• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz

standby: är det olika mkt luft i bakhjulen? sitter alla hjul på som de ska? Buggor ska inte dra åt ngt håll då är ngt vajsing.. Mina snöhjul funkade font på Geckon men inte på Cammen... skumt! Tror styret går att vicka typ 8cm längst upp..

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • thj
    standby skrev 2012-01-03 13:42:52 följande:
    Utefter era kommentarer att döma så gjorde jag rätt i att inte köpa vinterhjulen. Löste det genom att skaffa pansarvagn (FÅTT av snäll medlem här i tråden Skrattande) att ha när det blir mkt snö, än så länge har det inte behövts.

En sak som stör mig med min Cam, den drar klart åt vänster... Så irriterande! Inte bara på ojämnt underlag, vilket är naturligt att den gör, utan även när jag går på ställen där det är helt plant. Någon som har ngt bra tips på vad/om man kan göra ngt åt det?  
    Ta bort alla fyra hjulen, ha chassit i uppfällt läge.
    Ställ dig lite lätt med foten på mitt staget ( det som sitter mellan S-hjulen ) och tryck till lite.
    Sätt tillbax alla hjul och prova om det hjälpt :)
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Zoe

Hej på er! Jag har en liten fråga som någon förhoppningsvis kan hjälpa mig med? Jag tvättade nyss allt tyg till min Cam eftersom jag skulle sälja den till min syster. Till liggdelen hör ju två "pinnar", de är platta, svarta och rektangulära. Var tusan ska de sitta? Jag har testat fram och bak i små fickor, men de är ju alldeles för långa för dem! Sticker upp några centimetrar ovanför tyget. Någon som vet?

• LillaJag89
    Zoe skrev 2012-01-03 14:06:28 följande:
    Hej på er! Jag har en liten fråga som någon förhoppningsvis kan hjälpa mig med? Jag tvättade nyss allt tyg till min Cam eftersom jag skulle sälja den till min syster. Till liggdelen hör ju två "pinnar", de är platta, svarta och rektangulära. Var tusan ska de sitta? Jag har testat fram och bak i små fickor, men de är ju alldeles för långa för dem! Sticker upp några centimetrar ovanför tyget. Någon som vet?
    i liggdelen, en i huvudändan och en i fotändan..
  • RedTopaz

Elsa: de sticker upp lite, när man sedan sätter på kardborrebandet ovanför runt ramen syns det inte. (de sitter alltså i fickorna i fot och huvudänden)

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Jennie f

Tänkte jag skulle köpa ett nytt regn skydd till min Cam, någon som har något tips på vilken? 
    Vad passar?
    Tycker Bugaboos egna är så sanslöst stor och klumpig.

• standby

thj - tack för tipset! Jag har utfört manövern så får jag se hur vagnen uppför sig imorgon.

• imaj

BlueTopaz: Kan du ta kort på regnskyddet på vagnen så man får se hur det sitter på ?