• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Hurrni!!! Tvätten är klar, torkskåp eller inte?

Har läst i FAQ att de ska tvättas i 30 grader trots att det står 40 grader i tygerna, men inget om torkskåp... Aaaaah heelp!
    Silas 2009-03-03
  • stinamaria

Nu har inte jag torkskåp men jag har torkrum och där hängde jag min klädsel och det gick jättebra.

• Leo och Elliots Mamma
    Joddan skrev 2010-05-20 23:21:46 följande:
    Hurrni!!! Tvätten är klar, torkskåp eller inte? Har läst i FAQ att de ska tvättas i 30 grader trots att det står 40 grader i tygerna, men inget om torkskåp... Aaaaah heelp!
    Har oxå en denim å tänkte tvätta delarna...Hur blev de tillslut? Rekomenderades du att tvätta delarna innan du skulle sätta på offwhite dynan? För eg skulle jag inte behöva tvätta delarna om det funkar utan att färga av sig, e inte så smutsiga ännu.

Köper min offwhite dyna idaaaag Men offwhite parasollet e restat så det vet jag inte när jag får... Ja, ja inte dåligt å få dynan idag iaf
  • Asereht

Är det någon som använt Axel & Ida uv-nät på buggan? Passar det bra? Jag hade det till min UJ för ungefär 100 år sen och tyckte det funkade ok men det är ju en helt annan typ av vagn.

Den nya solsuffletten Cloudy, någon som har testat den på bugga? Åsikter isf?

Jag och parasoll lirar inte i samma liga, jag tycker verkligen inte om parasoll och behöver en annan lösning för vagnen och min tremånaders plutt.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    Mymemlan skrev 2010-05-20 21:43:08 följande:
    Nu behöver jag lite råd här. Jag beöver köpa ett soldkydd till buggan. Ska man ha ett parasoll elr finns det nån solskärm? Min grabb är snart 7 månader och hemskt nyfiken så han ska kunna titta runt ute. Sen undrar jag är bugaboos egna parasoll mindre och bättre än universalparasollen på barnens hus?..
    Buggans parasoll är av det bättre slaget. Innan jag hade en bugga hatade jag parasoll men nu gillar jag det hela. Jag rekomenderar ett parasoll alltså.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-21 08:14:42 följande:
    Är det någon som använt Axel & Ida uv-nät på buggan? Passar det bra? Jag hade det till min UJ för ungefär 100 år sen och tyckte det funkade ok men det är ju en helt annan typ av vagn.Den nya solsuffletten Cloudy, någon som har testat den på bugga? Åsikter isf?Jag och parasoll lirar inte i samma liga, jag tycker verkligen inte om parasoll och behöver en annan lösning för vagnen och min tremånaders plutt.
    Jag har ingen erfarenhet av de solskydd du frågar om men jag har själv två andra varianter om det kan vara något att kolla upp? I know, tidernas fulaste, men är en höjdare en dag på stranden.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 08:40:18 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av de solskydd du frågar om men jag har själv två andra varianter om det kan vara något att kolla upp? I know, tidernas fulaste, men är en höjdare en dag på stranden.
    Teutonias och Aussies?

Den senare hade jag till P&T:n och den var ju ok. Jag har ett liknande det första där men ett billigare märke. Är eg till bilbarnstol men funkar nog på vagnen också. Ska nog leta fram det från "bra att ha" skåpet. Funkar det inte perfekt får det funka tillsvidare iaf tills jag bestämt vad vi behöver, det vore ju bra om det är något jag kan använda både på happyn och på froggen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LillaG
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-05-21 07:23:55 följande:
    Har oxå en denim å tänkte tvätta delarna...Hur blev de tillslut? Rekomenderades du att tvätta delarna innan du skulle sätta på offwhite dynan? För eg skulle jag inte behöva tvätta delarna om det funkar utan att färga av sig, e inte så smutsiga ännu.Köper min offwhite dyna idaaaag Men offwhite parasollet e restat så det vet jag inte när jag får... Ja, ja inte dåligt å få dynan idag iaf
    Jag tvättade min denimklädsel igår på fintvätt 40 grader. Gick alldeles utmärkt och den har inte slitits alls. Eftersom min denimklädsel aldrig är tvättad ville jag göra det innan jag la i off white-dynan så det inte skulle råka färga av sig.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-21 08:46:14 följande:
    Teutonias och Aussies?Den senare hade jag till P&T:n och den var ju ok. Jag har ett liknande det första där men ett billigare märke. Är eg till bilbarnstol men funkar nog på vagnen också. Ska nog leta fram det från "bra att ha" skåpet. Funkar det inte perfekt får det funka tillsvidare iaf tills jag bestämt vad vi behöver, det vore ju bra om det är något jag kan använda både på happyn och på froggen.
    Teutonias stämmer men det andra var inte Aussies. Gaaah, minns inte namnet Något konstigt var det, något latin-klingande
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21