• thj

Bugaboo-tråd nr 21

Randig Panda skrev 2011-08-13 20:44:29 följande:
    Vilken tur!

Du kanske också vet om Cameleonsufletter passar på geckoramarna?

Finns så få reservdelar till geckon tycker jag:( 
    Vet att det finns röda och gröna sittdelar,varukorgar och sufltter kvar till gecko svart kan finnas någon varukorg om jag minns rätt..
    Det funkar med camens suflett om du byter suflettbågar,spännet är detsamma som till cam
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • thj
    Sara E skrev 2011-08-14 13:00:55 följande:
    Har kikat runt lite på åkpåsar till våran cam. Och har hittat denna som jag tycker är såå fin. Tror den skulle göra sig så fin i vår rosa pärla

Nu till min fråga!
    Våran lilla flicka kommer att födas nu i oktober. Så åkpåsen kommer användas i vinter i liggdelen. Men även i sittdelen frammåt våren, och nästa vinter.
    Jag har ingen erfarenhet av åkpåsar i den ergonomiska sittdelen.  Skulle den sitta bra? Eller bara glida ur?
    Vill ju inte köpa en dyr åkpåse som kommer vara värdelös i sittdelen.
    Jag har också testat denna i bugaboo och  tycker den funkar bra som de nadra som testat här
  • thj
    spigg skrev 2011-08-15 13:15:17 följande:
    Hjullagret i ena framhjulet har gått i småbitar och trasat sönder plasten och allt. Det rullar bara om man trycker på som attan, knappt ens då.

Du ser hur plasten repas ut? Det är lösa metallbitar i navet som sitter fast mot plasten. Hjulet går inte att använda. :(
    Tror det är ett hjul på väg till dig inom kort  kram
  • thj
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-24 12:36:03 följande:
    Då kanske dom uppdaterar snart då !  
    Nej jag har inte mailat ! :-/
    Tror mig veta att de har röda inne :)
  • thj
    Bellbox skrev 2011-08-24 15:43:41 följande:
    Orkar inte bläddra, kanske har ni redan läst detta, men som tidigare Bugga-ägare så tycker man ju det är trist med denna info om de senaste =

Från Pramworld i England

"An issue has been identified with the finish of the Bugaboo All Black Bees and Cameleons. This finish is very susceptible to scratching - even during normal use. This is not considered to be a fault, but is due to the nature of the painted finish. We at Pramworld feel that this should be an anodised, hardened paint, which is why, now this issue has come to light, we are highlighting this to all of our potential customers. Glyn, Pramworld"  

Ni kanske redan läst som sagt, men så tråkigt... 
    Hmm lustigt att inte bugaboo informerar om detta,samt att det borde vara en hög med onöjda Allblack kunder..Har aldrig hört talas om att det skulle vara något fel utan upplever det svarta chassit väldigt hållbart i färgen.. Måste kollas upp!
  • thj
    Fröken Småland skrev 2011-08-24 16:05:55 följande:
    thj: hur går det för mammsen?
    Hon kämpar på min lilla Mamma " är så stolt över henne och det vet jag att Pappa med är" men vad tufft det är.
    Sorgen och saknaden finns där hela tiden,det är så smärtsamt att förlora någon man älskar så mycket :(..
    Bara att hålla sig över ytan är en kamp varje dag!

Igår var begravningen och det är det mest smärtsama jag varit med om,men ändå så otroligt vackert!
    "bilder finns i min blogg" vi designade själva kistan med 16 hjärtan ett stort för Pappa och sen 15 mindre ett hjärta från oss alla 16..Alla barnen var med..Saknaden är enorm!

Min älskade lilla Pappa kommer alltid finnas i mitt hjärt och det är det finnaste stället jag har!

Kram och tack för du frågar!
  • thj
    Drake skrev 2011-09-29 10:20:44 följande:
    Nu kanske jag skriver i fel tråd men jag behöver råd. Jag har inte fått svar från Bugaboo (mailat och kollat hemsidan).

Jag flög nyligen med min Bugaboo Cam från Arlanda. När vagnen kom fram hade påsen gått sönder och det ena skumgummi-handtaget hade skurits sönder under flighten. Går detta att byta? När jag kollar reservdelar så finns inte handtagen med där vad jag kan se, och jag har heller aldrig sett dem i butik. Frågade på Babyland också men de visste inte.

Någon här som vet? Har lagat med eltejp men det är ju inte så snyggt
    Hej!
    Det går att byta ut till nytt som du fäster på handtaget med en dragkedja  
    Kostar runt 165kr tror jag. 
  • thj
    Drake skrev 2011-09-29 11:21:50 följande:
    Tack! Men det går inte att köpa såna som satt på när man köpte vagnen? Jag vet att man måste montera isär chassit lite men det borde de ju kunna göra i butiken om inte annat.

Var köper man det med dragkedjan?
    Är lite osäker på om det går att köpa nytt skum,men det går att ta reda på.
    Bugaboo byter oftast ut hela chassin vid reklamationer så de har inte så mycket reservdelar att köpa löst.

kram 
  • thj
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:28:04 följande:
    Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    Svart bas har aldrig gått att välja som lösa delar utan enbart som Ocean LTD eller Allblack.
    Ev kommer det att gå att köpa delarna lösa inom kort ( varukorgar går att köpa redan nu lösa i svart )

Från vilken butik är den köpt?

kramen/j 
  • thj
    Faceprimer: Tyvärr finns det fler och fler bugaboo-kopierade vagnar som vid första ögonkastet är så lika orginalet att det är svårt att se skillnaden ( om man inte har riktigt vana bugaboo-ögon ) ..

Jag skulle jätte gärna vilja veta från vilken butik din vagn är köpt ( är det någon butik i Sverige ? )
    Det förekommer faktiskt i svenska butiker och de om någon skulle väl veta bättre än att marknadsföra en kopia som äkta Skrikandes ....Det är så illa att med avsikt luras så här och det är faktiskt olagligt och straffbart att göra så!

Vad står det på ditt kvitto? Från vilken butik är det köpt?

Inboxa mig gärna så ska jag se om jag kan hjälpa dig på något vis. 
    Tycker verkligen synd om dig som i god tror köpt en äkta bugaboo och sen är fallet något helt annat!!
    Blir riktigt upprörd  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21