• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • babykorv
    zasata skrev 2010-05-19 10:27:25 följande:
    Puffar min fråga, skall man ha bee mot sig eller framåt när man fäller? För jag tycker liksom sittsen glider av chassit.. (och jag fick en stoooor repa) Jag ahr ju svart bee+.. Beställt en svartsittdyna.. Men funderar på om man skall byta färg kanske, röd, sand eller blå? Eller är svart snyggast?
    framåt eller bakåt spelar ingen roll! men du ska inte fälla sätet helt, helt, HELT framåt när du fäller ihop, utan bara så det är parallellt med styrstången, ungefär (ifall du har sätet vänt mot dig) annars ramlar sätet av! jag gjorde samma som du, och gick in till butiken för att reklamera, haha. uppenbarligen hade de inte demat vagnen nåt vidare... hoppas du förstod på min lilla beskrivning!
  • zasata
    babykorv skrev 2010-05-19 21:34:30 följande:
    framåt eller bakåt spelar ingen roll! men du ska inte fälla sätet helt, helt, HELT framåt när du fäller ihop, utan bara så det är parallellt med styrstången, ungefär (ifall du har sätet vänt mot dig) annars ramlar sätet av! jag gjorde samma som du, och gick in till butiken för att reklamera, haha. uppenbarligen hade de inte demat vagnen nåt vidare... hoppas du förstod på min lilla beskrivning!
    aha! Då fattar jag, för jag har liksom fält det helt och inte alls tyckt det gått smidigt..
    Nu hoppas jag bara mina hjul kommer snart!!
    Skulle komma i bärjan på denna veckan.. Hum, imorgon är det torsdag!
  • sok
    mollan nu skrev 2010-05-19 21:33:10 följande:
    599:- står det på kidzshop
    aha då vet jag
  • HemmaHosSofi

Tänkte införskaffa ett parasoll imorgon, men har ingen aning vad jag vill ha för färg {#lang_emotions_undecided}
    Helst skall den passa ihop med röd, denim, sand och gärna rosa (men inget måste). Hm, jag behöver flera eller hur?

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Ia 70
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-19 22:07:44 följande:
    Tänkte införskaffa ett parasoll imorgon, men har ingen aning vad jag vill ha för färg Helst skall den passa ihop med röd, denim, sand och gärna rosa (men inget måste). Hm, jag behöver flera eller hur?
    Jag har ett sandparasoll, tycker det passar till det mesta..men jag e ingen parasollmänniska har jag märkt så den åkte tillbaka in i hyllan.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • HemmaHosSofi
    Ia 70 skrev 2010-05-19 22:11:04 följande:
    Jag har ett sandparasoll, tycker det passar till det mesta..men jag e ingen parasollmänniska har jag märkt så den åkte tillbaka in i hyllan.
    Jag hade ett i sand till förra buggan, och som du säger passar det flera färger.. men hade gärna haft typ rött, gult eller rosa nu {#lang_emotions_dreamer} Rött passar röd och denim suffla, men kanske inte den rosa. Någon som har gul/röd?? Rosa/gul är ju jättefint iaf.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Emmie T

En liten fråga till er som vet, det svarta chassit på limited edition 2010, vad tror ni om hållbarheten på färgen? Var och kikade på en svart inne på Bonti i Vasastan idag och tycker verkligen att den är supersnygg, men blir osäker på om den inte kommer att bli hemskt ful vid minsta kantstötning...

Någon som vet något om det svarta chassit?

♥ Carl-William 20090122 ♥
  • Jesli

Idag blev jag Bugaboo ägare för första gången.
    En jätte fin vagn står nu i hallen.
    Det enda trista är att jag inte fått med allt som säljaren lovade i sin annons.
    (fick vagnen skickad med Bussgods), så åkpåse, skötväska och mugghållare saknas.
    Jag hoppas dock att säljaren omgående skickar det som saknas.
    Så i morgon blir det en premiär promenad med vagnen så nu hoppas jag på en solig dag.

• Ia 70
    Jesli skrev 2010-05-19 23:36:45 följande:
    Idag blev jag Bugaboo ägare för första gången.En jätte fin vagn står nu i hallen.Det enda trista är att jag inte fått med allt som säljaren lovade i sin annons.(fick vagnen skickad med Bussgods), så åkpåse, skötväska och mugghållare saknas.Jag hoppas dock att säljaren omgående skickar det som saknas.Så i morgon blir det en premiär promenad med vagnen så nu hoppas jag på en solig dag.
    Håller tummarna att det kommer, skickar kanske med posten, DHL eller Schenker?
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Sötnosarna
    Jesli skrev 2010-05-19 23:36:45 följande:
    Idag blev jag Bugaboo ägare för första gången.En jätte fin vagn står nu i hallen.Det enda trista är att jag inte fått med allt som säljaren lovade i sin annons.(fick vagnen skickad med Bussgods), så åkpåse, skötväska och mugghållare saknas.Jag hoppas dock att säljaren omgående skickar det som saknas.Så i morgon blir det en premiär promenad med vagnen så nu hoppas jag på en solig dag.
    Åh vad roligt! Vad är det för färg på den?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21