Fröken Småland skrev 2011-10-13 14:48:54 följande:
Ja, man vill ju inte riskera att få Hasse Aro i vagnen

haha fast heldre han i vagnen än en snigel på ögat

Arlene86 skrev 2011-10-13 14:53:18 följande:
Det blev väl lite hysteri i tråden, men det blir ju lätt så när många människor är ovana och ja, naiva. Jag kan erkänna att jag var naiv när jag köpte vår cam via blocket för några veckor sedan. Jag trodde fake vagnarna var sådana uppenbara och ovanliga fall att man inte behövde oroa sig och kolla kvitton och liknande när man köpte en vagn av vanliga människor som bor runt hörnet. Sedan känner man ju sig såklart lite korkad i efterhand att man inte kollade upp mer noggrant (oavsett om vagnen visar sig äkta eller fake) för då hade man inte suttit och oroat sig över att man sålt sin gamla vagn, som var 1 år gammal med nypris 11 000 kr, för att köpa en fakevagn och ha slängt pengarna i sjön.
Men man lär sig av sina "misstag"!
Någon annan van bugaboo'are som vill titta på mina bilder jag postade för två sidor sen och bara lugna mina nerver lite? Har jag åkt på en fejk så lever jag iofs inte länge till, då slår min gubbe nog ihjäl mig :P
Ja de går lixom liiite för långt när folk handlar av butik och börjar fundera på om dom är falska eller inte.
och de finns inget som tyder på att din vagn skulle vara fake... den har tex. "fel" färg på de. de finns iaf inget tydligt på den. men om sömmarna är raka och om chassi nummret inte är samma som tidiagre länkat till kan du ta de lugnt

spigg skrev 2011-10-13 14:53:07 följande:
Jag tycker det är jättebra att man kan ställa frågor här inne om man är orolig över att ha köpt en vagn som man inte vet är äkta Bugaboo eller inte. För det ÄR ju en stor grej för den som drabbas, det är ju ingen budgetvagn det handlar om.
Dessutom tycker jag att det verkar bli vanligare med kopior på Blocket? Och om jag bara ser tillbaka på hur jag var när jag skulle köpa min första vagn, visst hade jag lite frågor men ändå: noll koll. Så är de nog för de allra flesta förstagångsföräldrar och då tycker jag att det litegrann är vårt ansvar att markera om vi ser någon som försöker luras. Att be Blocket stänga ned en annons är så enkelt gjort men det kan ju göra enorm skillnad för den stackare som annars hade betalt dyra pengar för en vagn som kanske är osäker för deras barn att åka i!
Det är jätte bra att folk får fråga de e ju de vi finns här för. men däremot tänker jag inte ställa mig och hetsa på den här paniken som blir.
och det är absolut INTE vårt ansvar att leka dommare!!!! VI kan inte ta ansvar för att vagnarna på blocket är äkta eller inte för det är långt från alltid som det är så tydligt!
ända VI kan göra är att informera på samma sätt som polisen gör. köp vagn på säkert sätt.
För de är inte så att alla vagnar som är fake är svarta dessutom skriver många fel och skriver svart när dom menar grå och vi kan inte sitta och leka gud och anmäla annonser från höger och vänster och dömma ut vagnar.
Folk måste ta eget ansvar!
Sen visst när det är tydligt att en vagn är fake självklart ska dom anmälas! men VI kan inte alltid säga vilka vagnar de är som är äkta eller inte!
Jag har suttit med i tråden sedan b örjan av 2008 och som sagt jag har vart med från början av dessa kopior. jag kan se IRL men inte alltid på bild och de finns de nog ytterst få som kan!