• thj

Bugaboo-tråd nr 21

Noiis skrev 2011-10-10 10:27:21 följande:
    De här vill jag oxå ha svar på, för de kan ju va så att de sitter en mupp å skriver ut falska kvitton också!  

Svärföräldrarna har ju beställt vagnen i butik och fick välja färg om jag fattat rätt så tycker att det är väldigt intressant från vilken butik de köpt vagnen och det måste ju stå på kvittot annars är ju kvittot helt onödigt att få :(...Visst är det galet att någon med avsikt kan luras på det här sättet :(
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • thj

Vet ni tjejer!
    Hur svårt det än är att tro det så finns det fejk vagnar som är köpta i en butik i Sverige :( ..
    De sålde även falska bugaboo skötväskor m.mm..
    Köparen märkte det när hon köpte till Vinterhjul som inte passade till vagnen samt väsklock till sin skötväska.
    Så sjukt dåligt att man mår illa!!
    Nu gissar jag mig till att den butik är stängd men en del av fejkvagnarna kan ju komma just från den butiken.

• thj
    Noiis skrev 2011-10-13 16:55:32 följande:
    vet du vilken butik det är??
    Mmm men den finns inte kvar längre som tur är ( bugaboo jobbar starkt med att få bort alla fejk buggor så
    all info om vart de är köpta är guld värt )

Kramen 
  • thj
    FrökenFräken11 skrev 2011-10-19 10:37:19 följande:
    Alltså kan man sätta akta gracos babyskydd på buggan? Jag har ett från 2006 men jag trodde det bara var maxi cosy som passade?
    Det går bra :) har själv haft akta graco babyskydd från 05 på min bugaboo
    Du måste dock köpa en adapter som är för just aktagraco  
  • thj
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:01:32 följande:
    Hej ni kunniga! 
    Jag är en oerfaren Bugabooägare, då liten bara är 3.5 veckor.
    Men jag älskar vagnen!

Ni kanske kan hjälpa mig med några frågor?

Kan jag bära liggdelen i handtaget men bebis i? I så fall finns det en maxvikt?    

Och har ni några erfarenhetstips? Saker man kanske inte tänker på att man kan göra.

Kram Mikaela     

Skulle inte rekommendera dig att bära i bygeln när du har din baby där i ,bättre att bära hela liggdelen i ramen med båda händerna.Det är endast två vita sockerbitar (eller vad det kallas ) som håller fast bågen.
    Gissar på att det ska gå och säkert gör det eftersom det heter översättningsvis bärhandtag.
    Jag skulle inte våga personligen.
    Kram
  • thj
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-19 13:16:05 följande:
    Jag skulle ju inte köpa en Emmaljunga nu. Inte efter att ha haft UJn och CAMen! Jag hade ju en CAM våren -08 med glidchassi ! Men i övrigt var jag även då super nöjd !

Tråkigt bara att höra att fler och fler "råkar" säga att mycket är fel men ändå ska dom få vagnen att vara bra ! Köper man den som statusvagn och ångrar sig ?
    Jag tror i det stora hela står bugaboo för hög standard med få reklamationer.
    Det glidande chassit som bytes ut med ett nytt kom det fram att det i 6 av 10 fall var ett tillhanda fel av ägare.
    De "så kallade" testdrog chassit (satte foten på mitt staget och tog tag i handtaget och drog för kung och fosterland vilket i sin tur gjorde så den lilla gummi ringen inuti handtaget blev utdraget långt mer än vad det ska behövas.
    En normal stor kvinna får ett tryck på runt 60-80kg och då bara på handtaget och det är inga teleskop handtag gjorda för.Gummi ringen kan jämföras med en resårband drar man ut det för hårt och för långt så mister de sin funktion.

Bugaboo har även haft problem med bee+ s-hjulen och därför stoppat all försäljning av bugaboo bee+ fram till de skickar ut den nya förbättrade bee+ hjulen och de som köpt bee+ med dessa hjul kan lätt kolla det på bugaboos hemsida och får då de nya hjulen.

Tycker bugaboo är mycket hjälpsamma vid ev reklamationer så jag tycker bugaboo står för en mycket bra vagn

• thj

Det är många som gör och det är j som sagt en carry handle och info från bugaboo sen tidigare är att man kan lyfta liggdelen med baby i men utan chassi.
    Jag skrev bara min personliga åsikt men då är jag också rädd för typ allt "skäms"
    kramen 

• thj
    AnPa skrev 2011-10-20 07:57:05 följande:
    Jag har burit i handtaget/bygel/bumpern. Både på vår cameleon, då bodde vi på 2 trappor utan hiss och jag hängde den i armvecket och tog chassit (ihopfällt) över andra axeln. Har även bytt sittriktning på sittdelen med sonen i (då kanske 11 kilo) och lyft i bygeln. Inga som helst problem! Men jag skulle aldrig våga släppa ut sitt/Liggdelen högt upp i luften och bara lita på att den ska hålla. Men jag har svårt att tro att att båda "sockerbitarna" skulle släppa samtidigt och då har man ju faktiskt en chans att ta tag. Men sen undrar jag, om en Sockerbit går sönder, släpper bygeln då eller är det något ni märkt när ni plockat bort den? Min kompis Sockerbit gick sönder och då satt bygeln kvar, det var när hon skulle plocka bort den som Sockerbiten trillade ut.
    Sockerbiten håller ju fast bygeln så lyfter man i den när den gått sönder då lossnar den helt klart
    på den sidan den släppt :( 
  • thj
    s07 skrev 2011-10-20 15:59:18 följande:
    Men jag har en stokke och den mekanismen (fälla in hjul) tycker hon är krånglig. Jag tycker hon ska satsa på något klassiskt brio/ emmaljungaåk- borde inte de tåla trappor??
    Ska hon dra vagnen i trappor ska hon satsa på en barnvagn utan teleskop/knäleds handtag då dessa inte är gjorda för att dra upp och ner i trappor.

• thj
    saandi skrev 2011-12-06 20:41:19 följande:
    någon som vet något mer ställe än kidzshop och bugababy där man kan köpa lösa delar till cam?
    är på desperat jakt efter en grå varukorg till min cam men den är slutsåld på båda ställena och har varit i eeeeevigheter. min bebis kommer ju snart! :)

Tror det finns på kidz "kanske lite dåligt med uppdateringarna"
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21