• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Jäklar vad bra bluetopaz, har ni drulle försäkring? Vad är självrisken för en sådan händelse?

• RedTopaz
    s07 skrev 2011-11-18 15:34:31 följande:
    Jäklar vad bra bluetopaz, har ni drulle försäkring? Vad är självrisken för en sådan händelse?
    Japp, ingen är gladare för det än jag! Vi har Trygg Hansa hemsförsäkring med drulle och sänkt självrisk till 1200kr. (den är dyr dock, vi betalar nog runt 8-9000kr per år)
    Att köpa de nya krympta delarna skulle gå på ca 2900kr räknade jag ut (liggkorg, sittdel med toppklädsel och varukorg). Tur att sufletten och liggdelslocket iaf inte låg i samma tvätt.
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Är det någon som har en frog som vill ha min krympta liggdel? Passar förmodligen perfekt. =)

• Lindadjo
    RedTopaz skrev 2011-11-18 15:47:02 följande:
    Är det någon som har en frog som vill ha min krympta liggdel? Passar förmodligen perfekt. =)
    Jag testar gärna Vad är det för färg?
  • RedTopaz
    Lindadjo skrev 2011-11-18 17:58:58 följande:
    Den är klarröd och helt felfri.
  • mini75
    Noiis skrev 2011-11-18 08:33:11 följande:
    Mini 75 men fixerade du färgen med nåt? Ex. Spray eller strykjärn? Låter fel om den släppte!!

JAg fixerade i värmeskåpet! 60 grader...!
  • mini75
    s07 skrev 2011-11-18 12:29:11 följande:
    Finns det en beskrivning av hur man svampar någonstans i tråden? Hur jobbigt är det på en skala!?
    HAr ingen beskrivning men det gick åt mycket färg - det var precis så att den lilla burken räckte till sufletten. Det blev en matt finish, så inte lika snygg som en ny såklart, och inte helt perfekt jämn. I så fall hade man nog behövt mer färg och gått över typ en gång till. Jag tyckte det var lite meckigt faktiskt men sen är jag inte heller den pyssliga sorten....

Nej- jag rekommenderar att köpa ny suflett om det är den man ska färga. klädseln blir ju såklart dyr att köpa ny så där kanske det är värt det. Men som sagt jag tyckte nästan den var bättre som solblekt. 
  • RedTopaz
    Lindadjo skrev 2011-11-18 17:58:58 följande:
    Sen finns ju varukorgen till också, lite solblekt i hörnen (röd).

Fick hem allt idag, FÖRUTOM liggdelen som är lite försenad åtminstone en vecka.. typiskt ;) Vagnen blev som ny med nya hjul, ny varukorg och ny fin röd åkpåse =)
    Canvasen på det nya har lite annan struktur än det gamla (det gamla är lite grövre) och är något mer mörkt röd i tonen/ inte lika klarrött, men knappt så man ser det. 

Jag hade min frog i 4 år och var ute jämt med den men den var inte det minsta solblekt när jag sålde den, undrar varför de slutade med den canvasen om den inte blev solblekt som alla buggor blir nu? Iof var jag rätt noga med att ha filt över sufletten när den bara stod i solen och den stod aldrig förvarad ute men alla mil den gick i solen borde ha satt spår kan jag tycka.
    BejbyBoo skrev 2011-11-18 15:27:03 följande:
    Halloj,
    är det någon som har Bugaboos egna skötväska? Den lite rundare modellen.
    Vad tycker ni om den? Är den praktisk? Saknar den något? Hur hänger den på vagnen? 
    Jag har tyvärr inte haft den väskan.
  • RedTopaz

Man ser faktiskt färgskillnaden ser jag nu, liggdelen är mer klarröd. Lägg märke till hur bottenplattan sticker ut nedtill på liggdelen, speciellt fram.

Ursäkta att jag bombarderar tråden.. är lite lagom uttråkad av att vara hemma hela dagen med sjuka barn..

• Blondie 80

Blue Topaz: den kommer bli kalassnygg när du fått alla delar. Himla otur med de krympta delarna. Om det var sexåringen så vore det väl typiskt. Jag har själv en stundtals trotsig sexåring här hemma. Tur med försäkringen!!