• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • murresnurre

Hej igen, försöker en gång till
    Är det någon som vet om det även cirkulerar fejk Bugaboo Bee + (vet ju att det funnits en del fejk Cam-ar). Vad ska man isåfall kolla på? Ska titta på en i helgen men tycker att den säljs lite väl billigt så blir lite misstänksam, eller så kanske jag kan göra ett klipp .

• spigg
    murresnurre skrev 2012-02-02 18:41:48 följande:
    Hej igen, försöker en gång till
    Är det någon som vet om det även cirkulerar fejk Bugaboo Bee + (vet ju att det funnits en del fejk Cam-ar). Vad ska man isåfall kolla på? Ska titta på en i helgen men tycker att den säljs lite väl billigt så blir lite misstänksam, eller så kanske jag kan göra ett klipp .
    Aldrig hört talas om en fejk Bee+. Be att få se kvitto på inköpet?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • murresnurre

Frågade om kvitto när jag pratade med henne på telefonen. Sa att hon hade fått den i present och inte hade det. Vilket gjorde mig mer misstänksam

• 22Maj2012

Den jag har kollat på är köpt på tyska ebay, inget kvitto.. Hur går man då till väga med reklamationer?

• Lither

Hej,

Jag väntar 2:a barnet som ska komma i början på maj. Storebror kommer att vara 2 1/2 och min plan är att köpa en ståbräda till honom samt montera på liggdelen på vår bugaboo cameleon.

Jag kommer dock att behöva en mjuklift den här gången, något jag faktiskt saknade med sonen. Massor med tillfällen som jag hade behövt det, att lyfta in hårdliften var för tungt och jag kunde inte alltid ta med vagnen.

Är det någon som har erfarenhet av mjukligt till bugaboo cameleon? Vilken modell passar, vilket affär säljer samt vad kostar de på ett ungefär?

Tack på förhand

• spigg
    Lither skrev 2012-02-02 20:25:59 följande:
    Hej,

Jag väntar 2:a barnet som ska komma i början på maj. Storebror kommer att vara 2 1/2 och min plan är att köpa en ståbräda till honom samt montera på liggdelen på vår bugaboo cameleon.

Jag kommer dock att behöva en mjuklift den här gången, något jag faktiskt saknade med sonen. Massor med tillfällen som jag hade behövt det, att lyfta in hårdliften var för tungt och jag kunde inte alltid ta med vagnen.

Är det någon som har erfarenhet av mjukligt till bugaboo cameleon? Vilken modell passar, vilket affär säljer samt vad kostar de på ett ungefär?

Tack på förhand
    P&T har en liten mjuklift som borde passa perfekt i Camens liggdel!
    www.littlekidscorner.se/sv/product/2810/Phil-Teds-Vibe-Mjuklift-Svart-Svart 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Lillstroem
    22Maj2012 skrev 2012-02-02 19:21:41 följande:
    Har kikat innan på babytrader.eu men nu hittar jag inte cameleon någonstans på sidan :(
    Märkligt!
    De kanske har slutat som återförsäljare av Bugaboo. Verkar ju som att alla tillbehör och allt är bortplockat också.
    Men lite märkligt är det för jag mailade i måndags och frågade när de skulle få in Bee igen på lager och fick då svar att de skulle komma inom ca 4v.
    På hemsidan har de ju lagt mycket krut nu på Joolz istället. Får väl se vad som händer... vore ju konstigt att de svarade så ifall de inte ska fortsätta sälja.