• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Candra
    mallan brallan skrev 2010-03-12 08:43:37 följande:
    JA! Får människan ens dom där j*a sy-mönstrena sålda?? Undra om man kan spam-anmäla på Tradera...?
    Lite komiskt är det ju att det står att de är ritade efter originalet.. Menar, då kan väl alla göra det istället för att köpa?
  • jean1
    Fröken Småland skrev 2010-03-12 07:28:59 följande:
    Men det är väl klart att du vågar använda en sufflett sydd av en sömmerska? Den står ju sannolikt inte emot vatten om det är vanligt bomullstyg och den inte är impregnerad (verkar för övrigt hälsovådligt) men det är ju därför man har ett regnskydd. Angående solblekning så är det klart att det finns en risk för det men det gör det ju för din sommarjacka också och alla andra kläder och tyger. Skulle inte varit orolig om jag vore som du utan njutit av min vagn med de tyger och färger som jag gillar
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt.

Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
  • mamma på vift
    jean1 skrev 2010-03-12 09:13:00 följande:
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt. Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
    Det finns många olika tyger att sy suffletter utav. vanliga tunna bomullstyger, kraftigare bomullstyger, vaxade tyger osv. Om man vill ha ett vanligt tunnt bomullstyg på utsidan skulle jag välja att ha markisväv på insidan...då kan det regna en skvätt på suffletten utan att det går igenom. Om man vill ha en som står emot väta mer så väljer man ett vaxat tyg på ustidan och kanske ett vanligt tunnt bomullstyg på insidan.
    Ang solblekning så ska man ju aldrig lämna vagnen i solen längre stunder då bleks även orginalsuffletterna men promenader på sommaren är inga problem och skulle man vara orolig så kan man ju hänga en tunn filt över suffletten om den ska stå i solen en längre stund.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Candra
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt. Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
    Du kan ju alltid be dem ta ett extralager av vattenavstötande tyg på insidan, så är det inte så farligt om det regnar lite. Visst blir det yttre vått, men det torkar ju..
  • Tridde

läste här tidigare i tråden att vi som köpt -09vagnar är "lurade", så nu blir jag lite orolig. inte för att vi köpte vagnen bara för andrahandsvärdet men ändå, är det så att 09-orna är svårsålda, och isåfall varför? än har jag inte upptäckt nåt fel med vår vagn mer än att bromsen blivit lite slapp men det gick ju fort och lätt att fixa själv  är det några särskilda delar som är överrepresenterade när det gäller att gå sönder på 09-vagnarna?

• Fröken Småland
    Oj, du upplevde alltså mitt svar som provocerande? Det var inte tanken alls, jag avslutade t o m med en glad gubbe. Och jag tycker nog att mitt svar ändå måste kategoriseras som vettigt då det var vänligt, sakligt och informativt.

Hoppas du hittar en sufflett som du trivs med och som funkar för dig.
  • Fröken Småland
    Tridde skrev 2010-03-12 09:28:36 följande:
    läste här tidigare i tråden att vi som köpt -09vagnar är "lurade", så nu blir jag lite orolig. inte för att vi köpte vagnen bara för andrahandsvärdet men ändå, är det så att 09-orna är svårsålda, och isåfall varför? än har jag inte upptäckt nåt fel med vår vagn mer än att bromsen blivit lite slapp men det gick ju fort och lätt att fixa själv  är det några särskilda delar som är överrepresenterade när det gäller att gå sönder på 09-vagnarna?
    Med det inlägget åsyftades nog att ett flertal vagnar med det nya chassit från 08 och 09 har haft problem med glidande handtag på chassit. Det betyder att folk kanske hellre köper nytt eller kollar på begagnade vagnar som har det äldre problemfria chassit eftersom garantin bara gäller första ägaren. Men jag personligen tror nog att andrahandsvärdet alltid kommer att vara bra på Bugaboo .
  • jessapessa

Vilka ståbrädor passar till bugaboo frog?
    tänkte testa några olika, för jag vill inte ha kvar originalbrädan längre, då den inte går att hänga upp när vagnen är i sittläge...

• FridaLee
    jessapessa skrev 2010-03-12 10:52:10 följande:
    Vilka ståbrädor passar till bugaboo frog?tänkte testa några olika, för jag vill inte ha kvar originalbrädan längre, då den inte går att hänga upp när vagnen är i sittläge...
    vi har haft lascals kiddy board men det var på en cam men borde ju funka lika bra på frog.
  • jean1
    mamma på vift skrev 2010-03-12 09:19:26 följande:
    Det finns många olika tyger att sy suffletter utav. vanliga tunna bomullstyger, kraftigare bomullstyger, vaxade tyger osv. Om man vill ha ett vanligt tunnt bomullstyg på utsidan skulle jag välja att ha markisväv på insidan...då kan det regna en skvätt på suffletten utan att det går igenom. Om man vill ha en som står emot väta mer så väljer man ett vaxat tyg på ustidan och kanske ett vanligt tunnt bomullstyg på insidan. Ang solblekning så ska man ju aldrig lämna vagnen i solen längre stunder då bleks även orginalsuffletterna men promenader på sommaren är inga problem och skulle man vara orolig så kan man ju hänga en tunn filt över suffletten om den ska stå i solen en längre stund.
    Tack för svaret . Sufletten jag är sugen på är redan uppsydd och begagnad. Får se hur jag gör med köpet!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21