Fröken Småland skrev 2011-08-24 16:05:55 följande:
    thj: hur går det för mammsen?
    Hon kämpar på min lilla Mamma " är så stolt över henne och det vet jag att Pappa med är" men vad tufft det är.
    Sorgen och saknaden finns där hela tiden,det är så smärtsamt att förlora någon man älskar så mycket :(..
    Bara att hålla sig över ytan är en kamp varje dag!

Igår var begravningen och det är det mest smärtsama jag varit med om,men ändå så otroligt vackert!
    "bilder finns i min blogg" vi designade själva kistan med 16 hjärtan ett stort för Pappa och sen 15 mindre ett hjärta från oss alla 16..Alla barnen var med..Saknaden är enorm!

Min älskade lilla Pappa kommer alltid finnas i mitt hjärt och det är det finnaste stället jag har!

Kram och tack för du frågar!
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Bellbox
    thj skrev 2011-08-24 15:50:40 följande:
    Hmm lustigt att inte bugaboo informerar om detta,samt att det borde vara en hög med onöjda Allblack kunder..Har aldrig hört talas om att det skulle vara något fel utan upplever det svarta chassit väldigt hållbart i färgen.. Måste kollas upp!

Håller med dig till fullo! Det är lite konstigt att de som affär går ut med det när inte Bugaboo gör det (OM det är ett problem) men Pramworld kanske haft fullt upp med missnöjda kunder, men Bugga-lover som jag är vill jag inte tro att det kan vara så dålig kvalitet
    Konstigt hur som helst att återförsäljare går ut med en info om den inte är officiell från tillverkaren Borde man ju inte göra... Då borde de ju ta det internt med Bugaboo kan tyckas! 

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • mini75
    Melvinsmamma skrev 2011-08-24 13:51:10 följande:
    Hej alla!

Har precis förstått att det ska finnas en denimklädsel till frog..Är jätteintresseradav en så om ni vet någon som har en och vill sälja hojta till!

Den är ju så fantastiskt fin!

Kan man köpa den i någon nätbutik, tips? (så får man väl fråga...?)
  • Noiis
    Bellbox skrev 2011-08-24 16:35:57 följande:
    Håller med dig till fullo! Det är lite konstigt att de som affär går ut med det när inte Bugaboo gör det (OM det är ett problem) men Pramworld kanske haft fullt upp med missnöjda kunder, men Bugga-lover som jag är vill jag inte tro att det kan vara så dålig kvalitet
    Konstigt hur som helst att återförsäljare går ut med en info om den inte är officiell från tillverkaren Borde man ju inte göra... Då borde de ju ta det internt med Bugaboo kan tyckas! 
    fast nja jag tycker inte att de e så konstigt om man som försäljare får en drös missnöjda kunder och försöker få hjälp av bugaboo men kanske inte får de så hade jag oxå gått ut med den infon. de e ju pramworld som själva får stå där och ta emot skit av kunder då e de ju bättre att informera om läget så att kunderna inte kan komma och säga "varför har ni inte sagt nåt". vi har ju ingen aning om hur mycket pramworld har pratat med bugaboo om detta. med tanke på att jag vet att pramworld är seriösa och har goda kontakter med alla sina återförsäljare så vågar jag mig på att anta att detta inte kommer bara taget i från luften!
    thj skrev 2011-08-24 15:50:40 följande:
    Hmm lustigt att inte bugaboo informerar om detta,samt att det borde vara en hög med onöjda Allblack kunder..Har aldrig hört talas om att det skulle vara något fel utan upplever det svarta chassit väldigt hållbart i färgen.. Måste kollas upp!
    I UK så är ju chassit inte samma som här i SWE. kan de va så att dom är lackade i olika fabriker? 
    (Hjärta älskade vännen jag tänker så på er)

• Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-08-24 18:53:08 följande:
    thj: Vet ej om det e ok o fråga här, men ja köpte en bugga från er för en 2 månader sen men hittar inte kvittot. går det få ngt slags skrivet kvitto på att den är köpt hos er som ngn sorts garanti ifall den skulle gå sönder eller ngt ??
    tack sam för svar. om du ej svarar så ringer ja till butiken imon :) 
    I denna tråd finns ingen från specifika butiker, det är emot FLs regler. Har du frågor om hur butiker sköter sin kvitto hantering så får du ringa butiken. 

Dock så kan ju jag säga att när jag har handlat av kidzshop har jag fått kvitto på emailen 
  • Surkatt

Är det olika chassin som säljs i england och sverige?  Hur skiljer de sig åt?