• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • J N

En fråga ang när man fäller ihop vagnen.. När man sen ska ha upp den igen. Är det vanligt att chassit liksom "viker sig" om man inte har sitt eller liggdel på?

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • spigg
    J N skrev 2012-01-27 17:19:32 följande:
    En fråga ang när man fäller ihop vagnen.. När man sen ska ha upp den igen. Är det vanligt att chassit liksom "viker sig" om man inte har sitt eller liggdel på?
    Ja det ska vara så, det är sittdelsramen/liggdelsramen som låser chassit i uppfällt liggläge! Helt normalt! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • J N
    spigg skrev 2012-01-27 17:40:43 följande:
    Ja det ska vara så, det är sittdelsramen/liggdelsramen som låser chassit i uppfällt liggläge! Helt normalt! :)
    Tack! Jag anade att det var så :) Men man vill ju vara helt säker när man betalat en del haha. Tack så mycket för snabbt svar! :)
  • RedTopaz

Nikkie: ska du färga chassit svart? Färga eller köpa ny svart klädsel? Rocket Queen: tack! Bild kommer sen! JN: sjukt avundsjuk!!! Blondie80: jag har maaaassor med idéer! Det är bara att gå in i en tygaffär så är jag igång... Vad har du fär basfärg? Vilken stil gillar du, sportigt, grafiskt, stilrent, romantiskt, lyxigt??

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • DizNick
    RedTopaz skrev 2012-01-27 21:15:58 följande:
    Nikkie: ska du färga chassit svart? Färga eller köpa ny svart klädsel? Rocket Queen: tack! Bild kommer sen! JN: sjukt avundsjuk!!! Blondie80: jag har maaaassor med idéer! Det är bara att gå in i en tygaffär så är jag igång... Vad har du fär basfärg? Vilken stil gillar du, sportigt, grafiskt, stilrent, romantiskt, lyxigt??
    Det blir färga chassit:) Min bror lackar bilar, så han ska hjälpa mig med det så färgen verkligen sitter! Iom det är aluminium så måste man slipa ner allt och grunda med något speciellt! Sen blir det att färga den bruna klädseln svart å köpa ny suffla:) Ska börja färga nästa vecka å chassit kör vi nästa helt!
  • J N
    DizNick skrev 2012-01-28 08:22:08 följande:
    Det blir färga chassit:) Min bror lackar bilar, så han ska hjälpa mig med det så färgen verkligen sitter! Iom det är aluminium så måste man slipa ner allt och grunda med något speciellt! Sen blir det att färga den bruna klädseln svart å köpa ny suffla:) Ska börja färga nästa vecka å chassit kör vi nästa helt!
    Gud vad spännande! Lova att lägga in före och efter bilder! :)
  • Blondie 80

RT: jag vet inte riktigt. Jag gillar mönster och prickar och älskar turkos och grönt. Funderar lite på en turkos/ljusblå skötväska med körsbär på och i så fall vill jag nog ha rött tyg med vita prickar på insidan. Utsidan vet jag inte. Om jag inte köper ny skötväska vet jag inte alls. Har oioi floral jaquard nu.

• Eve94

Om man vill beställa delar till sin bugaboo, tex ny sittdel, varukorg och hjul. Vart ska man beställa då? Är det billigare att beställa från usa?

• modestyclara
    Eve94 skrev 2012-01-28 15:55:26 följande:
    Om man vill beställa delar till sin bugaboo, tex ny sittdel, varukorg och hjul. Vart ska man beställa då? Är det billigare att beställa från usa?

jag handlar alltid från kidzshop men de har väl iofs samma priser som alla andra i sverige...men jag gillar dem helt enkelt