• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby
    s07 skrev 2011-10-13 21:40:18 följande:
    Menar ni att ni har ingen sittdelsöverdrag alls på ltd vagnar?????
    Jag har inget, nej. Är det konstigt? (Nu har jag iofs åkpåse i, och annars har jag haft dyna.)
  • s07

Tänker på de små kardborredelarna i sittdelen som man ska fästa sittdelsöverdraget i...men de kanske inte finns på din vagn?(annars kan de ju skava mot barnet?)

• stierna21

Det var just det jag menade om det var känsligare för att bli repigt. Tycker vårat chassi vi har nu (det traditionella) har varit väldigt tåligt, dvs inte alls fått mkt repor, hoppas på att det svarta är lika tåligt

• the baby
    s07 skrev 2011-10-13 21:57:14 följande:
    Tänker på de små kardborredelarna i sittdelen som man ska fästa sittdelsöverdraget i...men de kanske inte finns på din vagn?(annars kan de ju skava mot barnet?)
    Jo, jag har såna också, men det är ju den "mjuka" delen av kardborren, den hårda sitter på sittdelsöverdraget, så jag tror inte det skaver mot barnet. Glad  
  • imaj
    stierna21 skrev 2011-10-13 22:02:35 följande:
    Det var just det jag menade om det var känsligare för att bli repigt. Tycker vårat chassi vi har nu (det traditionella) har varit väldigt tåligt, dvs inte alls fått mkt repor, hoppas på att det svarta är lika tåligt
    Jag tycker inte det bli repigt lättare än det vanliga men då har jag bara kört med vagnen i 3månader än så länge, men det har blivit lite märken på ena insidan av handtaget och färgen har skavts bort där clipsen för teleskopfunktionen fäster men inget som stör. I övrigt är det inte mer känsligt mot repor dock tycker jag att det blir fetfläckar/ fingeravtryck lättare på det. Sedan tycker jag att skummet på handtaget glider ner mycket lättare.
  • Noiis
    s07 skrev 2011-10-13 21:40:18 följande:
    Menar ni att ni har ingen sittdelsöverdrag alls på ltd vagnar?????
    jag hade nästan aldrig sittdelstyget i helt enkelt för att jag inte tyckte de va snyggt. 
    och de är många som valt att inte ha de då de inte fyller nån funktion. antar att de är därför bugaboo väljer att ta bort de helt på dom nya vagnarna 
  • Asereht

Jag har nästan aldrig sittdelstop (som jag antar att diskussionen gäller). Bara om jag vill liva upp med lite extra färg typ. Har hellre dyna isf då den fyller mer funktion än toppen.

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Lillstroem
    Minnie7 skrev 2011-10-14 06:39:01 följande:
    Tar ni av lyftbågen när ni sätter i och tar ur barnet? Är det meningen?
    Nu när vi bytt till sittdel så får den ofta sitta kvar (eller jag låter den sitta, sambon vill ta bort den). Har man sittdelen inställd på halvlut så går det bra att skjuta in barnet under. =)
    I liggdelen var den mest i vägen men ändå ganska bra att ha där för att hänga en tunn filt över/skydda mot solen.
  • Minnie7

Tack. Använder sittdelen och har inte tagit bort den hittills. Det är lite bökigt så jag undrade mest om jag gjorde rätt. Är ju lagom kul om folk skrattar åt en liksom "fattar hon inte att bågen går att ta av"