• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • telgebo
    Joddan skrev 2011-09-26 16:48:34 följande:
    1 dm! Käranån, trodde det handlade om nån cm... Mkt underligt. Hoppas det blir bättre om du gör om det igen...
    Jo jag hoppas på det också. Är rädd att ramen på nåt sätt blivit klämd att det därför blir så här, men jag kan inte se att ramen är sned.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 27 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • kenton
    s07 skrev 2011-09-26 16:10:41 följande:
    Styret gör camen bättre, för ibland har man på sig högklackat Och större varukorg är inte fy skam ;) sen tycker jag det är generellt bättre att skaffa en vagn som det finns fler tillbehör o reservdelar till i Sverige (=cam). Tror ej camtyger Funkar sa bra Pa frog. Tror dessutom att ni har större chans att sälja en cam vidare. Ja 5600 känns svindyrt för en 5 år gammal bugga!!! I Stockholm vimlar det av dem så jag tror att prutmånen är bra faktiskt. Jag tänkte själv begära ca 6500 för en fullt utrustad 2010a med dubbla toppset, sommarsuffla, vinterdäck. Detta efter att ha jämfört priser. Mitt råd är således en cameleon, pruta på en nyare årsmodell.
    Tror du har rätt. O förhoppningsvis har jag en riktig dröm på gång. En cam all black med en masa roliga topset o skötväska o allt möjligt, allt för bara 6000 så det känns ju bra mycket bättre! En cam får det bli iallafall!

Tack snälla för svar!
  • s07

Kenton- så kul! De är väldigt läckra och stilrena, de svarta buggorna. 6000 tycker jag låter vettigt. Det är en riktigt vass vagn och antagligen den mest praktiska på marknaden. Jag kommer att sakna körkänslan i min, men byter för jag vill att Lillen sitter hööööögt. Glöm ej syna chassit- kolla om det glider, hur det beter sig när man fäller ihop (skevheter mm), hur tar bromsen mm.Lycka till!!

• Tant Pruselius

Skulle absolut välja frog framför CAM (vilket jag gjort ) har CAM delar (ram,hjul, fästen/sufflet, v-korg) på frogen och det funkar super tycker jag...

• kenton
    s07 skrev 2011-09-26 19:44:14 följande:
    Kenton- så kul! De är väldigt läckra och stilrena, de svarta buggorna. 6000 tycker jag låter vettigt. Det är en riktigt vass vagn och antagligen den mest praktiska på marknaden. Jag kommer att sakna körkänslan i min, men byter för jag vill att Lillen sitter hööööögt. Glöm ej syna chassit- kolla om det glider, hur det beter sig när man fäller ihop (skevheter mm), hur tar bromsen mm.Lycka till!!
    Japp, nu är den snart min!!!

Liggdelen var knappt använd o sittdelen inte alls. O så får jag bugaboos skötväska med lite olika lock till, ett paul frank color blocks topset, en svart solsufflet, en sittdyna, mugghållare, offwhite topset tror jag det var också. Blev så till mej att jag har glömt det mesta. Men det känns så värt det iallafall!

*lycklig*
  • Sweetheartno1
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-26 15:09:19 följande:
    HJÄLP !! Min busiga bebis kissade i vagnen ! går madrassen att tvätta i maskin ?
    ??
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • sasasa

Hej
    Vi funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon så jag tänkte fråga lite här.
    Vad skulle ni ge för en vagn från 07/08 (den med skruvchassi) med Liggdel, Sittdel, Bumperbar, toppset fortfarande i plast, ligglockstyg samt sufflett, myggnät, underhållskit och instuktionsbok med DVD, Terränghjul/vinterhjul, svart parasoll samt grå åkpåse i samma färg som vagnen.

Vad är ett rimligt pris? 

• imaj

Överdraget går ju att tvätta iaf.. Har du kikat i instruktionsboken?