• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Jag ångrar att jag tvättade min klädsel {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}.

Varukorgen har blivit liten och plattan får inte plats och det blir fula veck på kanterna. PLUS att botten på varukorgen har blivit alleless bubblig och har liksom lossnat innuti.
    Sufletten har blivit helt sackig på den bakre väggen och sitter apdåligt!!! {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}
    Skulle jag hellre ha stått ut med att klädseln var lite fläckig...
    Silas 2009-03-03
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 09:17:57 följande:
    Teutonias stämmer men det andra var inte Aussies. Gaaah, minns inte namnet Något konstigt var det, något latin-klingande
    Men det är samma variant iaf.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-05-21 09:27:16 följande:
    Jag ångrar att jag tvättade min klädsel . Varukorgen har blivit liten och plattan får inte plats och det blir fula veck på kanterna. PLUS att botten på varukorgen har blivit alleless bubblig och har liksom lossnat innuti. Sufletten har blivit helt sackig på den bakre väggen och sitter apdåligt!!!  Skulle jag hellre ha stått ut med att klädseln var lite fläckig...
    Men!

Står det 40 grader på tvättrådet? I så fall tycker jag att du skall reklamera varukorgen. Ett alternativ är att väta den lite igen och dra i den lite medan den är blöt, eventuellt sätta bottenplattan på plats när den är lite fuktig.

När det gäller suffletten tror (hoppas) jag att du har gjort generalfelet och satt sufflettfästena på fel sida. Prova att byta plats på dem och se om det hjälper.
  • LillaG
    Joddan skrev 2010-05-21 09:27:16 följande:
    Jag ångrar att jag tvättade min klädsel . Varukorgen har blivit liten och plattan får inte plats och det blir fula veck på kanterna. PLUS att botten på varukorgen har blivit alleless bubblig och har liksom lossnat innuti. Sufletten har blivit helt sackig på den bakre väggen och sitter apdåligt!!!  Skulle jag hellre ha stått ut med att klädseln var lite fläckig...
    {#lang_emotions_ghost} Va? Låter som reklamation tycker jag. Nackdelen är att det kanske inte finns några nya denim-delar {#lang_emotions_cry}.

Jag tvättade oxå mina denimgrejer igår och har monterat på dem igen. Inga problem med något, förutom att jag lyckades dra sönder ett gummiband på sufletten, men det får jag skylla mig själv för och sy fast igen.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 09:32:57 följande:
    Står det 40 grader på tvättrådet?
    Ja, det står 40 grader. Det var därför jag oxå körde i 40 för att få bort så mycket överskottsfärg som möjligt.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Joddan
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 09:32:57 följande:
    Men! Står det 40 grader på tvättrådet? I så fall tycker jag att du skall reklamera varukorgen. Ett alternativ är att väta den lite igen och dra i den lite medan den är blöt, eventuellt sätta bottenplattan på plats när den är lite fuktig. När det gäller suffletten tror (hoppas) jag att du har gjort generalfelet och satt sufflettfästena på fel sida. Prova att byta plats på dem och se om det hjälper.
    Ja det står 40grader! Jag tänkte läggga i bottenplattan för att få i de ordentligt men somnade från det tyvärr.
    Har redan påbörjat en reklamation på varukorgen för att dragskorna (heter det så) har ramlat av. Ska maila och påpeka detta också.
    Ska kolla de där med suflettspännena. Jag brukar ha koll och inte göra fel men som sagt, det blev sent igår  :).
    Den blev ren och fin iaf {#lang_emotions_dreamer}
    Silas 2009-03-03
  • Joddan
    LillaG skrev 2010-05-21 09:33:23 följande:
     Va? Låter som reklamation tycker jag. Nackdelen är att det kanske inte finns några nya denim-delar . Jag tvättade oxå mina denimgrejer igår och har monterat på dem igen. Inga problem med något, förutom att jag lyckades dra sönder ett gummiband på sufletten, men det får jag skylla mig själv för och sy fast igen.
    Men om de inte har några vanliga 007delar så får de allt ge mig en red
    Silas 2009-03-03
  • Fröken Småland
    LillaG skrev 2010-05-21 09:34:38 följande:
    Ja, det står 40 grader. Det var därför jag oxå körde i 40 för att få bort så mycket överskottsfärg som möjligt.
    Ja, men står det 40 så skall man tvätta i 40 och inte svalare eftersom färgerna kan blöda då.

Skumt!
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-05-21 09:36:00 följande:
    Ja det står 40grader! Jag tänkte läggga i bottenplattan för att få i de ordentligt men somnade från det tyvärr. Har redan påbörjat en reklamation på varukorgen för att dragskorna (heter det så) har ramlat av. Ska maila och påpeka detta också. Ska kolla de där med suflettspännena. Jag brukar ha koll och inte göra fel men som sagt, det blev sent igår  :). Den blev ren och fin iaf 
    Tur i oturen att du är första köpare och har kvitto!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21