• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-30 11:49:06 följande:
    Ingen som har någon åsikt om Bugaboo frog?

Enligt min mening den bästa buggan! Har iof en cam, men det beror på att jag ill kunna byta klädsel till höger och vänster... ;) se spiggs kommentar!
    JennieLi skrev 2012-01-30 14:29:48 följande:
    Hej jag köpt min första Cameleon idag :) men det är pumpdäck på den nu :/ kan man byta däck till punkteringsfria och är det någon som vet va det kostar?

Det finns foamdäck att beställa på kidzshop, kostar 700kr. Tänk dock på att luftdäck ger vagnen mkt bättre fjädring. Jag har foam för att jag tröttnade på att pumpa.. Sålde min i luft för ca 350kr
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz
    Eve94 skrev 2012-01-30 20:18:21 följande:
    Lite OT men när ni säljer vagnar och såsom sufflett, sittdel, regnskydd osv som ni skickar med posten, hur förpackar ni det?

Jag viker ihop rejält och sätter sedan på två påsar och tejpar rejält runt.
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se

Det blir oftast billigare i delar. Det är krångligt men roligt också!!
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:27:18 följande:
    Var är bäst att omräkna valutor? Verkar skilja så!

Www.forex.se Jag skulle nog beställa på babytrader.
  • RedTopaz
    imaj skrev 2012-01-31 13:23:31 följande:
    SötaSarah: Ranglig är lite en defintionsfråga. Känns inte riktigt som om man kan jämföra en EL CityCross och en Bugaboo, de är rätt olika vagnar anser jag. Lite som att jämföra en Ferrari och en Volvo kombi... Ja du förstår säkert . Var bor du? Kanske kan möta upp någon från tråden i närheten eller kan tom är någon som bor i samma stad...

Haha så sant!!
  • RedTopaz
    Hejåhå skrev 2012-01-31 14:10:07 följande:
    Någon som testat Airshells för att flyga med sin bugga (cam)? Tycker att originalväskan är för dyr, även begagnade. Om ingen kan tänka sig en liten uthyrning här i tråden förstås ;) Kan tänka mig att betala samma pris som för airshellen, eller utbyte av lite tillbehör (terrängdäck, åkpåse, rödblommig sittdyna, mugghållare, regnskydd etc) *hoppas att jag inte gör övertramp med en annonsering här i tråden*. Jag bor i Stockholm, Norrort :)

Köp en beggad transportväska för 900 och sälj igen för 900!
  • Asereht
    miaik skrev 2012-01-31 10:08:55 följande:
    Hej!

Jag har precis köpt en begagnad bugaboo bee (gamla modellen) och undrar om ni vet nåt ställe där jag kan få tag på suflett eller andra tillbehör till den?
    Har kollat blocket och tradera men de hade bara saker till bee +.
    Såg tillbehör på blocket nyss, tradera dyker det upp då och då också. man får kolla ofta.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • p0o

Hej!
    Vad tycker ni är ett rimligt pris för en fräsch CAM 2011 grå bas och svart topptyg Ink sommar suffla ,regnskydd. Givetvis både sitt och liggdel? Med vänlig hälsning, poo

• SötaSarah
    imaj skrev 2012-01-31 13:23:31 följande:
    SötaSarah: Ranglig är lite en defintionsfråga. Känns inte riktigt som om man kan jämföra en EL CityCross och en Bugaboo, de är rätt olika vagnar anser jag. Lite som att jämföra en Ferrari och en Volvo kombi... Ja du förstår säkert .

Var bor du? Kanske kan möta upp någon från tråden i närheten eller kan tom är någon som bor i samma stad...
    Hehe, en ferrari är väl mest för att det ska va snyggt då, är buggan även bekväm? ;P
  • RedTopaz
    SötaSarah skrev 2012-01-31 20:27:55 följande:
    Hehe, en ferrari är väl mest för att det ska va snyggt då, är buggan även bekväm? ;P

Om du kör en Ferrari på en gropig skogsväg är det inte lika bekvämti den som i en Volvo XC70... Det samma gäller väl ungefär buggan och en stor kombi med 4 fasta luftdäck och fjädring