• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    Ellabay skrev 2011-12-18 13:43:15 följande:
    Hej alla experter! Har en liten Fyndering och undran. För dryga veckan sen så plockade jag isär buggan för en ordentlig rengörning och smörj. Jag sprayade hjulen med silikonspray och mitt i all iver utan att tänka efter så sprayade jag snapspännena och chassit och nu har chassit börjat glida. Är det silikonsprayen som orsakat detta eller är det chassit som börjat krångla?

Jävligt surt må jag säga och dumt av mig!
    Låter som det kan bero på silikonet eftersom det kom efter det. Ta isär och rengör med rengöringsmedel.  Silikon går ju som tur är att tvätta bort, och då borde det ju gå att få det som vanligt igen.
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-12-18 18:54:09 följande:
    Låter som det kan bero på silikonet eftersom det kom efter det. Ta isär och rengör med rengöringsmedel.  Silikon går ju som tur är att tvätta bort, och då borde det ju gå att få det som vanligt igen.
    Jag tror också att det beror på silikonet. Men jag funderar på hur man gör rent? Det har ju hamnat på insidan av profilrören i själva teleskopet Obestämd
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-12-18 18:55:36 följande:
    Jag tror också att det beror på silikonet. Men jag funderar på hur man gör rent? Det har ju hamnat på insidan av profilrören i själva teleskopet Obestämd
    Jag vet ju inte hur cam funkar, det går inte att dra ut den helt förståss... hummm.... då kan det ju bli helt omöjligt rätt svårt att få rent ja.
  • Ismael

Fan! Gjorde precis samma med min idag!

Har inte märkt något problem eftersom den fortfarande inte används utan väntar på att fyllas med bebis. Jag tänkte bara att det skulle glida lätt där som på alla andra ställen. Hoppas verkligen den inte kommer börja strula och att jag pajat den!

• Hejåhå

Är det någon som testat både regnskyddet från Brio och Tullsa till sittdelen?
    Jag fick Brios i julklapp, men vet inte om jag ska byta det. Det är ganska stort, men ska vara till en sittvagn. Gillar att det tar så liten plats och den lilla tillhörande väskan att fästa på chassit.

• standby

Jag använder ett Brio som jag fick med till en kombivagn jag köpte för längesedan. Funkar fint!

• Lindadjo

Tullsa på sittdel. Och funkar precis lika bra till liggdelen med så klart Älskar den här!

• mini75
    standby skrev 2011-12-18 22:08:08 följande:
    Jag använder ett Brio som jag fick med till en kombivagn jag köpte för längesedan. Funkar fint!

Jag har också brios regnskydd. Gillar det för det tar så liten plats jämfört med buggans egna. Det är inte lika snyggt men som sagt väldigt praktiskt och lätthanterligt-det är bara att dra på utan att behöva tänka på passformen. Jag har använt det regnskyddet till många vagnar. Praktiskt oxå tycker jag om man tex använder paraplysulky eller så ibland...
  • Becka 77

Hej alla frälsta. Jag har tänkt att skaffa nytt topset och vinterhjul och undrar om nån vet om det blir billigare att beställa från ex England? Har ni någon butik att rekommendera?

• Noiis
    Becka 77 skrev 2011-12-19 10:19:01 följande:
    Hej alla frälsta. Jag har tänkt att skaffa nytt topset och vinterhjul och undrar om nån vet om det blir billigare att beställa från ex England? Har ni någon butik att rekommendera?
    Ja och speciellt nu när pundet är så lågt
    www.pramworld.co.uk är kanon!