• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Tack för intressemail kring den krympta sittdelen, den är paxad...

• straw2008
    s07 skrev 2011-12-28 23:05:04 följande:
    Tack för intressemail kring den krympta sittdelen, den är paxad...

Ang din krympta sittdel så ville jag bara berätta att man måste trycka ihop ramen fruktansvärt hårt för att få på ringarna på sidorna. Lägg ramen på långkanten o sätt knät på o tryck ihop :0) nästan alla har väl upplevt detta "problem" men det har väl aldrig varit så att sittdelen faktiskt varit för liten??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Men den är väl 100% konstmaterial? Kan väl inte krympa?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Lindadjo
    Blondie 80 skrev 2011-12-27 17:12:25 följande:
    Vilken fin unikko-suffla i bildtråden Lindadjo! Jag är svag för marimekko (gjorde ett grönt unikko-skötbord i somras). Du är verkligen duktig!
    Tack! Ja, unikko är fint, och tidslöst faktiskt!
  • Lindadjo
    Mynta skrev 2011-12-28 17:42:43 följande:
    Åh, får kika! Jag har mest kollat på nätet. Ja, jag har också fått för mig att de inte tillverkas längre, synd.

Ni som provat både Saddlebag och Bugaboos lilla som man fäster på chassit, fördelar och nackdelar? Vilken är bäst?
    Saddlebagen är ju platt, jag har en saddlebag. Bugaboos egna har jag bara klämt på i affären, men gillade inte alls att det var som en liten låda. För tankarna till verktygslåda för mig
  • Lindadjo
    Broadway skrev 2011-12-28 16:00:05 följande:
    Åh vad jag gillar min vagn! Det enda som varit negativt är att ingen skötväska sitter riktigt bra. Köpte en skip hop saddlebag idag och den passar superbra! Får helt enkelt bara ta med det mest nödvändiga när jag ska ut.
    Nytt toppset fick det bli också, rosa. Nu ska vagnen provköras i alla terränger. Sålde mina andra två vagnar och hoppas på att klara mig med endast bugaboon.
    Jag har testat lite olika väskor. Och har kommit fram till att ett par väsk-krokar och en väska med D-ringar hänger som ett smäck på vagnen. Så jag rekomenderar verkligen krokar till bugaboon. Tex jujube-connected eller Tinkafu. Då passar nästan vilken väska som hellst.
  • Broadway

Lindadjo: har tänkt att köpa krokar om jag hittar nån fin väska.... Drömmen är en vit väska i läder.... Gillar dock inte bugaboos egna.... Svårt det här!

Ni som vet: är det klurigt att byta till sittdelen? Hittade inget i instruktionsboken om hur man gör..... Får leta film på nätet.