• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz
    Hejåhå skrev 2011-11-11 07:38:30 följande:
    Jag tycker det är synd att det inte finns någon fotsack eller varmare åkpåse till buggan. Originalpåsen känns mer som en höst- eller vårpåse. Blir lite avundsjuk på vagnarna där kidsen sitter nedbäddade med fårskinn, åkpåse och fotsack. Det ser ju så mysigt ut!
    Jag tycker åkpåsen är jättevarm trots att den är rätt tunn. Här i stockholm funkar den iag ner till -15C.
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz
    Fröken Småland skrev 2011-11-11 12:51:40 följande:
    Jaspis: grattis till vagnen! När det gäller snöhjulen är det fifty-fifty, hälften tycker att de är helt onödiga och hälften tycker att de inte kan vara utan dem. Så köp du ett par innan de säljs slut så kan du sälja dem om du inte använder dem. De har bra andrahandsvärde
    Eller köp beggade direkt, finns en del ute på Blocket. Jag är en sådan som tycker att de är nödvändiga och jag bor i en förort till stockholm.
  • s07

Blue topaz, var är din gecko ute? Sugen på en gecko m sittdel o vinterhjul

• RedTopaz
    s07 skrev 2011-11-11 15:28:51 följande:
    Blue topaz, var är din gecko ute? Sugen på en gecko m sittdel o vinterhjul
    på Blocket om en liten stund, la precis ut den ;). (En grön som finns i Järfälla) Vinterhjulen behåller jag dock till den nya Cameleon jag ska köpa i helgen men det finns ju andra som säljer beggade vinterdäck.
    FrökenFräken11 skrev 2011-11-11 15:29:16 följande:
    Bluetopaz: Vad kul med bra pris och allt (jag menar vagnen :))!
    Ja 4200kr för en 2009:a =).
  • huggesmamma

TAck för svar om snöhjul! Låter som en klok investering ändå. Ska kolla blocket!

• oliviaester

Någon här som vet vart man lägger sömsmån när man ritar mönster till suflett? borde det inte bli runt alla delar?

• Fröken Småland
    oliviaester skrev 2011-11-11 19:21:08 följande:
    Någon här som vet vart man lägger sömsmån när man ritar mönster till suflett? borde det inte bli runt alla delar?
    Du skall inte lägga till sömsmån på de delar som skall kantas med kantband gissar jag?
  • RedTopaz
    Blondie 80 skrev 2011-11-11 16:54:42 följande:
    Åh, gröna gecko är ju sjukt snygga! Lycka till!
    Tack! =)
    oliviaester skrev 2011-11-11 19:21:08 följande:
    Jo det borde det ju vara? Brukar ju vara 1cm sömsmån, så skulle jag gjort iaf. Kantbandet brukar sno ca 0,5-1cm beroende på hur brett det är.