• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 21:47:48 följande:
    Jag har också en akta. Adaptern ser ut som en "vagga" ?! Det fungerar perfekt och jag är toppen nöjd !!
    Ja den ser ut som en vagga! Bra beskrivet Har du en Logico från Akta som passar i den? 
  • Sweetheartno1

Jajjemen jag har en akta graco !

• s07

Jag håller med om att frog är mer ombonad men camen är ändå mer funktionell. I fjädringen är de samma. Innermåtten Också såvitt jag kan se!

• HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 22:20:27 följande:
    Jajjemen jag har en akta graco !
    Vilken sorts Akta Graco är det du har?
  • s07

Ska sÄLja min fullt utrustade CAM 2010. Blir inte klok på priser...vad bör man få för en välskött bugga med 2 kompletta toppklädslar, sommarsuflett, vinterhjul mugghållare åkpåsar o organiser??

• Sweetheartno1
    HopeSoon skrev 2011-09-25 22:27:01 följande:
    Vilken sorts Akta Graco är det du har?

Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 23:12:21 följande:

Det måste ju vara samma!! Blev lite stressad där nästan.. har ju valt babyskydd efter vagn.. just för man skulle kunna använda adaptern. Tack snälla Sweetheratno1 :)
  • Sweetheartno1
    HopeSoon skrev 2011-09-25 23:25:36 följande:
    Det måste ju vara samma!! Blev lite stressad där nästan.. har ju valt babyskydd efter vagn.. just för man skulle kunna använda adaptern. Tack snälla Sweetheratno1 :)
    Det finns två olika tror jag, (Akta Graco logico S och Akta Gracotri-Locigo) men dom har precis samma, ja vad säger man "fästen" under !
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • telgebo
    kath skrev 2011-09-25 09:35:06 följande:
    Beroende på hur kallt det blir så räcker nog det med en filt. Ev ta fleecefilt( ar) extra om det blir kallt. Jag har en sexmånaders och har i min vagn madrass, kudde, fårskin och filt. Har åkpåsen på lut om det blir kallt. Jag hittade ingen mobil till hyggligt pris utan köpte tjugopack ringar ( som man kan fästa i vagnen o i varandra) och har tagit ngra av sonens gamla gossedjur samt mcdleksaker och fäst fast. Enkelt att altinera samt byta och billigt.
    Jo jag har en åkpåse också om det skulle bli jättekallt men får inte till det med den i liggdelen på ett bra sätt.
    Har en fleecefilt som jag tänkt använda men ingen kudde än.

Hur fäster du ringarna? I suffletten eller? Tycker det är hopplöst att hitta mobil till vagn för bra pris, antingen så är dom asfula och billigt jädra skräp eller oförskämt dyrt.
    Funderar på att göra min egen men vet inte var man får tag på nåt att fästa den med.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Lillstroem skrev 2011-09-25 08:35:56 följande:
    telgebo: Hur mkt du måste bädda beror nog på hur varm bebis du får. =) Ett tips är att känna fram på bröstet på bebben och bak i nacken, är det lilla pyret varmt där så är det tillräckligt varmt och det ska inte vara så varmt att det blir svettigt om huvudet t.ex.
    Tycket det låter som att du bäddat mysigt, med liggdelslocket stängt är det ju dessutom vindskyddat och filten/täcke är ju lätt att ta av/på beroende på hur kallt det är ute. Det blir mkt varmare än man tror i liggdelen!

Vår tjej är snart 5mån men kommer ha åkpåse i sittdelen och så bara jacka på henne nu till en början, eventuellt täckisar, sen så blir det overall och så ha en filt med de dagar det är superkallt ute (vilket inte är så många, som tur är). Har inte börjat med åkpåsen ännu dock utan har bara fårskinn i sittdelen än så länge och en filt att lägga över.
    Tack för tips, Jo du har nog rätt att det är varmare än vad man tror i vagnen.

Jag har nu en annan fråga, är det glapp mellan liggdelen och ramen ibörjan? Det ser inte klokt ut och jag har inget minne att det var såhär förra gången jag hade liggdelen på i mars 2008 och då var iofs hela vagnen sprillans ny, men vagnen användes då bara fram till oktober 2008 och har sedan dess bara stått oanvänd om det kan påverka med sittdelen. Vilken kamp det var att få av den, kommer nog få ett rent helvete när den ska på igen ha ha ha.

Ska se om jag kan ta kort men måste få tag på en kamera först för att visa hur liggdelen sitter nu för det ser konstigt ut.

Sedan vad kan jag smörja swivelhjulen med? Det gnisslar lite nu.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande