• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • J N

Kan dock tänka mig att det var värt jobbet :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • RedTopaz
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-12 16:41:45 följande:
    Passar Cameleonens varukorg på ett frog chassi?

Japp, men den är större.
    Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • acure

Hej alla Bugaboofrälsta! Jag har tidigare varit totalt anti-bugaboo men är nu omvänd och på jakt efter en Bugaboo Bee +. Nu är jag dock i valet och kvalet om jag ska ta en All Black eller en med det vanliga chassit. 

Jag funderar nämligen på om det svarta chassit är mer känsligt för repor och slitage än vad det vanliga är. Vill ju gärna att den ska vara snygg och fin så länge som möjligt. Vad tycker ni?

Min dotter fyller 1 år i mars och nu såg jag en Cameleon på blocket för ett bra pris och funderar på om jag ska gå på den istället för Bee:n. Hur länge får barnen plats i en Cameleon innan sittdelen blir för liten?

Tacksam för svar! :) 

• RedTopaz

Acure: Hade u tänkt att bara ha en vagn eller ha din Bugaboo som extravagn? Been funkar inte i snö och är mer om en mycket smidig, tålig och vändbar sulky. Cammen är större och funkar som en allraoundvagn. Jag skullevsäga att de båda funkar upp till 3-4år, men oftast slutar man med vagn vid 3-3,5år. Jag har själv inte haft en bugga med svart chassi, däremot Brio och det har inte varit problem med repor, mer än vad det är på ett vanligt chassi. Har heller inte hört någon klaga på sin svarta bugaboo. Jag tycker att det är perfekt att ha en Cameleon/Frog och ha en Bee i bilen att ha när man är och handlar och dyl! Eller ta med sig på resor.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • miaik

Jag har precis köpt en bee (inte plus) och kunde inte hålla mig från att använda den trots snö. Tycker den funkar otroligt bra på snö och då har jag precis vrit i Luleå med den, och där var det MYCKET snö :)

• alven85

Hej på er! Hoppas att nån kan hjälpa mig. Jag har en liten kille på 5 månader och det är snart dags att byta till en sittvagn, vill ha han vänd mot mig. Har tittat på Tako Jumper, Quinny Buzz, Trille Beebop... har en vagn budget på ca 3000 kr så jag har aldrig tänkt ens på Bugaboo eftersom dom är så dyra =(
    Får man en vettig bugaboo för 3000 ?? Vad är skillnaden på Cameleon och Frog?
    Är det någon årsmodell man ska passa sig för?

Tacksam för svar!