• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sophiejennifer

Hej! Min pojkvän tänker skämma bort mig med allt jag vill ha pga det är jag som ska svettas igenom sommaren med magen haha. Jag har lite frågor angående Bugaboo Cameleon om nån har lust att svara :)

Finns det nåt negativt med vagnen? Min mamma bor på landet, det finns bra grusvägar - bör man ha vinterhjul fram då när man är ute och går även på sommaren? Vi kommer med största sannolikhet bo i Oslo med bebisen då han jobbar där och vintertid är det oftast mycket is på marken, också bäst med vinterhjul då va? 

Hur hållbara är annars de små swirwelhjulen fram? Slits de fort? Går stötdämpningen i fjädrarna fram lätt sönder?

Och en sak till! Finns det någon sida med mönster för att sy egna sufletter och liknande, tänkte fjäska med min mamma nämligen.

Förlåt för alla frågor, ha det underbart :) 

• imaj

DizNick: Fint det blev!! Men en fundering; Kom du ihåg att färga chassit på den biten som blir när man höjer styret? Eller är det bara jag som ser dåligt eller vill du inte ha det färgat där? Spännande att se det slutliga resultatet sen !!

• Lillstroem
    Strangely skrev 2012-02-05 11:52:04 följande:
    hejsan på er!
    funderar på att beställa en Cam från ett företag i Tyskland.
    Någon som vet hur man får reda på om denna vagn är fejk eller äkta?
    står det något serie nummer på chassit ?
    mvh Nina

Det du kan göra i förväg är att kolla så företaget i fråga är en oficiell Bugaboo-återförsäljare på bugaboo.com.
    Tänk på att de kanske inte bara är online-företag så sök på orten där butiken ligger så hittar du den förhoppningsvis. =)
  • Strangely
    Lillstroem skrev 2012-02-05 19:28:40 följande:
    Det du kan göra i förväg är att kolla så företaget i fråga är en oficiell Bugaboo-återförsäljare på bugaboo.com.
    Tänk på att de kanske inte bara är online-företag så sök på orten där butiken ligger så hittar du den förhoppningsvis. =)
    tack det var smart. Hittade denna säljare på tyska Ebay. Men hon har butik så har jag tur, kanske hon finns med. Annars tänkte jag man kunde be om chassi nummer och maila bugaboo. 
  • spigg
    Strangely skrev 2012-02-05 19:41:12 följande:
    tack det var smart. Hittade denna säljare på tyska Ebay. Men hon har butik så har jag tur, kanske hon finns med. Annars tänkte jag man kunde be om chassi nummer och maila bugaboo. 
    Hur kommer det sig att du vill köpa av just henne? Är hon väldigt mycket billigare? För är hon det så har du en bra indikation där...
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Strangely

inte väldigt mycket billigare, men billigare än här i Sverige iallafall =) hon säger att vagnarna hon säljer är äkta. Och hon har sålt massvis av Cameleon på Ebay och har 100% gott omdömme. Garanti bevis följer med. Men jag ska även fråga henne om det står någon chassi nummer på vagnen, så kanske man kan kolla upp de ordentligt.

• Strangely

nästan alla vagnar är billigare från andra länder, Det är i Sverige det är så hutlöst dyrt! =/

• DizNick
    imaj skrev 2012-02-05 18:15:17 följande:
    DizNick: Fint det blev!! Men en fundering; Kom du ihåg att färga chassit på den biten som blir när man höjer styret? Eller är det bara jag som ser dåligt eller vill du inte ha det färgat där? Spännande att se det slutliga resultatet sen !!
    Jag valde att inte färga där! Detta pga färgen troligtvis skulle blivit för tjock och det ej skulle kunna användas den delen alls och pga det slitage det skulle bli efter ett tag.  Jag höjer styret ca 5 cm och i den skarven har jag svarta jujube krokar, så det kommer ej synas;)
  • Arlene86

Kan man sätta på swivelhjulen på fel sätt? Tog av dom för att tvätta av och smörja, satte på dom med den vita "pluppen" (den där man låser och låser upp dom) framåt, alltså så det pekar mot körriktningen så att säga. Men nu så tar det emot när man drar vagnen fram och tillbaka, dvs när hjulen snurrar runt. Verkar som att delen på swivelhjulen som sitter emot chassidelen (där man för in hjul "pinnen" i chassit) skrapar emot chassidelen. STÖRIGT! 

Blir så trött på dom satans hjulen, har en 09:a som jag köpt begagnat, framhjulen har skramlat som en kundvagn när man gått på annat än slät asfalt. Tvättade och smörjde, hjälpte föga och nu skrapar det dessutom...gahhh. Köper snart nya hjul alltså...Kräks 

• Pralina 81
    sophiejennifer skrev 2012-02-05 17:30:11 följande:
    Hej! Min pojkvän tänker skämma bort mig med allt jag vill ha pga det är jag som ska svettas igenom sommaren med magen haha. Jag har lite frågor angående Bugaboo Cameleon om nån har lust att svara :) Finns det nåt negativt med vagnen? Min mamma bor på landet, det finns bra grusvägar - bör man ha vinterhjul fram då när man är ute och går även på sommaren? Vi kommer med största sannolikhet bo i Oslo med bebisen då han jobbar där och vintertid är det oftast mycket is på marken, också bäst med vinterhjul då va?  Hur hållbara är annars de små swirwelhjulen fram? Slits de fort? Går stötdämpningen i fjädrarna fram lätt sönder? Och en sak till! Finns det någon sida med mönster för att sy egna sufletter och liknande, tänkte fjäska med min mamma nämligen. Förlåt för alla frågor, ha det underbart :) 

Vinterhjul är ett måste om det är mycket snö eller om man ska gå i terräng, om det är tjockt lager med grus eller liknande. På vanlig grusväg fungerar de små hjulen bra och man kan köra i gräs utan problem. Min svärmor bor på landet och vi har med snöhjulen ifall vi behöver dom. De är lätta att montera på, tar bara 2 min att byta däck:) Ska du köpa däck så har www.pramworld.com bra pris, nästan hälften mot vad de kostar i Sverige.