• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

Det är förresten inte alls svårt att byta till sittdel. Bara att trä på och så knäppa fast kardborren Glöm inte öljett-ringarna som ska träs över piggarna på sidan, och sedan spännas fast under sistsen. Öljetterna är väl det meckigaste, resten går lätt.

• Broadway

Lindadjo: jag vill helst inte ha någon skötväska. Tycker vanliga är snyggare! Den vita var ju superfin! Måste ta mig tid att leta på något.

• Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-29 17:31:23 följande:
    Tips på regnskydd som passar Cameleon? Behöver ett som täcker HELA sitt- eller liggdelen. Och hur servar man sin vagn bäst? I regn och rusk...
    Jag har ett vanligt från Tullsa, den tycker jag är bra, och man kan alltid ha den med sig... tar inte upp hela varukorgen. Bäst är väl att hålla vagnen någolunda ren och spraya då och då med silikonspray. Jag har en sprayflaska med såpavatten i, som jag rengör vagnen med. Rengör samtidigt som det skyddar lite.

Ha vagnen på tidningspapper om du sprayar med silikonsprayen innomhus, så slipper du bryta benen eller armarna när du halkar på golvet   Och spraya inte silikon på styret, då kan det börja glida tydligen. Har själv en frog...
  • mini75

Nu blev jag så sugen på att byta sittdel på min frog bara för att det kom på tal här med krympta delar osv... Funkar cams sittdel hyfsat på en frog även om den inte är krymp, eller blir det väldigt säckigt? Läste i faq och det stod där att den kunde bli det och ligga an mot pinnen under sittdelen.
    Lindadjo , har du provat sittdelen? Såg att du fått en camklädsel i rött, eller kör du liggdel fortfarande?

Vad tror ni proffs?    

• Lindadjo
    mini75 skrev 2011-12-29 20:16:06 följande:
    Nu blev jag så sugen på att byta sittdel på min frog bara för att det kom på tal här med krympta delar osv... Funkar cams sittdel hyfsat på en frog även om den inte är krymp, eller blir det väldigt säckigt? Läste i faq och det stod där att den kunde bli det och ligga an mot pinnen under sittdelen.
    Lindadjo , har du provat sittdelen? Såg att du fått en camklädsel i rött, eller kör du liggdel fortfarande?

Vad tror ni proffs?    
    Jag har bara liggdel än så länge, men har hört att cam ska funka bra till frog med. Lite löst, men inte så det blir säckigt!
  • Joddan

Jag har camsittdel på frog. Den ser inte alls tolig ut. Men det är svårt att få sittdelens "rumpa" över pinnen när jag ska skifta viloläge-sittläge... Men då hjälper jag till och "puttar" upp rumpan bara

• Nihil

Mitt hjul till bugaboos gamla ståbräda har ramlat av och försvunnit, är det någon som vett om nya svivelhjul passar till brädan eller måste jag köpa en ny bräda? :/