• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Frakten från Pramworld går på ungefär 26pund per kolli. Och beställer du med babyskydd blir det två kollin, så räkna med minst 40pund. Men om du mailar dem är de snabba på att svara så får du ett exakt pris

• SötaSarah

Åh vet inte hur jag ska göra! Har ju en emmaljunga city cross nu, väldigt stabil och bra. Men ganska osmidig, jobbigt att svänga med 4 fasta hjul och ganska stor bak i våran lilla bil. En bugga är ju betydligt mindre när man fällt skulle jag tro och smidigare. Men överallt läser jag att den är så himla ostabil om man t ex går promenader osv :S Det oroar mig lite! Och att den är jättejobbig att fälla ihop... Kan inte bestämma mig om jag ska byta eller inte! :) Upplever ni buggorna som väldigt ostabila?

Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Hejåhå

Sötasarah: instabil och svår att fälla ihop? Håller verkligen inte med!
    Fälla ihop gör du i två steg, ta bort sitt- eller liggdelen och sedan håller du in två spärrar och fäller ihop chassit i en enda rörelse.
    Instabil på promenader, menar de då att den är så lättsvängd att man måste hålla i vagnen hela tiden eller att svirvelhjulen inte är optimala vid skogspromenader?

• SötaSarah

Jag vet inte, nån "expertrecension" sa att dom är rangliga i chassit och nån tyckte att den åkte i sidled i varje lutning på promenader men det borde väl gå att lösa genom att låsa hjulen bara?

Jag bor inte i nån storstad men går bara på gångvägar eller i stan liksom. Går man nån enstaka gång (hänt en gång på 7 månader kanske) i terräng så kanske man kan leva med det?

• standby

Jag går på lutande gångbanor och på skogspromenader, inga problem. Ranglig tycker jag inte alls chassit är.
    Det som händer vid lite lutande underlag är ju att man måste hålla emot men det vänjer man sig snabbt vid. Att den är så lättsvängd väger lätt upp det.
    Jag har aldrig kört med låsta hjul.

• Lillstroem
    SötaSarah skrev 2012-01-31 08:02:48 följande:
    Åh vet inte hur jag ska göra! Har ju en emmaljunga city cross nu, väldigt stabil och bra. Men ganska osmidig, jobbigt att svänga med 4 fasta hjul och ganska stor bak i våran lilla bil. En bugga är ju betydligt mindre när man fällt skulle jag tro och smidigare. Men överallt läser jag att den är så himla ostabil om man t ex går promenader osv :S Det oroar mig lite! Och att den är jättejobbig att fälla ihop... Kan inte bestämma mig om jag ska byta eller inte! :) Upplever ni buggorna som väldigt ostabila?
    Näe, den är inte ostabil eller svår att fälla men jag tycker den tar rätt stor plats i bagaget, särskilt med liggdelen på.
    Den blir 90cm på längden så den går t.ex inte in med kortsidan mot sätena framför i vår bil (Kia Ceed Kombi) men den blir väldigt platt å andra sidan med sittdelen på och så kan man luta den den mot stolsryggarna (längs med) och ha massor med plats kvar.
    Du får gå en sväng där du bor och ser du någon med en bugaboo får du fråga allt du behöver veta! Fråga om du får provköra lite osv. =)
  • SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-31 09:08:29 följande:
    Näe, den är inte ostabil eller svår att fälla men jag tycker den tar rätt stor plats i bagaget, särskilt med liggdelen på.
    Den blir 90cm på längden så den går t.ex inte in med kortsidan mot sätena framför i vår bil (Kia Ceed Kombi) men den blir väldigt platt å andra sidan med sittdelen på och så kan man luta den den mot stolsryggarna (längs med) och ha massor med plats kvar.
    Du får gå en sväng där du bor och ser du någon med en bugaboo får du fråga allt du behöver veta! Fråga om du får provköra lite osv. =)
    Inte så många som har buggor här :/ Haha! Aldrig sett en på stan här faktiskt...

Ja, det viktigaste är eg att den blir platt. Som det är nu har vi liggdelen i baksätet och chassit fastspänt mot sätena bak men emmaljunga-chassit är ganska tjockt eller vad man ska säga, ihopfällt. Hunden fr det lite trångt. Tror att buggan om man har liggdelen i baksätet (när man har hunden) precis som nu blir mindre och plattare själva chassit om man spänner upp det bakom sätena där... Fast jag vet ju inte men det ser ut så... Kanske t o m går att spänna den med liggdelen och den tar lika plats som bara chassit gör nu så man får hela baksätet fritt...
  • Lillstroem

Ok..
     En fördel med buggans liggdel är ju att man KAN göra den väldigt platt om man behöver =) Man kan ta bort pinnarna som stagar upp den på kortsidorna och knäppa loss två kardborreband så sjunker den ihop och tar pytteliten plats istället! Kanske inget man orkar göra varje gång man ska in i bilen med den men om man vet att man ska packa mycket så ör det toppen!

• miaik

Hej!

Jag har precis köpt en begagnad bugaboo bee (gamla modellen) och undrar om ni vet nåt ställe där jag kan få tag på suflett eller andra tillbehör till den?
    Har kollat blocket och tradera men de hade bara saker till bee +.

• SötaSarah
    Lillstroem skrev 2012-01-31 09:38:37 följande:
    Ok..
     En fördel med buggans liggdel är ju att man KAN göra den väldigt platt om man behöver =) Man kan ta bort pinnarna som stagar upp den på kortsidorna och knäppa loss två kardborreband så sjunker den ihop och tar pytteliten plats istället! Kanske inget man orkar göra varje gång man ska in i bilen med den men om man vet att man ska packa mycket så ör det toppen!
    Jaså? Ja det är ju super då vi ska åka ner 50 mil då md packning och hund. Då kan man ju bemöda sig. Finns inte en chans att platat till emmaljungans :P