• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mynta

Vad ska man vara uppmärksam på om man köper en begagnad cam? Har hittat en i rätt färg som också ser ut att vara i fint skick. Den är från 2008. Vad har hänt sedan dess? Några större förändringar?

• MGn
    Mynta skrev 2011-12-31 09:47:57 följande:
    Vad ska man vara uppmärksam på om man köper en begagnad cam? Har hittat en i rätt färg som också ser ut att vara i fint skick. Den är från 2008. Vad har hänt sedan dess? Några större förändringar?
    Nej den är detsamma. Några färger har tillkommit.
    Men 2008 fanns redan canvas o de nya chassiet så de ska vara detsamma som en nyinköpt jan 2012.

Rätta mig om jag har fel!
  • RedTopaz

De krympta camdelarna som cirkulerar här är det min son som lyckades krympa när han vred programvredet till 60C... ;) Hoppas sittdelen funkar på en Gecko! Apropå regnskydd köpte jag ett mjukt transparent regnskydd på Nätet som tar en tredjedel så stor plats som buggas egna gör i varukorgen.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Jo, en fråga, jag har provat mina vinterhjul på nya buggan men jag blir helt tokig! Det går ju knappt att köra när styret vippar så mkt!! När man puttar vagnen framåt som vanligt går det ju bra men så fort man ska svänga måste man ju trycka ner handtaget för att lyfta framdäcken från marken och sedan vippa handtaget uppåt igen för att fortsätta framåt... Undrar om handtaget inte vippar lite för mkt? Hur mkt "får" det vippa?

• RedTopaz

Önskar mig ett lite nyare svart chassit och bakhjul i foam! Har pyspunka...

• Fröken Småland

BlueTopaz: två-tre cm kanske? Det ÄR trögt med vinterhjulen men det låter inte rätt att du skall behöva lyfta upp handtaget efter svängen. Kan du försöka visa med film eller bild?

• Broadway

Har också testat vinterhjulen och upplever samma sak. Helt värdelösa att köra med tycker jag. Tur att vi inte har snö!

• linaloo

Här kom det ytterligare 30-40 cm snö i natt! Har inte bytt till vinterhjulen ännu, funkar ändå rätt bra. Är det oplogat eller om man ska över nån vall är det bara att köra lite på bakhjulen.

Freja 7 april 2011 ♥
  • standby

Utefter era kommentarer att döma så gjorde jag rätt i att inte köpa vinterhjulen. Löste det genom att skaffa pansarvagn (FÅTT av snäll medlem här i tråden Skrattande) att ha när det blir mkt snö, än så länge har det inte behövts.

En sak som stör mig med min Cam, den drar klart åt vänster... Så irriterande! Inte bara på ojämnt underlag, vilket är naturligt att den gör, utan även när jag går på ställen där det är helt plant. Någon som har ngt bra tips på vad/om man kan göra ngt åt det?