• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillstroem
    M y skrev 2012-04-07 21:28:52 följande:
    Ok, men vad ska man ha istället? Han är för mig liten bebis ( 6 mån.) För visst kan det vara kallt på kvällarna även vår/sommar - tid.
    En filt eller täcke räcker nog på sommarkvällarna även om de är svala och en mössa på huvudet såklart.

En bekant testade i sin vagn förra sommaren då det var 12 grader i luften, alltså en kall dag för att vara på sommaren, men det var ändå 22 grader i liggdelen där hennes son låg! Och då hade hon bara lagt ner termometern i liggdelen, inte mätat spec nära bebis eller så.
    Tänk då hur supervarmt det blir när det är 23 grader i luften...
    Man behöver oftast mkt mindre kläder än man tror och det är lättare att lägga på en eller två extrafiltar om det skulle behövas. =)
  • acure

Vår dotter föddes i mars förra året och vi hade ingen åkpåse. Vi bäddade med fleeceoverall och fleecefilt, gick hur bra som helst, snarare blev det för varmt!

• M y

Ok,ja detta är ju då mitt tredje barn men en tredje vagn och jag saknar typ "vindskydd" som Teutonia har tex. Hur man klär barn kan jag :) 

Får kanske sy/ komma på något eget  Yack för all hjälp. 

• Sallets

Är inne i barnvagnsdjungeln igen och letar efter en syskonvagn. Om jag fattat det hela rätt så är Bugaboo Donkey en sådan? :)

Jag tänkte kolla lite saker med er som är proffs :)

Går det att ha sittdelen vänd mot sig samtidigt som liggdelen?
    Är de enkelt att ändra om den från syskonvagn till enkelvagn? Kan man göra det tex efter man lämnat på förskolan och lämna sittdelen där eller hur funkar det när man byter?

Sälj in vagnen eller avråd mig..

• Jennie f
    Lindadjo: Käraste värld vad duktig du är på att sy!! Vill du avslöja hemligheten på dina solskydd? Har du vanligt mellanlägg för att gör den lite stabilare? När den är avtagbar, kan den ändå sitta kvar upp i suffletten?
  • spigg
    Sallets skrev 2012-04-09 00:18:10 följande:
    Är inne i barnvagnsdjungeln igen och letar efter en syskonvagn. Om jag fattat det hela rätt så är Bugaboo Donkey en sådan? :)

Jag tänkte kolla lite saker med er som är proffs :)

Är de enkelt att ändra om den från syskonvagn till enkelvagn? Kan man göra det tex efter man lämnat på förskolan och lämna sittdelen där eller hur funkar det när man byter?

Sälj in vagnen eller avråd mig..
    Det finns en separat Bugaboo Donkey-tråd också, bara så du vet! :)

Men som svar på dina frågor:
    Japp!

Är de enkelt att ändra om den från syskonvagn till enkelvagn?
    Japp!

Kan man göra det tex efter man lämnat på förskolan och lämna sittdelen där eller hur funkar det när man byter?
    Japp, precis så gör jag!

Här kan du läsa vad jag tycker om Donkeyn:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/bugaboo-donkey/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Konvaljen

Hej! Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
    När vi köpte vår förra Bugga beställde vi den från Babytrader som nu, såvitt jag förstått, inte säljer Bugaboo längre.
    Var ska man köpa då om vi vill beställa utomlands för billigare inköpspris? Tips på bra webshoppar tas tacksamt emot!

• 22Maj2012

Stämmer bra de har slutat sälja.. PW är det många som beställer från.