• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis

footsack har jag heller aldrig fattat förens nu när jag kör en *host* EL. och nu när noa e så här stor. Åkpåse behöver han ju verkligen inte men nåt vindskydd vill jag ju att han har och jag ångrar verkligen inte att jag köpte till en footsack!

• Noiis

alltså då menar jag att jag fattar varför man har footsack, men inte tillsammans med åkpåse :-/ de blir ju verkligen kaka på kaka.... men jag kommer nog kanske stoppa ner noas fäll för att göra de lite mysigare.

• RedTopaz
    Noiis skrev 2011-11-11 21:11:13 följande:
    footsack har jag heller aldrig fattat förens nu när jag kör en *host* EL. och nu när noa e så här stor. Åkpåse behöver han ju verkligen inte men nåt vindskydd vill jag ju att han har och jag ångrar verkligen inte att jag köpte till en footsack!
    Har du oxå en Noa, vad kul!! Inte många med den stavningen. =)
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Lindadjo
    oliviaester skrev 2011-11-11 19:21:08 följande:
    Någon här som vet vart man lägger sömsmån när man ritar mönster till suflett? borde det inte bli runt alla delar?
    Jag har inte sömnsmån där det är kantband. Jag har ett mönster till sufflett och lägger faktiskt inte till sömnsmån någonstans om jag ska vara ärlig.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • oliviaester

nu lämnade jag 2cm extra på de sidor där det inte kommer att vara kantband, gjorde jag något tokigt då? eller vad tror ni?

• RedTopaz
    Lindadjo skrev 2011-11-11 21:44:57 följande:
    Jag har inte sömnsmån där det är kantband. Jag har ett mönster till sufflett och lägger faktiskt inte till sömnsmån någonstans om jag ska vara ärlig.
    Men är inte sömsmånen inräknad i mönster?
  • RedTopaz

Jag har mailat Traderasäljaren och hon går med på att jag slipper betala (förutom ev. avgift om det behövs), sååååskönt!! Men så pinsamt..

• Plly
    huggesmamma skrev 2011-11-11 15:34:54 följande:
    TAck för svar om snöhjul! Låter som en klok investering ändå. Ska kolla blocket!
    Hej! Jag köpte snöhjul för nån månad sen men tycker de är fruktansvärt opraktiska. Man tappar lixom hela grejen med en vagn med svängbara framhjul = lättkörd...Tyckte det blev tungt att styra med snöhjulen så de åkte upp på blocket.
    Jag bor på "landet" och med dåligt plogade vägar om vintern men funkar det inte med de vanliga swivelhjulen så har jag andra vagnar att köra med om jag absolut måste ut i snöstormen...:-P
  • Noiis

fy fan vad deppigt! När jag hade cam när noa va mini så sydde jag ett helt gäng sufletter, därbland en med grön Katvig tyg och Mairo grön med vita elefanter innuti, en med orange ikea tyg utsida och gunilla axen rosa med moln på insidan samt en blå med tittlucka i...

När jag sålde den vagnen så hamnade dom i en kartong.... en kartong jag sen aldrig hittade när jag igen skaffade cam. Nåt jag ärligt vart super ledsen över. NU hittar jag en hel jävla kartong med sufletter å sånt i och så klart där ligger ju dom

Det är på riktigt så att jag överväger att köpa en cam igen! fast jag inte har behov av den! man borde kanske spara dom till ev framtida barn? eller vad gör man med dom?