• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • carooo

Har följt tråden lite i smyg i några veckor nu... Har beställt en cam från pramworld England och börjar nu oroa mig över diskussionerna om äkta eller inte äkta. Någon som köpt sin därifrån? Vill ni hjälpa mig och kolla om den är äkta? Har inte packat upp den än... Vad är det mer man ska kolla förutom chassinr? Ska jag spara orginalemballaget om jag vill sälja den någon gång i framtiden? Tacksam för hjälp!!

• spigg
    carooo skrev 2011-10-13 13:35:44 följande:
    Har följt tråden lite i smyg i några veckor nu... Har beställt en cam från pramworld England och börjar nu oroa mig över diskussionerna om äkta eller inte äkta. Någon som köpt sin därifrån? Vill ni hjälpa mig och kolla om den är äkta? Har inte packat upp den än... Vad är det mer man ska kolla förutom chassinr? Ska jag spara orginalemballaget om jag vill sälja den någon gång i framtiden? Tacksam för hjälp!!
    Du kan lita på Pramworld! Det är många som köpt därifrån, jag är 99,9999% säker på att din vagn är äkta. (Skulle kunna skrivit 100% men allt, även det omöjliga, är ju möjligt.)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    imaj skrev 2011-10-13 13:16:22 följande:
    Mailat för att se vad han/ hon/ den säger.

Bra! Berätta vad du får för svar! Det kan ju vara någon som har noll koll, så man ska kanske inte ropa oäkta för tidigt!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Lillstroem

Pramworld är officiell återförsäljare för bugaboo så har du köpt den därifrån behöver du inte oroa dig.=)

Jag sparade kartongen utifall att den ska säljas och skickas nånstans i framtiden....

• bohusbebis

ursäkta nu ska jag fråga nåt som jag vet varit uppe tusen gånger... hittar inte infon... Cam-swivelhjulen, hur ska de vara inställda om jag har en 15+ kg tjej i?

• spigg
    bohusbebis skrev 2011-10-13 13:46:05 följande:
    ursäkta nu ska jag fråga nåt som jag vet varit uppe tusen gånger... hittar inte infon... Cam-swivelhjulen, hur ska de vara inställda om jag har en 15+ kg tjej i?
    Yttersta hacket. Varje hack är 5 kg, så 15 kg barn + packning blir det yttersta hacket.
  • imaj

Svaret på mailet från annonsen ovan:

"Färgen är svart! Vi har fått den i present men har redan en äldre modell som vi är nöjda med och vill behålla."

Dvs: mest troligt Kopia där med!! Köper inte att folk får en vagn av någon när de redan har en! Eller?!

• Noiis

alltså jag tycker att de är lite väl hetsigt om fake vagnarnas vara eller icke vara! JA de finns fake vagnar på blocket e-bay osv. enklaste sättet att kolla upp om vagnen är äkta är att kräva ett kvitto när man köper en vagn (vilket man alltid ska göra så den inte heller är stulen) samt att kolla grundläggande saker som att färgen stämmer med angiva på kvittot och kolla så butiken vagnen är köpt i är ÅF för just bugaboo. 
    Polisen säger att man alltid ska kolla kvitto och leg! Ofta står namnen på kvittona.
    Jag tycker att det är trist att de känns som att var och varannan människa är livrädda för att vagnen dom köpt är fake. 

Pramworld är en riktig buktik som säljer äkta varor! 

• imaj

Håller med dig Noiis, samtidigt blir jag så irriterad över det faktum att idioter sitter och lurar ovana föräldrar/ blivande föräldrar! Men man måste ju ändå utgå från att om man frågar allt det du nämner innan man köper en beggad vagn så är den troligtvis äkta! Och om man ändå är orolig är det enda att göra att köpa en ny från en auktoriserad Bugaboo butik.

• Noiis
    imaj skrev 2011-10-13 14:32:34 följande:
    Håller med dig Noiis, samtidigt blir jag så irriterad över det faktum att idioter sitter och lurar ovana föräldrar/ blivande föräldrar! Men man måste ju ändå utgå från att om man frågar allt det du nämner innan man köper en beggad vagn så är den troligtvis äkta! Och om man ändå är orolig är det enda att göra att köpa en ny från en auktoriserad Bugaboo butik.
    jag känner samma sak! men de känns som att helt plötsligt så vart ett rätt välkänt problem så gigantiskt stort! 
    Jag har inte heller krävt kvitton på alla mina blocket köpt men för att vara säker på att varan är äkta och inte stulen (då blir man också av med dom om man blir påkommen) är ända sättet att kräva att få orginal kvitto och själv kolla upp så att butiken finns, man kan ju t.om ringa butiken för att få de bekräftat att vagnen är köpt där.
    eller att köpa sig en ny i butik!! 

Att man måste vara försiktig när man handlar av privat personer känns ju som att dom flesta borde veta! Sen är det skit tråkigt att man blir lurade! men kollar man upp allt innan så behöver man inte heller vara orolig!