• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 11:14:10 följande:
    Billigast är att beställa utomlands, t.ex via Pramworld i England eller Babytrader i Holland eller så kan du beställa den i delar och bygga ihop själv från t.ex Kidzshop här i Sverige. =)
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Lillstroem
    RobzMarley skrev 2012-01-30 20:13:08 följande:
    vad blir det på kidzshop? hur vet man vilka delar man behöver???
    När jag kollade i höstas landade det på ca 7500 för bara sittvagn (priserna kan såklart ha ändrats). Gå in och kolla och räkna ihop. De har skrivit "Del1" "Del 2" osv så man vet vad som behövs...
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Ja, mkt billigare än helt ny i Sverige (skiljer inte mkt mellan delar och handla utomlands).
    När jag köpte min cameleon köpte jag den ny från Holland, men skulle jag beställa nu skulle jag inte tveka att köpa begagnat eller i delar...
    Ett tips om du ska köpa begagnat eller plocka ihop en egen vagn är att gå till butik och provköra ordentligt, prova fälla, använda bromsen, reglera lutning osv, så du vet hur den ska kännas när den är ny.. då vet du också om något är knas när du köper begagnat.

Valutakurser tycker jag är enklast att kolla på bankernas hemsidor och inte typ Forex för de har "dyrare" kurser än övriga bankerna oftast. Jag kollade iofs där innan jag skulle beställa och blev positivt överraskad när det dragits betydligt mindre pengar på kortet. =)
  • SötaSarah

Nån som har koll på vad frakten kostar på pramworld? Hittar inget :S Fanns ju för 7900 kr ungefär där, då inkl babyskydd vilket jag inte behöver men kan ju iofs spara det till nästa barn som förhoppningsvis kmmer inom 2 år typ. Så är väl lika bra! :D Annars får man väl sälja den.

• Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:42:14 följande:
    Nån som har koll på vad frakten kostar på pramworld? Hittar inget :S Fanns ju för 7900 kr ungefär där, då inkl babyskydd vilket jag inte behöver men kan ju iofs spara det till nästa barn som förhoppningsvis kmmer inom 2 år typ. Så är väl lika bra! :D Annars får man väl sälja den.
    Har aldrig beställt därifrån själv men tror de tar betalt/kolli..  Säkrast är att maila och fråga dem. =)
    Själv beställde jag från babycare.nl i Holland och vet fler som beställt från t.ex Babytrader.eu.
  • thj
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
    Det blir en hel del billigare om man plockar ihop en bugaboo, dels kan man välja delar utan liggdel om man inte vill ha den :)

Gissar på att du kan få en bugaboo "utan liggdel för runt 7800kr" om du plockar ihop den :)

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • SötaSarah
    thj skrev 2012-01-30 20:47:49 följande:
    Det blir en hel del billigare om man plockar ihop en bugaboo, dels kan man välja delar utan liggdel om man inte vill ha den :)

Gissar på att du kan få en bugaboo "utan liggdel för runt 7800kr" om du plockar ihop den :)

Okok men då får man ju allt inkl bilstol för 7900 kr på Pramworld :) Hade det vart ännu billigare kanske de vart värt ;P
    Lillstroem skrev 2012-01-30 20:46:53 följande:
    Har aldrig beställt därifrån själv men tror de tar betalt/kolli..  Säkrast är att maila och fråga dem. =)
    Själv beställde jag från babycare.nl i Holland och vet fler som beställt från t.ex Babytrader.eu.
    Okok ja de va ju billigare på Pramworld + att babytrader hade slut på alla typ :O
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 20:46:53 följande:
    Billigat på babycare om man ändå inte behöver bilstol som medföljer på pramworld! :) Vad kostade frakten från babycare??
  • Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-30 21:32:13 följande:
    Billigat på babycare om man ändå inte behöver bilstol som medföljer på pramworld! :) Vad kostade frakten från babycare??
    22 euro, så typ 200kr. Och de har 5% discount om man beställer för över 800 euro.. så om du ska ha några tillbehör blir de typ gratis. =)
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-30 21:37:44 följande:
    22 euro, så typ 200kr. Och de har 5% discount om man beställer för över 800 euro.. så om du ska ha några tillbehör blir de typ gratis. =)
    Okej, låter ju riktigt bra! :) Den va ju billig där. Hur fraktades vagnen? I alla delar? Gick det snabbt?